/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lovligt og ulovligt!!! DEBAT
Fra : Toupie
Vist : 571 gange
50 point
Dato : 06-06-04 00:00

Jeg undres.....

Gennem tiden har der været en del selvjustits mht. spørgsmål omkring hacking og downloadning af musik/film/ programmer med mere, ting som er klart ulovlige - og det er helt fint, at der bliver gjort opmærksom på at disse ting er ulovlige
Jeg undres bare over hvor grænserne går, for der er bla. en del spørgsmål om tuning af knallerter, og disse spørgsmål bliver sjældent udsat for samme selvjustits.

Hvad er værst: at man bliver slået ihjel af at køre for stærkt eller at man bliver hacket????

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 00:48

En knallert der kører over 45 km/t eller en 2 Mbit forbindelse det er spørgsmålet

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-06-04 00:49

Normalt ville jeg ikke blande mig i disse debater, men når der nu er ét helt point på spil, må jeg hellere komme med min mening

Der er forskel på at komme med bud og ideer til et spørgsmål, og selv foreslå hvordan man, f.eks kan komme til at køre hurtigere på sin knallert.
Ligeså snart én spørger om hvordan man kan komme til at køre hurtigere på sin knallet/scooter, ved vedkommende godt at det er ulovligt at foretage ændringer på sit køretøj. Derfor er det efter min mening ok. at komme med bud på hvordan dette kan lade sig gøre fordi det ikke er en opfordring, men et svar på spørgsmålet.
Og derfor er der heller ikke denne "selvjustits" i denne kategori.
Så er det noget andet med musik, film osv. Der er det ikke sikkert at alle ved at det er ulovligt at downloade kopisikret musik, film m.m.
Der er selvfølgelig små undtagelser i ovenstående, men det er kun en meget lille del........

Jeg håber at min mening tæller med, og at dette ene point måske kommer på min konto Ellers er hér et ekstra

Mordex.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 00:51

Mordex

Selvom vi ikke er helt enige så tæller din mening lige så meget som min

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 00:52

Jeg undres over spm. hvad er værst: at blive slået ihjel eller at blive hacket?!?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 00:56

Tror spørgsmålet går på den interne selvjustis Creamy! Og hvad gør størst skade? At Hacke eller at Tune?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 00:59

Well.. det havde jeg ligesom regnet ud, mener bare det er stillet klodset op

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 01:00

Creamygirl

Det skal ses i forbindelse med teksten ovenover men jeg kan også omformulere det..... Er der værrere at download ulovlige programmer/musik mm end det er, at hjælpe unge med at få tunet deres knallert så de kan køre for stærkt??
Det skal ses som en debat om vores selvjustits af div. spørgsmål.... er noget mere ulovligt end andet!!

// Toupie

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 06-06-04 07:22

Mon ikke det er folks tolerance overfor "ulovligheder" der er flydende.Der vil,i ethvert offentligt fora være selvbestaltede politibetjente,der mener,og faktisk ikke kan sove,hvis de ikke for luftet deres lige ud levevis,og jo større debat de kan få skabt om "ulovligheder",jo bedre er det, for i bund og grund må man jo ikke.Det kunne i den forb være sjovt at få lov at kigge i deres software. De er nød til at lufte deres mening om at cracke et spil,men at de unge med foraet KANDU´s hjælp smadrer sig selv og andre,rager dem langsomt.Og det er ydermere forunderligt at i et fora som dette er der altid en 5-6 stykker der har det som deres fornemste opgave at påpege hvad de tror og mener er det eneste saliggørende,knallert spgm åbnes tilsyneladende ikke,hvorfor de f.eks åbner spgm med ønske om en crack for at lufte deres forargelse er og vil altid stå for mig som en gåde

God Søndag Morgen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 08:49

Toupie
Det kommer vel an på vores interesser. Knallert spørgsmål er jeg vokset fra.
Min holdning er at hvis en knægt på 15 tuner sin knallert må han tage ev.
konsekvenser. Han må lære på den hårde måde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 10:45

Toupie -> Selvjustits er jo netop noget man selv afgører. Deltager man ikke i ulovligheder, får man heller ikke ørene i maskinen.

