/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Login script til Frontpage
Fra : Martin_c
Vist : 648 gange
220 point
Dato : 05-06-04 11:59

Hej!!!

Jeg håber i kan hjælpe!

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside i Frontpage og vil gerne have et login system som virker via ASP.
Da jeg har prøvet et andet og det er for nemt at bryde!

Nogle som kan hjælpe?

\\ Martin_c

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-06-04 12:23

Her er et simpelt system. Det kræver at alle de sider du vil have beskyttet er .asp sider.

På siderne du vil have beskyttet lægger du denne linie øverst på siden:

<%if Session("login") <> "ja" then response.redirect("login.htm")%>

LOGIN.HTM:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="login.asp">

<p>Brugernavn :<input type="text" name="bn" size="20"></p>
<p>Password&nbsp;&nbsp; :<input type="password" name="pw" size="20"><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"><br>
<br>
</form>

</body>

Den sender så til login.asp
(I det følgende ændrer du PASSWORD til det du vil have og INDEX.asp til den side man skal til efter man er logget korrekt ind)
LOGIN.ASP:
<%
'RESPONSE.WRITE Request.FORM("password")

If Request.FORM("password") = "PASSWORD" Then
Session("login") = "ja"
Session.Timeout = 30
response.write"<meta http-equiv='REFRESH' content='0; URL=INDEX.asp'>"
Response.Write "<center><h1>Du er nu logget korrekt ind <br>- der stilles om<br> - et øjeblik !</h1>"
Else
' Hvis forkert
Response.Write "<center><h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"
Response.Write "<center><p><a href='login.htm'>Prøv igen</a></p>"

end if
%>
</html>

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 05-06-04 12:27

Du kan ikke lave en login side, og en side jeg kan teste på!

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-06-04 12:44

Hvorfor det - Hvis du kopierer koden fra svaret herover og gemmer den som beskrevet, i hhv. login.htm, login.asp og evt. index.asp, og uploader til din server, kan du jo teste det selv. - Det fungerer.

Det eneste du selv skal lave er en side hvor ´´beskyttelses´´ koden står i fx.

INDEX.ASP:
<html>
<%if Session("login") <> "ja" then response.redirect("login.htm")%>
<body>
TEST AF LOGIN SYSTEM
</body>
</html>

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-06-04 12:50

Kopier de følgende 3 svar direkte over i notepad og gem dem som login.htm - login.asp og index.asp og upload dem så til serveren.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-06-04 12:50

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="login.asp">

<p>Brugernavn :<input type="text" name="bn" size="20"></p>
<p>Password&nbsp;&nbsp; :<input type="password" name="pw" size="20"><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"><br>
<br>
</form>

</body>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-06-04 12:52

<%
'RESPONSE.WRITE Request.FORM("password")

If Request.FORM("password") = "PASSWORD" Then
Session("login") = "ja"
Session.Timeout = 30
response.write"<meta http-equiv='REFRESH' content='0; URL=INDEX.asp'>"
Response.Write "<center><h1>Du er nu logget korrekt ind <br>- der stilles om<br> - et øjeblik !</h1>"
Else
' Hvis forkert
Response.Write "<center><h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"
Response.Write "<center><p><a href='login.htm'>Prøv igen</a></p>"

end if %>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-06-04 12:53

<html>
<%if Session("login") <> "ja" then response.redirect("login.htm")%>
<body>
TEST AF LOGIN SYSTEM - JA - du er nu inde!
</body>
</html>

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 07-06-04 17:59

Andre bud?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 07-06-04 18:00

Husk det skal virke i frontpage ikke i notepad!

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-06-04 02:44

Virke i Frontpage ?

Hvad mener du egentlig med det ?

Du kan bare kopiere koden ind i HTML delen i FrontPage, gemme som beskrevet, og teste det på din server.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-06-04 02:45

Kopier de førnævnte 3 svar direkte over i FRONTPAGE og gem dem som login.htm - login.asp og index.asp og upload dem så til serveren.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 08-06-04 06:42

Det virker ikke i frontpage!

