/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fiskelogo på biler
Fra : janpersson
Vist : 5577 gange
50 point
Dato : 05-06-04 16:28

er der nogen der kan hjælpe mig, min kæreste og jeg ser nogle gange biler med en simpel stergtegning af en fisk bag på
hvad betyder det, er det et emblem for rejesende sælgere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-04 16:45

Er det sonofon du tænker på.
http://www.sonofon.dk/

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 05-06-04 16:46

Hvis det er de sølvfarvede emblemer, så tror jeg nok at det er et sonofon logo.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 05-06-04 16:47

vil lige som teill. skrive det samme at det nok er sonofon.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 05-06-04 17:07

nej nej har intet med sonofon logoet at gøre. Det er et missionsk logo.

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 05-06-04 17:09

Hej.
Jeg tror du tænker på den fisk der symboliserer tilhørshorhold til Jesus Kristus.
Jeg ved ikke hvorfor netop fisken er valgt, men jeg tror det er fordi Jesus tog to fisk og fem brød og mættede "alle".
KH Karsten
PS: Hvis du bor i nærheden af en kirke vil du kunne se mange "fiskebiler" dér i morgen omkring gudstjenestetid

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-06-04 17:20

Jeg mener at kunne huske, at det er et eller andet missions-noget.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 05-06-04 17:45

til camillasmoster. jeg syntes som jeg har skrevet fra sonofon- og ikke noget med missions-noget.
m.v.h. Karin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-06-04 17:57

Hej Karin

Er en delfin ikke et pattedyr?

Nu er vi to, der mener, det er noget missionsk noget.

Spændende, hvad det ender med.

PS. Hvordan gik det med cowboybuksenederdelen?

MVH
Hanne

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 05-06-04 17:59

Badehåndklæde med logo.

http://www.crossway.dk/index.php?menu=10&mid=4&product=52443

Jesus bespiste med brød og fisk.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-06-04 18:19

Ja! det er et kristent tegn, som mange har f.eks. bag på deres bil.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-06-04 18:21

På jakjoe's link er der også et klistermærke, som sættes på biler.

Så deett...

Hanne

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-06-04 19:14

Jeg tror ikke det har noget med at Jesus mettede folk med fisk og brød. Detr jeg har læst er at i en tid da det ikke var lovlig og være kristen, når for.eks. 2 personer mødtes så tegnet den ene en fisk i sanden med sin stok. Da kunde han den anden se at også han var kristen, for det var kun de kristene der viste om dette tegn.Så kunde de tale sammen om kristendom uden at det var farlig.
alimak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-04 19:29

Der er ikke nogen tvivl om at "fisken" har noget med religion at gøre.

http://www.noedhjaelp.dk/usr/noedhjaelp/fknweb.nsf/0/AB9925AEEDB8102441256CD30041D759?OpenDocument
Citat
Folkekirkens Nødhjælps logo er en fisk i en cirkel. Det er et symbol på det arbejde Folkekirkens Nødhjælp i samarbejde med kirker verden over gør blandt mennesker der har brug for det. Folkekirkens Nødhjælp kendes på fisken. Den er et gammelt kristent symbol, som stammer fra bibelens beretning om Jesus, der giver de sultne noget at spise – fem brød og to fisk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 19:43

Ja et kristent symbol! Kan stadigvæk ses i katakomberne i Rom, hvor kristne søgte tilflugt under Kejser Nero's forfølgelse! Og som sagt den måde de kristne kunne identificere sig overfor hinanden!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-04 21:38
Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 05-06-04 22:12

hit på pointene

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-04 22:19

Jeg tror det er gået i fisk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 06-06-04 08:34

prøv at få fat i sonofon og spørg der. i rekameafdelingen. Den fisk de brugte i biblen var ikke en delfin med en sild.,
venlig hilsen karin

Godkendelse af svar
Fra : janpersson

Dato : 06-06-04 13:39

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-06-04 13:42

Tak for "fisken"

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 11-06-04 21:15

det er squ da forkert at gi ham de point - så jeg vil tillade mig at indbringe det for kandu