Jeg hjælper ikke med ulovlige downloads, men gerne med programmerne til dette. Får jeg mistanke om det skal bruges til noget lyssky gør jeg opmærksom dette er ulovligt, men får som regel en plausibel forklaring. Da jeg engang spurgte knallet-folket var svaret : Vi kører på bane ...og det er da helt iorden.

For mit eget vedkommende har jeg intet ulovligt kopieret software, ingen P2P programmer (..skønt disse teknisk set IKKE er ulovlige) og ingen musikfiler converteret til MP3 jeg ikke selv har købt. Jeg har så rigeligt freeware at gøre godt med, jeg slet ikke savner de ulovlige kopier

Jeg føler mig sgu ikke speciel lovlydig, men det er da så let at lade være. De fleste programmer og værktøjer kan findes gratis og hentes helt lovligt, så hvorfor gøre andet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 10:54

Hey..

Hvis jeg husker rigtigt, fra dengang jeg selv havde Yamaha, så er det ikke ulovligt at tune sin knallert. Men det er ulovligt at køre på offentlige veje med en tunet knallert. Det ville selvfølgeligt være naivt at tro de tunede knallerter ikke kommer væk fra privat grund. Men men essensen idet må jo være at det ikke er ulovligt, hvorimod det direkte er ulovligt med d/l af film, misik og proggys. det er umuligt, for folk herinde, at bedømme om tun - gutten er hederlig eller ikke. Der er ikke noget værre en at blive beskyldt for noget man ikke har gjort.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 06-06-04 11:24

Toupie -> Jeg tror ikke man skal stille det op som det ene er mere ulovligt end det andet, for enten er det lovligt - eller også er det ikke lovligt.
Der hvor "mere eller mindre" kommer ind, har noget med folks moral at gøre og ligesom dig, Teil, tror jeg, at det har noget med interesser at gøre.
Jeg er også "vokset fra" knallertspørgsmål, så jeg åbner sjældent disse spørgsmål. Jeg kan alligevel ikke svare på dem - der er jo ingen der kører Puch og Kreidler mere.

Selv gør jeg ikke opmærksom på hvis noget er ulovligt - jeg lader simpelthen bare være med at svare på spørgsmålet, hvis det vil gå ud over min moral.
Hvis jeg selv stilller et spørgsmål og bliver gjort opmærksom på at "det må man ikke", vil jeg synes at det er helt ok, for det er jo ikke sikkert at jeg er klar over det.

molokyle -> jeg synes det er en fin holdning du har. Der er masser af materiale der kan bruges ganske lovligt, så hvorfor gøre andet. Men måske det er mere "spændende" at gøre noget man ikke må.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-06-04 11:32

Jeg kan for mit eget sige, at jeg selv har været inde i spørgsmål, om lige netop knallerter, og sagt at det bryder med kandus regler at fortælle hvordan man får en knallert til at køre hurtigere. Selv har jeg ikke en dyt forstand på knallerter.

Problemet ligger i bund og grund i selvjustits, men desværre, og her uden at nævne navne endda respekterede navne, mangler denne.

Det næste problem er så, at når man gør opmærksom på at give oplysninger der kan hjælpe til ulovligheder, bliver man skældt ære og hæder fuldt, og bliver betragtet som selvbestaltet politibetjent.

Jeg mener kandus regler er klare, og lige så klart er det at der er rigtigt mange der ikke respekterer reglerne. Desværre igen, og igen spørgsmålet om at "rage" point til sig. Tænk at man giver point til een der brokker sig over, at vi andre brokker os, uden vedkommende iøvrigt kommer med løsningsforslag.

Nej, det er for langt ude. Afskaf de pokkers point og find en anden måde at belønne de aktive superbrugere på.

ellebye

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 12:01

hehe, så er vi ude i point spørgsmålet igen igen :)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 12:08

Jeg har det ligesom Lexi. Kig dog den anden vej, hvis jeres moral ikke kan klare mosten. Der er ikke noget værre end de der "selvbestaltede politibetjente. og man får sq en fornemmelse af, at de der absolut ikke kan sove, fordi en eller anden downloader musikfiler, eller tuner deres knallert har et kæmpe problem med sig selv..!

