/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
saltvand i alu. akvarium
Fra : mullen2003
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 06-06-04 10:50

Jeg har lige et lille spørgsmål...

Jeg mener jeg har hørt eller læst et sted at man ikke må have saltvand i et akvarium med alu. ramme, fordi det udgir giftstoffer!
Er der så nogle der ved om det gør det? og om man kan uden problemer kan have saltvand i et akvarium med alu. ramme...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-06-04 10:54

Hvis akvariet er lavet rigtigt kommer vandet ikke i berøring med aluminiumet, så ja- du kan sagtens have saltvand i dit akvarium.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-04 10:59

Så har du læst noget sludder

Man bygger både og joller i aluminum, da det er et korrisionsdygtigt materiale

Iøvrigt kommet vandet slet ikke i kontakt med aluminiumsrammen da samlingerne er dækket af glas og silicone/akvariekit.

Brug du roligt et alu-akvarie til saltvand

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mullen2003

Dato : 06-06-04 11:02

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 11:02

Ps. Hvis aluminium afgav giftstoffer ved kontakt med saltvand, var det nok heller ikke tilladt at sælge aluminiumsgryder til madlavning i Danmark

Aluminium er aldeles u-giftigt.

</MOLOKYLE>