/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
hijackthis log hjælp
Fra : dbl
Vist : 423 gange
500 point
Dato : 05-06-04 18:54

Da min IE 6 er blevet ustyrlig langsom, og jeg har prøvet ad-aware, men uden at det hjalp. Og jeg har også prøvet TPTEST3, som siger at alt er i orden. Så hvad jeg kan gætte mig til, så må problemet ligge i IE. Jeg har så prøvet at køre hijackthis, men jeg forstår ikke meget af det den skriver. Så er der et klogt hoved derude der vil hjælpe mig men hvad der skal være der, og hvad der ikke skal være der?
hijackthis loggen ser sådan ud:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\mailcheck23-bare\mailcheckv23.exe
C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Professional\PopUpStopperProfessional.exe
C:\Documents and Settings\dbl\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ansa-pop3check] C:\Programmer\mailcheck23-bare\mailcheckv23.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperProfessional] "C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Professional\PopUpStopperProfessional.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38076.3445601852
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab

Mvh.
dbl

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 510 point
Dato : 05-06-04 19:10

Der er ikke noget i logfilen der er skyld i dit problem. Kør de to her, om det hjælper:
Ccleaner: http://www.ccleaner.com/
Spybot: http://www.majorgeeks.com/download2471.html
Install, update, immunize and run. Fix all, marked with red

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 19:35

Kan heller ikke rigtigt se noget! Hvad mener du med IE6 er blevet langsomt! Er din download hastighed af filer osse langsom? Prøv at gå ind under funktioner > internetindstillinger > Generelt og slet midlertidige internetfiler og cookies!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-06-04 20:03

Nej, sjovt nok er min download hastighed ikke blevet langsom. Det er kun hjemmesider, der er blevet langsomme. Og det gælder også Google.dk og ander sider som altid har været hurtige, så der må være sket noget.
Jeg har prøvet at slette cookies m.m. (har jeg gjort tit). Men nu prøver jeg lige Ccleaner og Spybot, men hvis det ikke hjælper, ringer jeg sku til TDC, eller også skriver jeg format c:

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 20:12

Nu har du jo mange sikkerhedsprogrammer, det kan altså osse sløve en hel del!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 20:13

Særlig Norton Internet security! Du kunne jo prøve lige at slå den fra og så se om det hjælper på hastigheden?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 06-06-04 07:00

Nu har jeg formateret min computer. Og lige nu er der kun WinXP og Norton på den....fuck hvor køre den bare godt nu.
Så skal jeg bare finde ud af hvis svar jeg skal accepter

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-06-04 10:46

Jeg melder mig frivilligt

jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 07-06-04 16:48

Nå, mon ikke jeg skulle få lukket dette spørgsmål, og give en de 500 point.
Hmm.....hvem skal det være...lengberg vandt. Ikke fordi hans svar hjalp mig noget, men fordi han forslog noget som jeg ikke kendte til.
Så tak for svaret lengberg, det var et godt forsøg. Men nu har jeg formateret min computer, og den køre fint.

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 08-06-04 06:24

Velbekomme Ja, en formattering skal der til en gang imellem