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 12:09

Nu er det vel sådan at de forskellige love er lavet for at undgå uhensigtsmæssig opførsel - om det så er overtrædelse af copy-rights, hacking, tuning etc. er vel underordnet. Uden at ville lyde frelst, så er lovene lavet af folkevalgte politikere, man kan være enig eller uenig, men faktum er, at vi alle i vid udstrækning bør rette os efter dem, for at have et godt samfund at leve i. Derfor synes jeg personligt, at det er forkert at hjælpe folk til ulovligheder - hvorfor medvirke til at en mindreårig tuner en knallert, og går ud og kører folk ned? Eller, som det var tilfældet for få dage siden her på kandu, hjælpe en person med at hacke trådløse netværk? Ingen af os er vel interesseret i at opleve de negative konsekvenser af overtrædelserne?
En anden ting er, at kandu måske er lige lovligt ureguleret - jeg skal love for, at tonen kan være hård nogen gange - ikke fordi jeg synes, censur er en dejlig ting, men andre lignende sites, bl.a. i udlandet ser ud til at håndhæve en "højere standard", og lader heller ikke ulovlige tips være på....er der andre, som heller ikke bryder sig om tonen, eller synes I, det er fint, at man kan svine folk til?

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 12:10

Nu er det vel sådan at de forskellige love er lavet for at undgå uhensigtsmæssig opførsel - om det så er overtrædelse af copy-rights, hacking, tuning etc. er vel underordnet. Uden at ville lyde frelst, så er lovene lavet af folkevalgte politikere, man kan være enig eller uenig, men faktum er, at vi alle i vid udstrækning bør rette os efter dem, for at have et godt samfund at leve i. Derfor synes jeg personligt, at det er forkert at hjælpe folk til ulovligheder - hvorfor medvirke til at en mindreårig tuner en knallert, og går ud og kører folk ned? Eller, som det var tilfældet for få dage siden her på kandu, hjælpe en person med at hacke trådløse netværk? Ingen af os er vel interesseret i at opleve de negative konsekvenser af overtrædelserne?
En anden ting er, at kandu måske er lige lovligt ureguleret - jeg skal love for, at tonen kan være hård nogen gange - ikke fordi jeg synes, censur er en dejlig ting, men andre lignende sites, bl.a. i udlandet ser ud til at håndhæve en "højere standard", og lader heller ikke ulovlige tips være på....er der andre, som heller ikke bryder sig om tonen, eller synes I, det er fint, at man kan svine folk til?

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 06-06-04 12:12

Jamen, så ta´r vi da pointene med.
Jeg synes, at det er en udmærket måde at få brugere til at komme tilbage på. Hvis der ikke var en "gulerod", ville der nok ikke være så mange der ville bruge tid på at besvare spørgsmål.
Jeg vil helst selv sige, at jeg ikke er interesseret i pointene, men - indrømmet - det er jo altid lidt sjovt, hvis det svar man har givet bliver valgt som det bedste og man får pointene. Jeg kan derimod helt ærligt sige, at det ikke er antal af point der er afgørende for om jeg vil svare på et spørgsmål eller ikke - det går mere på mine interesser og hvad jeg nu tror jeg (måske) ved noget om.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 12:16

Lexi,
jeg synes du har ret, dog må jeg tilføje, at jeg bliver irriteret, når nogle folk har travlt med at bede spørgeren om at lukke spørgsmålet - endda op til flere gange - specielt når der er kommet en masse useriøse svar - lad folk selv bestemme, hvem og om de vil give point til. Måske kandu kunne sende en automatisk mail til spørgeren efter et stykke tid og bede dem om at lukke, ellers bliver pointene delt mellem svarerne eller noget lignende - måske ikke helt retfærdigt, men bedre end ingenting.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 06-06-04 12:20

Hondaen -> jo, tonen kan til tider være hård, men jeg vil vælge at tro at det (forhåbentlig) er i bedste/drillende mening - ihvertfald i de fleste tilfælde. Jeg har dog også set tråde, hvor en person er blevet svinet til med hensyn til sin vægt og det synes jeg er direkte ubehageligt.
I tilfælde som det sidste, synes jeg det er godt at Kandu har nogle selvbestaltede "politibetjente" der kan give svar på tiltale til disse "ubehagelige" personer.
Din ide med at lukke spørgsmålene efter et stykke tid, kan jeg helt følge.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 12:30

