/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
økonomisk bil
Fra : jk6
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 06-06-04 12:27

Hej!
Jeg skal bruge en lille økonomisk bil at køre rundt i og jeg vil godt lige nogle forslag til hvilke biler der har en god benzin-/diesel økonomi. Jeg vil ofre ca. 20.000 kroner.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 12:31

En bil til 20.000.
Kadet, fiat ca. 15 år gamle
Økonomiske, ikke mere.
Du kan forvente store regninger til vedligehold.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 06-06-04 12:34

jeg kan lave mange ting selv, så det går nok. bare den kører langt på literen og ikke vejer så meget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 12:37

Besøg autoforhandlere og se på ikke klargjorte biler,
der er mulighed for en god handel.

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-04 15:04

Nissan Micra - ved meget pæn kørsel op til 19 km/l - billig i anskaffelse/vægtafgift. Vægt 625 kg. Nem at reparere vha. værkstedshåndbog.
Men der er jo mange andre muligheder - bare et forslag.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 06-06-04 18:35

okay... er der nogen der har erfaringer med en golf II diesel?

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 07-06-04 01:14

Hejsa

Køb en Trabant !
Den kører ca. 16-17 Km/l, dog skal du blande 2% totaktsolie i benzinen, men den ligger billigst i vægtafgift, og du vil kunne forsikre den for ca. 1700 - 2200 om året.
Det er en lille stabil bil, om vinteren tager den 1 min. om at blive varm.
Du siger at du kan lave det meste selv, så er en Trabant noget for dig, nemmere bil at reparere på findes ikke.

MVH Søren

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-06-04 10:35

Golf diesel kører typisk 20-23 km/l og DE ER GENERELT HOLDBARE. Nogle har haft problemer med topstykket...typisk dem der kommer herop importeret fra det tyske postvæsen.

Med dine "fingerfærdigheder" er det et GODT valg.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-04 03:05

Jeg har en tysk importeret Golf 2 årg 1984. Den går ca. 20 km/l. Der har aldrig været nødvendigt at lave rust i den, og den har kørt 395.000 km. Den mest holdbare model m.h.t. motor er en turbo-diesel. Hvis man ikke ligefrem er et svin ved den har den ikke problemer med at køre så mange kilometer. På gule plader koster den 2550 kr. om året i vægtafgift.

Du kan finde en fin bil til 15-18000 kr.

Kommentar
Fra : joatim

Dato : 09-06-04 15:31

hvad med en BMW E30 320 eller 318... de har et enkelt design og det bedste indstrumentbord der nogensinde er lavet... de kører måske ikke så langt på literen men en 318 kan nok godt komme op på 15-16 km/l

Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 16-06-04 19:27

Tak for svaret akaup.