/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
red alert 2 på lan.
Fra : steenmarkussen
Vist : 1189 gange
200 point
Dato : 04-06-04 18:07

Vi er 3 mandedrenge der godt vil spille red alert 2 over vores lokale netværk
men når vi går i lobby kan de 2 andre se mig men, jeg kan ikke se dem og vi kan derfor ikke starte et spil selvfølgelig
vi køre Windows 98, Windows 2000 og Windows xp.
det er mig der har xp er der nogle der har en forklaring og måske endda en løsning.

Hilsen Steen Markussen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-06-04 19:35

Hejsa

RA2 kan ikke kører over TCP/IP protokollen
som standard installeres IPX/SPX protokollen ikke på Win2000 og XP..

du skal derfor installere IPX/SPX prrotokollen og/eller også
Netbeui protokollen...
du kan se her hvordan
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q301041

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 04-06-04 19:48

husk derudover at have præcis den samme opdaterede version af RA2, da der ellers vil opstå problemer

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 04-06-04 19:50

alt er installlert på alle tre pc´er men det virker ikke desværre.

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 04-06-04 19:53

Vi har også samme version

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 04-06-04 20:12

hej jeg har samme problem
prøv at lade en af de andre maskiner starte op først for hvis i har en hub kan det være det !
det hjalp hos mig

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 04-06-04 20:13

hej jeg har samme problem
prøv at lade en af de andre maskiner starte op først for hvis i har en hub kan det være det !
det hjalp hos mig

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 04-06-04 20:13

hej jeg har samme problem
prøv at lade en af de andre maskiner starte op først for hvis i har en hub kan det være det !
det hjalp hos mig

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-06-04 20:35

hmm
har du husket at angive en ip adresse på alle computere ??

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 04-06-04 20:43

Hi all
Jeg er èn af de såkaldte "mandedrenge" som steenmarkussen omtaler. tcolsen; vi har nu prøvet at ændre på den rækkefølge vi går ind i spillet på. Dvs. at Steen nu er gået ind først, og jeg bagefter. Det resulterede nu i at Steen kan se mig i lobby, hoste et nyt spil, og starte spillet op når jeg har joinet.
Til gengæld kan jeg ikke se Steen i lobby, Steen kan ikke se de beskeder jeg skriver i lobby, og faktisk ser jeg først et livstegn fra Steen idet øjeblik han hoster et spil (som jeg dog godt kan joine). Derudover kan Steen ikke se de beskeder jeg sender ham, ligesom han heller ikke kan se det spil jeg hoster. Hvad kan vores problem være ?

/Andersen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-06-04 17:55

er der et ægte spil eller et downloadet spil meget afgørendene

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 05-06-04 21:58

hej prøv at lade xp loade sidst , jeg mener fra slukket maskine- det kan være netværket skal starte i bestemt rækkefølge

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-06-04 12:07

--->dayworker24; Det er selvklart et "ægte" spil vi forsøger os i.
--->tcolsen; Vi har prøvet alle de rækkefølger der er mulige, men uden at det har gjort os klogere
Nogen der har andre gode forslag/løsninger ??

/Andersen

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 06-06-04 12:16

hej
virker netværket 100% eller har i småproblemer

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-06-04 12:23

Vores netværk virker efter hensigten, og vi oplever ingen problemer

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 06-06-04 12:42

kan i køre andre spil

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 06-06-04 12:58

Det har vi da kunnet tidligere, men jeg må indrømme at det er noget tid siden vi sidst har spillet over netværket, så det sidste vi har prøvet er altså denne omgang RA2, der som sagt ikke virker helt efter hensigten!
På den anden side set er det jo lykkedes at etablere et spil via netværket, idet person 1 og 2 godt kan se hinanden og starte et spil. Og person 1 og person 3 kan ligeledes starte et spil, men KUN hvis person 3 går først ind i spillet og hoster et nyt spil kan person 1 joine spillet!?

Måske lidt forvirrende - men noget er galt idet det ikke virker som det tidligere har gjort (da alle 3 parter benyttede WIN98 SE)

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 06-06-04 15:07

sorry
jeg har desværre ikke løsningen da jeg har xp på 3 maskiner , men der må kunne fifles , så held og lykke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:27

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-11-04 10:17

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 19-11-04 12:01

nej ikke løst

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-04 12:14

oki tak for du reagere.......

prøv at se her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q301041

måske det kan på den måde ??

undre mig bare for den skal funke via IPX/SPX protokollen

Godkendelse af svar
Fra : steenmarkussen

Dato : 30-11-04 21:45

Tak for svaret dk.