Lexi,
jeg synes desværre ikke, at det oftest er i den bedste/drillende mening - specielt ikke, når det bliver til, at folk kaldes for paphoveder, idioter mm. Om jeg fatter folks behov for at være så nedladende?
Nu vi er i gang, så er det også utroligt, hvor mange useriøse indlæg, der kommer - folk svarer på hvad som helst, hvilket jeg ikke synes er meningen med dette forum - folk vil jo gerne have råd, fra nogle med erfaring/viden indenfor et område - de evindelige google-søgninger kan man selv lave....Og hvis man bare vil komme med en kommentar/sjov bemærkning, som intet har med et reelt svar at gøre, så synes jeg ærlig talt, at man må oprette sit eget talkshow under Small-talk....- jeg stillede f.eks. et spørgsmål om selvbruner og fik et par svar i retning af, at jeg jo kunne lægge mig i solen eller smøre mig i Gori - der er jo nok en grund til, at jeg spørger ( i dette tilfælde, at jeg denne sommer ikke må opholde mig i solen) - ja, så fik jeg luft for det...det lød sikkert slemmere end det var ment, men nogle gange kan det virke som det rene tidsspilde at stille et spørgsmål herinde...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 12:35

Ok.så ta'r lige pointene en gang til for Prins Knud.

Jeg er da glad for pointsystemet

..men jeg ville være lige så glad for en 'ranking' på antal besvarede spørgsmål, så vi kan opretholde vores lille kamp om pladser i Statistikken og Månedens præmie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 06-06-04 12:38

Kandu har nogle regler, det syntes jeg vi i vid udstrækning skal overholde og længere behøver den diskusion som sådan ikke at være.
Moralen bestemmer vi selv, det er klart op til den enkelte at definere moral, men så længe det etiske følger kandus regelsæt er det i orden.
Dog skal det ikke være pointene der skal styre moralen, og her syntes jeg at den mange gange gør det.
Man bør se spørgsmålet om det er stillet af nysgerrighed, eller med fortsæt til øje, og besvarer man et spørgsmål med den hensigt at hjælpe andre til at begå ulovligheder, så er "hæleren" ikke spor bedre end "stjæleren".
Her er det at man skal tænke sig om mere end een gang før man besvarer sådanne sprøgsmål, og det bør absolut IKKE være point der skal være afgørende for om man vil svare.

Politibetjent, vende det blinde øje til??, nej, vi har alle en forpligtelse til at medvirke til, at landets love overholdes, og det uden at blive kaldt "politi", alt andet er anarki.

/hanse/ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 12:46

Humoristiske eller dumme svar, det ser vi forskelligt på.
Men hvis ikke det tillades at komme med lette og fantasifulde
svar så er det jo lige til graven.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 12:51

Teil,
jeg kan godt forstå, du føler dig ramt;) - ikke desto mindre må du give mig ret i, at man spørger af en grund, og diverse dumme og/eller humoristiske svar kan altså blive virkelig trættende...jeg synes, det er fint, at tilføje en sjov bemærkning i forbindelse med et ellers godt svar, men hvis du bare vil chatte, så synes jeg måske, der er andre gode steder at gøre det;)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 12:52

Var det så ikke nemmere at disse polibetjente sender Kandu.dk en mail og lader dem afgøre hvad de vil acceptere på DERES sider. Mange tråde bliver til rene diskussioner og ret så ubehagelige, fordi nogle åbenbart sætter sig til herre over hvad der må postes her på siderne..!

Angående pointsystemet så synes jeg det er helt til grin. Jeg har svært ved at forestille mig, at voksne mennesker kan mene det er en 'gulerod' at de er til stede. Jammen for pokker da - antallet af stjerner for en god besvarelse er i mine øjne ligeså meget værd som 500 point, og det med diverse toplister er temmelig barnligt i min verden..!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 12:52

Jeg kan give dig ret Hondaen, men er af en anden mening.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 12:55

Hold da helt ferie!! jeg så godt spm. angående selvbruneren. Hvis ikke der er plads til en humoristisk bemærkning uden at folk skal føle sig til grin - så blir' det sq kedeligt at være her. Jeg synes den med Gori var ret så morsom og Teil skrev jo ikke sådan for at være ondskabsfuld.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 12:57

Heldigvis er det ikke ulovligt at være dum, endnu.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 13:01

Teil og Creamygirl,
fint at være af en anden mening, rart at man i det mindste ikke bliver kaldt for alt muligt;)
Men må stadig sige, at jeg personligt er til lidt mere saglige diskussioner (ja, jeg ved godt, at selvbruner ikke er det vigtigste her i verden), problemet ved de såkaldt sjove bemærkninger er ofte, at de måske ikke virker så sjove på skrift - og jeg har bestemt humor, tro det eller ej...
Synes bare også, at den sidste tid på kandu har været fyldt med en masse negative ting, og det er faktisk synd, for idéen er god...