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-06-04 08:09

Hvad mener du med, at det ikke virker i frontpage? At du ikke kan logge ind? I så fald, er det fordi .asp kun virker på en server, og ikke kan preview´es i Frontpage (FP).

Hvis du mener det er fordi ser sådan ud i FP når du sætter ind:

<SPAN class=Overskrift5>&lt;html&gt;<BR><BR>&lt;head&gt;<BR>&lt;meta
http-equiv="Content-Language" content="da"&gt;<BR>&lt;meta
http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=windows-1252"&gt;<BR>&lt;meta name="GENERATOR" content="Microsoft
FrontPage 4.0"&gt;<BR>&lt;meta name="ProgId"
content="FrontPage.Editor.Document"&gt;<BR>&lt;title&gt;Ny side
1&lt;/title&gt;<BR>&lt;/head&gt;<BR><BR>&lt;body&gt;<BR><BR>&lt;form
method="POST" action="login.asp"&gt;<BR><BR>&lt;p&gt;Brugernavn :&lt;input
type="text" name="bn"
size="20"&gt;&lt;/p&gt;<BR>&lt;p&gt;Password&amp;nbsp;&amp;nbsp; :&lt;input
type="password" name="pw" size="20"&gt;&lt;input type="submit" value="Send"
name="B1"&gt;&lt;input type="reset" value="Nulstil"
name="B2"&gt;&lt;br&gt;<BR>&lt;br&gt;<BR>&lt;/form&gt;<BR><BR>&lt;/body&gt;<BR></SPAN>

er det fordi FP ikke kan fatte, at når man indsætter kopieret tekst fra en webside til HTML delen, at det skal være ren tekst - derfor skal du først sætte det kopierede ind i notepad, derefter kopiere alt fra notepad og sætte det ind i HTML sektionen i FP.

FP har også en tendens til, at ændre på asp programmering, fordi programmet lige synes det skal ´´rette´´ noget - hvilket er hamrende irriterende, hvis man programmerer meget selv - så hvis det er det du skal til på længere sigt, ville jeg droppe FP og gå over til fx. DW (DreamWeaver).

http://morch.dk/kandu/ kandu teste og på http://morch.dk/kandu/login.zip kan du hente filerne.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 08-06-04 11:57

Køde ord hvordan ændre jeg det?

Og kan der være flere.....

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 220 point
Dato : 08-06-04 13:02

Ja - i linien

If Request.FORM("password") = "PASSWORD" Then

er det ordet PASSWORD mellem de to dobbelte citationstegn der er kodeordet - det ændrer du bare til det du vil have

Hvis du vil have flere kan du gøre det på to måder:

Den ene ser sådan ud: (Du skal kun skifte den ene line ud)
------
If Request.FORM("password") = "syltetøj" or Request.FORM("password") = "PASSWORD" Then
------

og du kan tilføje alle de
or Request.FORM("password") = "xxxxxxx"

du vil med forskellige passwords. De ender så på samme side nemlig index.asp

Den anden måde kan man sende fol forskellige steder hen alt efter kodeordet

Det flg. er en ny login.asp fil :

<%

If Request.FORM("password") = "syltetøj" Then
Session("login") = "ja"
Session.Timeout = 30
response.write"<meta http-equiv='REFRESH' content='0; URL=INDEX.asp'>"
Response.Write "<center><h1>Du er nu logget korrekt ind <br>- der stilles om<br> - et øjeblik !</h1>"

Elseif Request.FORM("password") = "PASSWORD" Then
Session("login") = "ja"
Session.Timeout = 30
response.redirect("enandenside.asp")

Else
' Hvis forkert
Response.Write "<center><h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"
Response.Write "<center><p><a href='login.htm'>Prøv igen</a></p>"

end if %>

og her kan du tilføje alle de elseif linier du vil - altså det der står i den linie der begynder med
elseif

ned til og med

response.redirect("enandenside.asp")

Mvh
Smorch

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 08-06-04 13:09

Tak for svaret, jeg skulle bare lige fatte det!