/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gode råd ved køb af vaskemaskine
Fra : jysch
Vist : 3541 gange
100 point
Dato : 06-06-04 14:03

Min vaskemaskine er gået i udu` og jeg skal have en ny.

Jeg har været inde og checke på Fi's sider men kan ikke finde en ny test og det er ret uoverskueligt at stå i en forretning og høre om alle de ting de forskellige modeller har. Jeg vil selvfølgelig have den bedste maskine til den billigste pris

Har kikket på en Hover eller en Gorenje eller en ????? der er så mange

Mit krav til den er økonomisk i brug og skal kunne vaske rent

Gode råd modtages med glæde!

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 14:31
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 14:32

Plus de råd der gives. Så burde det være muligt at
vælge den maskine der passer ens behov.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 14:38

Vi købte en ny vaskemaskine for nylig, min kone brugte dage og timer på
at jævnføre data. Mens jeg mener at indmaden er til stor del ens i mange
maskiner. Man ved at producenter af dyre maskiner laver discountmodeller
med lidt anderledes design men med samme indmad som de dyre.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 06-06-04 14:42

hej jysch
du skal først gøre dig klart, hvor mange personer, der skal vaskes for. Er i 6 personer eller kun 1, det gør en forskel. En alt for billig maskine holder ikke længe, når den bliver brugt rigtig meget. Men er det kun til 1 pers. vil jeg tro du sagtens kan købe en billig i ex. Harald Nyborg. En billig vaskemaskine kan du jo også tillade dig at skifte ud oftere, end en der ex. koster 6-8000 kr.
Min vaskemaskine har kun 2 varmelegemer, så det ta'r en krig at vaske, medens min mands gamle havde 4 og den var dejlig hurtig. Det er et spørgsmål om hvor hurtigt den kan varme vandet op.
Den jeg har nu er af mrk. Siemens, og den fungere fint, bortset fra det med de 2 varmelegemer. Den er vel ved at være 10-11 år. Den min mand havde før var en Miele og den var vel 20 år gammel. Men jeg er bange for at man idag simpelthen ikke laver dem så robuste som før i tiden.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 06-06-04 14:44

hej igen
når den skal være så økonomisk som muligt, skal du vælge en A-mærket, og de er som regel lidt dyrere.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 06-06-04 14:52

Gå efter en maskine med så mange a-mærker som muligt. Jeg har for nyligt købt en Whirlpool AWM 5140 med 1400 omdrejninger som jeg er rigtig glad for. Købte den for 2800 i punkt1. Så mange a'er som muligt(evt. b-mærker) og en masse omdrejninger- så sparer du efterfølgende også penge når du tumbler....

http://www.e-trade.dandiscount.dk/ Hvis du selv kan hente, så er der penge at spare på momsen. Man kan sende dem en mail om ens ønske, så sender de deres bud på en maskine...

http://www.jp-service.dk/shop/default.asp?ProductID=260

www.elgiganten.dk

Kommentar
Fra : 888

Dato : 06-06-04 14:54

Følg med i tilbudsaviserne...der er tit rigtig gode tilbud- også på maskiner med a-mærker....
Desuden er der jo 2 års garanti!!!

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-06-04 18:06

Hej!

Den maskine jeg havde før var en Electrolux ( og den var ikke særlig gammel - 19 ÅR )
Jeg havde ikke haft nogle problemer med den tidligere.

Maskinen skal vaske for én og det er måske kun hver 6 maskine som skal i tørretumbler. Men vil alligevel have tøjet ordentlig slynget, så tørring ikke tager for lang tid.

Har som sagt kikket på en Hover - har i nogen erfaring med det mærke.

Hilsen Jysch

Accepteret svar
Fra : jullebassen

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-04 21:29

Hej Jysch. Jeg skal også til at købe vaskemaskine og er i den forbindelse faldet over siden http://dk.pricerunner.com/ - det er altså en rigtig god side, hvor du kan sammenligne alle de vaskemaskiner, der er på nettet. Samtidig finder siden der hvor du kan købe den vaskemaskine, du ender med at vælge, billigst. Meget smart... Held og lykke med det!

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 12-06-04 10:53

Tak for svaret jullebassen.