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 06-06-04 13:04

Vedr. Toupie´s spørgsmål - se dette: http://www.kandu.dk/dk/spg/42396

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 13:17

Hej alle

Selvom pointspørgsmålet endnu engang kom på banen så er jeg glad for alle de saglige indlæg Jeg oprettede ikke tråden for, at provokere eller lege politibetjent, men af ren nysgerrighed så jeg er glad for jeres deltagelse, det sætter altid tingene i perspektiv at høre andres meninger

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 13:23

Må hellere lige tilføje, at jeg god ved hvad der er på min pc så jeg skal ikke sætte mig selv som dommer over hvad folk gør af ulovligheder, sålænge de selv kan stå inde for det de gør.

// Toupie

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 06-06-04 13:36

Creamgirl er måske inde på noget af det rigtige, slet top 10 og top 50, hvis det er det der "driver" at "få" en placering, så er det i hvert fald et skridt i den rigtige retning.

Og ellers, hvad skal man bruge point til ud over den måned vi er i ??, i dag trækkes der jo kun lod om præmien for de aktive i den indeværende måned.
I øvrigt en god ting.

/hanse/ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 14:17

Teil -> Teil Dato : 06-06-04 12:46

Hér kan jeg kun give dig så evig ret !

Det er ikke altid løsningen på problemet at komme med det korrekte svar, men at lede spørgeren på vej med løsningen, der søges løst ved et 'hint' eller 'en ting' at arbejde videre med.

Mange spørgsmål findes der ikke et endegyldigt svar på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 14:23

Molokyle - er enig med dig, hvis svaret indeholder en vis saglighed og ikke kun er en sjov kommentar, som f.eks. at bruge træbeskyttelse som selvbruner

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 14:32

Hondaen

Jeg kan godt forstå dig og indimellem kan jeg da også blive irriteret over totalt hen i skoven svar, men når man har været her i længere tid, så bliver snakken mere løssluppen fordi man lissom "kender" hinanden - problemet er nok bare når denne "løssluppenhed" også fremkommer i nyere kandubrugeres tråde. Men spring op og fald ned over det, det er somregel ment i den bedste (humoristiske) mening ....og hen ad vejen vil du måske også se det humoristiske i det

// Toupie

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 14:38

Toupie,
det har du sikkert ret i et stykke hen ad vejen...men nogle gange er svarene simpelthen FOR platte eller bare FOR uvidende - en anelse selvjustits må der til - eller en tråd til folk, der bare må af med platheder ;)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 14:40

Hondaen.
Ignorer eller svar igen med en skideballe.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 14:42

Hondaen

Det kan jeg kun give dig ret i Vi har smalltalk,men det er ikke altid de platte kommentarer havner i den kategori Men jeg må indrømme, at Kandu nok ville blive alt for kedelig uden visse platte kommentarer indimellem

// Toupie

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 06-06-04 14:44

Teil,
ja, det kan jeg selvfølgelig godt, men jeg gider ikke uddele skideballer og falde til det nogle gange lave niveau, der ses herinde, omvendt gider jeg heller ikke altid ignorere irriterende kommentarer...;)
Men ha' en fortsat god dag i kandu-land allesammen
Hondaen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 14:48

Det der nok irriterer mig mest ved de useriøse og platte kommentarer er hvis de bliver skrevet som den første kommentar i et spørgsmål og der ikke kommer andre svar end lige det ene. Så har man givet måske 200 point for spørgsmålet, men kan ikke få det lukket Men efter jeg er begyndt, at starte med 1 point og samtidig skrive hvormeget jeg forhøjer til, ved rigtigt svar, har jeg undgået de useriøse svar og pointryttere Smart

