/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Tulletine og Ellebye
Fra : nicolehh
Vist : 628 gange
116 point
Dato : 04-06-04 11:15

Så er jeg tilbage, mit problem blev aldrig løst, men noget tyder på at varmen har gjort hende godt...
Hvis i ikke er helt med linker jeg lige:

http://www.kandu.dk/dk/spg/40436

Hun skranter dog stadig og har tit små-feber, ikke meget, men lidt er jo også feber. (37,5-38,0 aften omk. 38,5 - ca.)

Jeg aner faktisk ikke mit levende råd mere, vi har opgivet lægerne for tiden, hun er ved at være så langt inde i sine dygdomme, at det ikke er til at mærke på hende mere, man vænner sig jo til meget, hvis det står på længe nok...!
Hver gang jeg kontakter lægen, får jeg samme besked: det bliver bedre til sommer!

Det føler jeg ikke jeg kan bruge, for selvom hun trives og følger de andre i DP, så er det altså ikke normalt med feber næsten hver uge...
(nu har hun dog ikke været specielt syg i ca. 2 uger)

Men hvad kan hjælpe når lægerne ikke kan??
Vi har tænkt meget på de alternative behandlingsmetoder, men hvad er bedste, og hvad er forskellen??

Håber i har tid og lyst til at hjælpe, for lige nu er der forholdsvis ro på, og hvis det blusser op igen, vil vi egentlig gerne vide hvad vi kan gøre, så vi kan gribe det hurtigt an...!?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-06-04 11:37

Hmm! Jeg vil stadig anbefale dig en zoneterapeut, men det ser ud til du kun er interesseret i hvad elleby og tulletine har at sige - så good luck

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-06-04 14:35

Ikke helt creamygirl. Jeg mener godt at det etablerede lægesystem kan gå hånd i hånd med alternativ behandling.
Jeg mener dog ikke at det alternative system skal overtage.

Men den dag læger melder ud, at de ikke mere kan gøre, ville jeg da selv opsøge alternativ behandling.

Så i dit tilfælde nicolehh med dit barn, hvis lægerne ikke kan finde på noget, hvad de åbenbart ikke kan, kunne alternativ behandling godt afprøves.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 04-06-04 15:16

Men hvad ville mon kunne hjælpe??
Hvad er forskellen og hvad er bedst??

Jeg ved ikke meget om de forskellige alternative behandlingsmetoder, men vi er meget villige til at give det et forsøg, det kan jo ikke skade...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-04 16:34
Accepteret svar
Fra : mato02

Modtaget 116 point
Dato : 05-06-04 23:47

nu har jeg ikke været inde og læse svaret på det første spørgsmål, for det kostede point som jeg ikke havde.. men jeg prøver alligevel, selvom det måske var det som var svaret tidligere.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at give hende biostrath (staves vistnok sådan) Det er et naturprodukt og skulle gerne styrke immunforsvaret.. Det skader jo ikke noget at prøve vel... det kan købes i håndkøb næsten alle steder..

Held og lykke med hende

Jeg brugte det selv til min søn da han var mindre.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 06-06-04 00:09

mato> det var faktisk et rigtig godt bud, jeg har hørt om før, men kunne ikke huske hvad det hed... *ss*

Det er jo altid et forsøg værd!

Kommentar
Fra : mato02

Dato : 06-06-04 00:30

Det er det....
Jeg håber ihvertfald at det kan hjælpe din datter.......

tanker herfra

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-06-04 11:30

Jammen dog, jammen dog Nicolehh - jeg fortalte dig om midlet Biostrath allerede i dit tidligere spm. men det overså du måske

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 07-06-04 07:38

Hej nicolehh
ØV det er sgu da strenge for jer at det bliver ved.
Har i fået tjekket hende for blærebetændelse ? -Det får små piger vist nemt.

Hvilken del af landet bor du i ?
Det er nemlig ikke alle alternative behandlere der er lige gode.
Jeg ville i jeres tilfælde forhøre mig ved naboer, familie, venner osv. om hvilken en der er bedst i jeres område.
Ring til vedkommende og forklar jeres sag, hele forløbet. Hvis vedkommende skære dig af og siger at du skal komme så vælg en anden. Det er vigtigt at behandleren forstår hvad jeres problem er og vurdere om han/hun overhovedet kan hjælpe jer inden i møder op. I kan også få en tid hos vedkommende til bare at snakke – helt uforpligtende.
De fleste zoneteraputer kan hjælpe på imunforsvaret generelt men hvis i vil have en der finder ud af hvad jeres datter fejler så skal i gå til en der kan mere.
En erfaren akupunktør. Jeg ved ikke hvordan de behandler små børn men prøv at ring og spørg. Vedkommende SKAL have praktiseret akupunktur i østen og i mange år herhjemme. Der er efterhånden mange massører der har taget uddannelsen herhjemme men den kan på ingen måde sammenlignes med den lange uddannelse som inkludere ophold i østen.
Af andre typer alternative behandlere har jeg ingen jeg vil anbefale før jeg ved hvor i landet du bor.
Igen så spørg alle du kender for hvis man selv er åben omkring sit problem så har andre måske oplevet noget som man kan bruge eller kan en man kan opsøge.

