/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænding af .iso fil
Fra : plb
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 05-06-04 19:40

Hej igen

jeg har tideligere skulle brænde SME-Server til mig selv. men da cd'en er blevet væk ville jeg gerne brænde en ny ud. jeg kan bare 'ik li huske hvordan det var den skulle brændes!?
den skulle vidst være bootable, men er 'ik sikker.
nogen der ved hvordan man brænder det?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 19:46

Hvis det er en iso fil kan dit brændeprogram sikkert brænde det! I nero f.eks skal du ind under brænd image under fil menuen, så skulle du kunne browse hen til filen!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-06-04 19:47

Hejsa

Du brænder bare iso filen, og der dannes automatisk så du kan boote fra den (SME)
der behøves ikke at skulle laves noget specielt i dit brænderprogram.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-06-04 19:49

jeg brænder med nero... så det du siger er jeg bare ska brænde iso filen som normalt data?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 19:51

Jo du skal brænde en image fil! Ellers brænder du jo bare iso filen over dk, og så er man jo lige vidt!

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-06-04 21:14

hmm... ja men hvis jeg bruger nero express hvordan brænder jeg så iso filer? eller image filer i det hele taget?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-06-04 21:23

hmm
dobbeltklik på iso filen, hvis den ikke automatisk åbnes med nero, så i boksen hvor du
bliver spurgt om hvilket program, (åbn med) vælger du nero.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 22:14

Nero expess? Kan du ikke skifte til klassisk nero?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 12:47

jeg tror jeg har fundet ud af det. jeg gik ind i nero klassisk og trykkede på files og så brænd image fil. men da jeg satte den i pc'en det skulle installeres på, sagde den "insert bootable media" så jeg tror jeg har gjort det forkert.
skal man brænde på en anden måde?

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-04 14:22

Start -> Ahead Nero -> Ahead Nero Burning Rom -> vælg "CD-ROM (ISO)" -> Tryk på "Ny" i højre side -> find din .iso i Filgennemsøger og træk den til kolonne nr. 2 fra venstre -> tryl på ikonet "Åbner Skriv CD.Dialogen" ( ikon 9 fra venstre ).

God fornøjelse....

Det er et godt server program.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-04 15:48

hust at ændre i din bios så cdrom er første boot device
og hdd 0 er 2. device !!
ellers boot op på en boot disc ( f.eks win98)
og skift så til dit cdrom drev
hvis dit cdrom drev er d: så gør sådanher
tryk enter ved hver linie
a:\>d:
d:\>cd dosutils
d:\dosutils>cd autoboot
d:\dosutils\autoboot>cdboot.img

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 06-06-04 16:26

Det har jo ingen betydning når han ikke har fået lavet cdèn endnu...

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 19:09

>dk< jo tror det var det jeg manglede... og tak for hjælpen begge 2!

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 19:09

Tak for svaret Andreas1982.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 19:36

men forresten hvordan finder jeg ud af hva drev der er mit cd drev?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 19:47

den har ingenting installeret li nu.
det eneste den har er A: floppy og cdrom drev. andet siger den ik!