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 14:51

Skrækscenariet her må være en 14 årig knægt, der på sin ulovlige scooter, kommer til at køre en gammel dame ihjel i en fodgængerovergang, fordi han har travlt med at køre rundt efter trådløse accespoints, han kan hacke! Og at han bagefter siger til politiet, at han fik anvisninger til knallerttuning og hacking på Kandu

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 14:55

lol...
Kandu kan da ikke stå til ansvar for hvad folk gør..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 14:56

Tedd

Som du dog kan sige det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 15:01

tedd ->

Hondaen -> Det er da altid op til spørgsmålstilleren at kommentere kommentarene og give point. De 'dumme' kommentarer ignorerer man da bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 15:21

Tedd´s eksempel er absolut en 'gyser' men se på Lexi´s link, ingen reagerer og jeg er ret overbevist om at det er vejen frem.
IGNORER disse spørgsmål i stedet for at stille sig til dommer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 15:30

"Kære Kandu'er.
Er der nogle der kan give mig præcise anvisninger til, hvordan jeg fremstiller bombe af kunstgødning, kortslutter en varevogn, og kan fortælle mig hvor Christiansborg ligger? Jeg er i gang med et kemi eksperiment, og skal kun bruge disse oplysninger til min rapport! Jeg mangler dog en frivillig chauffør!
KH B. Ladin!!
P.S. rigtige svar giver 500 points!"

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 15:33

Sry Tedd.
det er ikke for at fornærme dig. men jeg syntes altså det er lidt morsomt. :)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 15:41

Må hellere skynde mig at sige at mit sidste indlæg var ironisk ment!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 15:42

tedd -> Mht. dette ???

Er det en IT-ting skriver man da bare til : http://politi.dk/itkrim/forside.htm

..og børneporno : http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=487

..alt fra : http://www.cyberguiden.dk/samfund/kriminal.shtml

...i al fortrolighed : http://www.rigsadvokaten.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 15:53

Yes!!! :D
nemlig Molo ;)
Er man så meget forarvet kan man jo bare "stikke" folk.
Så er man fri for de tråde hvor folk sviner hinanden til
imo..

tedd <- Ville ikke træde dig over tæerne ved at grine af det :)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 15:59

Det var faktisk ment humoristisk Kool
Men osse lige som en reminder til at man ikke skal være for blåøjet, når der kommer et spørgsmål!
Selvfølelig må man da godt lege politibetjent, hvis man mener det er et spørgsmål, der indeholder noget ulovligt! Mange folk er jo ikke inde i juraen omkring f.eks. downloading og knallertuning! Så kan jeg da ikke se, der sker noget ved at komme med en pæn henvisning til at det er ulovligt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 16:07

Kool -> Jeg er nu ikke så pedantisk, men hvis folk 'angriber' mig med trusler om korporlig afstraffelse på mig eller andre; tøver jeg nu ikke med at handle på det !

Stikkeri er én ting, en anden at sikre sig man ikke bliver draget ind i 'sager' om ulovligheder ...evt. ved at have kommet med 'oplysninger' hér på Kandu.dk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 16:11

Hvor finder jeg nøgenbilleder af unge asiatiske drenge under 14 år? Jeg skal selvfølgelig IKKE bruge det til nogert, så jeg søger kun 'lovlige' sider på nettet. Jeg lover fuld diskretion : Kontakt ; molo ->Snabel A<- lite.dk !

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 16:13

Adhrr....

Ville mit svar være !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 16:21

Der ville du garanteret osse få mange politibetjente kommentarer Molo
Og nok ikke så mange anti politibetjente bemærkninger!!

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 16:54

Tror ikke vi går forbi hinanden molo.
Jeg mener man skal lade være med at besvarrer/kommentere spørgsmålet. Men strider det mod ens etik/holdning eller lign. så meget, at det går en på, ja så kan man jo bare tage sagen i egen hånd og give infoen vidre.

