/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilen knager ved drejning af rattet
Fra : jysch
Vist : 4445 gange
100 point
Dato : 06-06-04 13:42

Når jeg drejer rattet i bilen, så knager det meget - det er især når der drejes til venstre men der er også lidt til højre.

Bilen har været på et autoriseret værksted, men de kunne ikke finde noget og heller ikke høre noget på det tidspunkt.

Er der en mellem alle jer kloge netbrugere som har en idé om hvad det kan være - så jeg kan hjælpe værkstedet når jeg kommer der igen i næste uge.

Mvh Jysch

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-06-04 10:31

Det kunne være dine styrekugler som er slidt. Førhen da de skulle smøres (manuelt igennem en smørenippel) begyndte de typisk at knirke og knage når de blev "tørre".

Det værste er jo periodiske fejl!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-04 01:55

Jeg tror du har en forhjulstrukket bil? Og så er det sikkert det højre kardanled der er røget. Det forklarer også dit andet spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-04 11:00

Det kan også være forbindelsen mellem ratstamme/tandstangspindel der er blevet "tør"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-04 23:58

Jeg ved ikke hva slags bil du har, men på mange biler er det et lejer over støddæmperen på toppen af forfjederen. Det kan høres ud som det kan være det som er galt.
alimak

Kommentar
Fra : Ymerhatten

Dato : 09-06-04 15:01

Hej jysch! Hvis din bil er sænket, slider du det lejer (som alimak er inde på) der sidder faktisk i tårnet over støddæmperen. Det er en operation der tager et autoriseret værksted maks et par timer at skifte, og det koster omkring 1400-1600 kroner.

Mvh Dennis.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 09-06-04 21:37

Hej!

I dag har det regnet vildt meget og i dag har bilen ikke sagt en skid, så det er nok tørhed

Det er forøvrigt en Toyota Avensis.

Mvh. Jysch

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 12-06-04 10:49

Tak for svaret dova.