/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Luftgevær til jagt.
Fra : Dennisq
Vist : 1373 gange
20 point
Dato : 04-06-04 15:47

Luftgeværer kan sagtens bruges til jagt og regulering, ingen problemer i det - bare spørg englænderne ! De kender alt til det og hvis en dansker skulle
finde på at sige det modsatte - ja, så vil de helt sikkert grine deres røv i laser !!!

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 04-06-04 16:37

Og???

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 04-06-04 17:43

ja hvis det er den rigtige kaliber eks 4.0 går ikke til duer og andre fugle
jeg skød 1 gang 5 hagl i hovedet på en due med kal 4 og den sad sq bare og gloede vidre så lige den kal vil jeg bestemt IKKE anbefale jeg ved ikke med kal 5.5

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 04-06-04 17:46

og jo jeg aflivede den selvfølgelig med det samme da haglene ikke kunne klare den

mvh Granslam

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-04 20:10

Tjaa--jeg kan ikke rigtig se hvad du vil spørge om, men naturligvis kan og må luftgeværer bruges til jagt, også her i landet.
Det kræver blot et jagttegn samt et luftgevær med mindst en udgangshastighed på 150 m/sec.
Der er ingen krav til kaliber eller kuglevægt.
Der må naturligvis kun skydes jagtbart fuglevildt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-06-04 20:26

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : rffyr

Dato : 28-06-04 17:08

ingen krav på kaliber hmm det skal da være 5hagl man skyder med

Kommentar
Fra : rffyr

Dato : 28-06-04 17:11

retter lige mig selv det skal da minimum være kal 5,5mm hvis man vil drive jagt med luftgevær!"

Kommentar
Fra : johnny_o

Dato : 03-10-04 16:45

det passer jo ikke at en 4,5 kugle ikke kan ligge en due ned. har selv nedlagt 3 duer. med en diana 23. som er 20 år gammel.. den er også god til at skyde rotter.. og andre fugle med f.eks råger-skader.

Kommentar
Fra : pzyko

Dato : 06-11-04 17:46

Jeg kan se at folk herinde er uenige om man må skyde fugle med 4.5mm hagl eller om man skal op i 5.5...Er der ikke en der kan og vil svare på det for det var lidt det jeg håbede at finde herinde...