Har selv være i den situation ikke at vide hvor jeg skulle stå eller hvad jeg skulle svarre på nogle spg. her i kandu.. og er kommet til den konklution at jeg undlader at svarre hvis det handler om cracks, no cdkeys, d/l p2p eller anden form for sharering ell. lign, af den simple grund det kan føre til diskutioner. og det er jo ik pga diskutionerne jeg er glad for at kommer her :)

Så på den måde kan man sige at det har en effect at folk sviner ulovlighedet til - hvis man da vil have stoppet snak om ulovliheder.
Hvis man ikke kommer med kommentare dertil, vil neewbies (som mig) jo bare svarre det bedste de ved - eftersom de ikke kender de uskrevne regler, og heller ikke vil komme til det.
imo er det folks egen hovedpine om de vil risikere at tale om noget ulovligt. Det er jo dem selv der står for skud.
Så lad folk tale om det de vil. Så kan man jo selv lade være med at se på det, hvis man ikke ønsker. (og så ikke noget med " Jaaa meeeeen, snøft, der stod ikke noget i titel om at det var tun, snøft" - samme vilkår som på resten af nette. og irl = hvis du ikke vil have uønsket info, så sæt dig hjem og luk øjne og øre, og bliv der)

Gu ske tak og lov for det :) ytingsfrihed er en super fed ting!!

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 17:02

Yttringsfrihed even

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 17:03

de resterende stavefejl må i selv rette :P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 17:10

Tjae... Kool -> Du har nok ret : Vi ligger ikke så langt fra hinanden i denne slags sager.

Jeg kan blot ikke lade være at give MIT besyv med. Sådan er jeg bare. Det ligger i mine gener !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 06-06-04 17:29

hehe :D det er oxo oki =) ellers ville jeg jo modsige mig selv - lol

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-04 00:24

Til Hondaen, hvis du da stadig kigger med
Dit spm. angående en selvbruner er jo lukket, men det produkt, som Teil skriver om der skal sprayes på, men som han ikke kunne huske navnet på er dette:

http://www.spraytan.dk/klient.htm

Jeg ved ikke hvor i landet det udføres, men du kan jo prøve at kontakte firmaet..!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-04 01:24

Ikke for noget creamygirl, men i dette Kandu.dk kategori spørgsmål debatterer vi ulovligheder i forbindelse med spørgsmål/svar på Kandu.dk. Det er ikke smalltalk

Det er faktisk her at kandu teamet kigger os brugere lidt i kortene og her man løser problemer omkring kandu's regler og virkedemåde.

Citat
Så hvis du har generale spørgsmål omkring brugen af kandu.dk, så lad de andre brugere af systemet hjælpe dig.

Spørgsmål "om brugen af kandu.dk" kan stilles her : kandu.dk

http://kandu.dk/dk/kontakt.asp

Ps. Kære Kandu.dk : Det hedder generelle ...ingen generaler her !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 07-06-04 09:41

Hmm molo. Det ved du jo ikke om der er ;)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-04 10:24

Ikke for noget Molokyle, men jeg har før set 'også dig' komme med en sidebemærkning i en (ikke smalltalk tråd) sååee gider du lige hoppe ned
fra din høje hest?!?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-04 02:44

Uvedkommende kommentarer der ikke på nogen måde er til hjælp for spørgsmålsstilleren, men blot er en kritik af spørgsmålstillerens eller andre kommentatores person, anser jeg ikke for ligeværdige debattører, men blot endnu et eksempel på, hvordan man kan ødelægge både 'stemningen' og Kandu's intentioner med dette forum.

Snakker jeg udenom emnet i en tråd er det enten på opfordring af spørgeren selv ...eller et 'uheld' og i disse tilfælde jeg undskylder min opførsel, hvis jeg selv eller andre bliver opmærsomme derpå. Jeg begynder ikke at give andre brugere sociale karakterer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 08-06-04 10:46

Nu er der vist ikke mere der kan hives ud af denne tråd Takker alle for deres meninger og for at ville skrive den

Selvom Molos sidste kommentar er uden for emnet, så syntes jeg det er en perfekt formulering og noget vi alle burde huske på, hvergang vi kommenterer andres spørgsmål

Citat
Uvedkommende kommentarer der ikke på nogen måde er til hjælp for spørgsmålsstilleren, men blot er en kritik af spørgsmålstillerens eller andre kommentatores person, anser jeg ikke for ligeværdige debattører, men blot endnu et eksempel på, hvordan man kan ødelægge både 'stemningen' og Kandu's intentioner med dette forum.

Hav en god dag

// Toupie