/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Studenterfest
Fra : snusi
Vist : 7263 gange
100 point
Dato : 04-06-04 22:08

Hej.

Jeg mangler idèer til studenterfest. Mad, drinks, pynt osv.

Studenterne kommer også på rundtur, men har kun ca. 20 min hvert sted. Vi har talt om at servere pindemad, men hvad skal de drikke til?

Snusi

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 04-06-04 23:02

Hej Snusi.

Jeg ved godt at dette er langt fra pindemadder.

Hvad med at bage en pizza med masser af forskelligt fyld ,så stor som din bradepande kan rumme.
Eks.Tun og ananas og rød peber i den ene rektangel,en med hakket oksekød og pepperoni og ost i en anden,en med skinke og champinons og tomatskiver, eller hvad ungdommen nu bedst kan lide.
Tærter kan også foreslåes, da de kan tilberedes nogle dage før, endda med et rigtig godt reslultat. Til begge dele kan der serveres en iskold øl eller sodavand.

Pynten har jeg desværre ik' lige et bud på.

Held og lykke med festen.
Hilsen Rita.

Accepteret svar
Fra : Signepigen81

Modtaget 110 point
Dato : 04-06-04 23:16

Hej Snusi,

Alt efter hvad tid på dagen, I når hjem til dig, kan du servere, hvad du selv kunne tænke dig at spise på det tidspunkt.

Hvis det er omkring kl.12 kunne du servere frokost såsom pizza, tærte, kyllingelår fra ovnen, lune frikadeller eller pølsehorn.
Hvis det er mellem kl.13 og 16 kunne du servere noget let mellemmåltid såsom agurke- og gulerodsstave m. dip (hertil vil jeg anbefale sommerdressing fra Knorr blandet op med ylette/cremefraise/fromagefraise), jordbær dyppet i chokolade, melonskiver, vindruer, en let tærte.
(Her virker pølsehorn og lune frikadeller stadig - det er vist lige meget hvornår på dagen)
Efter kl.16 er folk ved at være mætte, enten af al maden fra de forskellige steder eller af øllen fra vognen. Så her vil jeg stadig anbefale noget let.

Vi gjorde det, at da vi kom til frokosttid, så blev vi lidt længere tid hos denne person, således at folk ikke drak for meget inden de havde fået noget mad i maven. Det var en stor hjælp.

Håber du kan bruge svaret.
Held og lykke med de sidste eksaminer! Og nyd studenterturen - det er virkelig en dejlig dag!

Hilsen Signe

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 04-06-04 23:18

afhængig af hvad tid de kommer hos dig!
hvis de er senere på dagen ville jeg nok servere noget lækkert frisk frugt: jordbær dyppet i hvid/brun chokolade, friskskåret melom i skiver, kirsebær osv.
Eller hvad med en frugtsalat - med nødder og chokolade?
hertil let hvidvin - og masser af danskvand - som regel er det ikke alkoholiske drikke, der savnes. eventuelt også nogle kander med frisklavet kaffe.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 04-06-04 23:27

Hej igen,

Glemte helt drinks - Her kunne du f.eks. lave en bowle med noget ananasjuice og en peach boblevand. Der er ikke så meget alkohol i peach boblevand, men det behøver dine medstudenter jo ikke at vide *g* Og det smger godt, og de vil højst sandsynlig tro, at der er meget alkohol i (for man serverer jo ikke noget uden alkohol på denne dag *s*). Det fik vi, kan jeg huske og det var sjovt da vi så fandt ud af, at der ingen alkohol var i. Det var tidligt på dagen - hos en af de første.

Der er også det der hedder Pepino - det kender du sikkert også - Kiwi eller fersken. Det kan man også servere blandet op med sportsvand.
Der er nok stadig nogen som aller helst bare vil have en kold øl - hvis dem på vognen er blevet lunkne.
Mousserende hvidvin er også ret lækkert, hvis det har ligget på køl.

Pynt? - Ville ikke investere i noget særligt - faktisk ingenting - det går så hurtigt, så man opdager det ikke, man ser kun maden og drikkevarerne.

Så skulle det hele vist være med - ellers vender jeg tilbage med flere tips.

Hilsen Signe

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 05-06-04 20:28

Tak for svaret Signepigen81.

Det lyder lækkert, især frugterne synes jeg er frisk på den tid af dagen. De kommer her mellem 14 og 16.

Pynten jeg spurgte om, skulle være til den aften hvor festen skal holdes. De bliver
ca. 30 personer, og festen skal være på vores overdækkedet terasse, som vi forlænger med nogle pavillioner.

Mange tak for svarene.

Snusi

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 06-06-04 15:41

Ååååhh, ja - godt spørgsmål til pynten så.. Har jeg ikke lige umiddelbart noget svar til.
Jo forresten, til bordpynten - lysegrøn velour duge/stof, 2 størrelser bloklys (bourdaux), tylstof (hvidt, må gerne være lidt stof-agtigt/tykt), limefrugter skåret i halve, rødløg (pæne så de skinner), hvidløgsklaser, krydderurteplanter.
Tylstoffet skal ligge langs med bordet i midten. Krydderurteplanterne fordeles på tylstoffet. Imellem dem lægges de halve limefrugter, rødløg og hvidløgsklaser (i grupper). Bloklysene (stort og lille) stilles også på tylstoffet så det passer med krydderurteplanterne og grupper af limefrugt, rødløg, hvidløgsklaser. Vores borde var rektanglet til 6 personer og 1 for hver ende. Vi havde planten midt på bordet og så grupper på hver side og lysene i hver ende af bordet. Det så rigtig flot ud. Alle ting var købt i Metro (undtagen tykstoffet som vi lånte)...

Så farverne til festen var lysegrøn (skinnende) og bourdaux.
Der var igår vi holdt festen og en ven af familien stod for bordpynten så så den først igår. Det blev i alt 1030 kr for pynten, men vi var også 58 personer (havde 8 borde) og der var pynt tilovers til velkomstlokalet.

Det så virkelig flot ud! Lysene havde kostet 15 kr for et lille og 25 eller 30 for et stort. Det var nok det der fik det til at løbe op - men ellers kan man nok også finde nogle som er billigere. Vi havde 2 par lys på hvert bord.

Håber at dette har hjulpet også til at være kreativ til ellers at tænke på noget pynt til resten af terrassen... God fest!

Hilsen Signe