Rigtig god bedring – jeg håber læger og andre kloge hoveder har ret i at det bliver bedre i løbet af sommeren.

Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-06-04 23:43

Hej TulleTine.

Ja, det er da blevet bedre, nu er vi ved 3. gode uge. *ss*

Nej, vi har ikke fået hende tjekket for blærebetændelse, men ville hun ikke klage sig når hun tisser, hvis hun havde det?? For det gør hun SLET ikke. *s*

Jeg bor i Sønderjylland, ved Aabenraa, hvis det da kan hjælpe!?!
Der er ikke rigtig nogen af dem vi kender der fhar brugt alternativ behandling, kun en, men hun ved ikke om den behandler kan hjælpe børn/min datter, men hun ville da lige forhøre sig... *s*

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 16-06-04 00:12

Hej Nicolehh

Jeg er ked af at høre, at du/I skal igennem sådan en omgang.... igen og igen og...

Jeg ved ikke meget om børn, men jeg ved meget om mig selv og mit helbred. Da jeg var mindre var jeg også tit syg med lungebetændelse, bronkitis (astma), halsbetændelse og ikke mindst af fødevare allergi, som virkelig kan sætte immunforsvaret ud af kurs, da det arbejder på højtryk for at "bekæmpe" allergierne, og derved svækkes, så man bliver imodtagelig for andre sygdomme. Det blev dog bedre med alderen, men aldrig helt godt...

De sidste 6-7 år har det været galt igen. Jeg har ikke været alvorligt syg, men skrantende og træt, træt, træt... + hyppigere og værre migræner (som jeg altid har lidt af). Jeg har fået taget 1000 blodprøver en muskelbiopsi og er blevet testet for alt ligefra mononukleose til sklerose. Men fejler heldigvis "ingenting"....

For godt 7 mdr. siden snakkede jeg med et nyt bekendtskab om problemet og hendes og mit livsforløb mindede i den grad om hinanden. Hun opfordrede mig til at tage Echinacea hver dag. Det har jeg så gjort nu i godt 6 mdr. uden egentlig at turde tro på det... men jeg har 7-9-13 kun været syg een gang, og det var fra omgangssyge på arbejde. Det tog 2 dage at komme over, hvor det før nemt kunne tage 1 uge! Jeg skranter ikke mere og har kun haft 1 anfald af migræne siden!

Echinacea kan fås f.eks. i Matas for 40,- for 100 ml. Dosering til børn 1-10 år = 1 ml dagligt.
Du kan læse mere her: http://www.webwitch.dk/Urter/echinacea.htm

Jeg ved virkelig ikke om det kan hjælpe dig på nogen måde, men jeg håber selvfølgelig.

Held og lykke.

Mira

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 16-06-04 08:48

Hej mira.

Takke for dit bud, det er også rigtig godt, jeg har skrevet det bag øret til brug, hvis der dukker noget op igen...

Vi har ro på lige nu, det er 5. uge i træk hun ikke er syg, dog stadig let feber til tider...
Jeg tager alle metoderne til mig, og så må vi prøve dem af, hvis der kommer en næste gang, hvilket jeg ikke håber.

Så jeg lukker og slukker i løbet af ugen, hvis der ikke kommer flere indlæg.

Mange tak til alle for deres bidrag!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-06-04 13:50

Så har hun lige været syg igen, også derfor jeg ikke har fået lukket spørgsmålet, men jeg lukker når jeg har mere tid, der er lige nogle ting jeg skal nærlæse her, inden jeg lukker!

Takker for alle svar!

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 05-07-04 02:33

Hej nicolehh
Du skriver: d. 04-06-04 11:15 -
Så er jeg tilbage, mit problem blev aldrig løst, men noget tyder på at varmen har gjort hende godt...

Hun skranter dog stadig og har tit små-feber, ikke meget, men lidt er jo også feber.
(37,5-38,0 aften omk. 38,5 - ca.)

Jeg aner faktisk ikke mit levende råd mere, vi har opgivet lægerne for tiden, hun er ved at være så langt inde i sine dygdomme, at det ikke er til at mærke på hende mere, man vænner sig jo til meget, hvis det står på længe nok...!
Hver gang jeg kontakter lægen, får jeg samme besked: det bliver bedre til sommer!
+++++++++
Og den: 29-06-04 13:50 – skriver du igen – efter mange ”gode råd” fra forskellige: -
Så har hun lige været syg igen, også derfor jeg ikke har fået lukket spørgsmålet,
men jeg lukker når jeg har mere tid, der er lige nogle ting jeg skal nærlæse her, inden jeg lukker!

En af min kommentar til dig er: Du får et ”såkaldt godt råd” af mato02,
som skriver bl.a. d. 05-06-04 23:47
1. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at give hende biostrath (staves vistnok sådan)
2. Det er et naturprodukt og skulle gerne styrke immunforsvaret..
samt nr. 3. Det skader jo ikke noget at prøve vel...

Og desuden har du jo tilsyneladende også opdaget, - ligesom mange andre mennesker har,
at læger tit famler sig frem i blinde, og dermed mener jeg, at de undlader at stille en tilbundsgående undersøgelse af de virkelige årsager til sygdommene, og i stedet ”springer de over hvor gærdet er lavest” og giver en eller anden dyr ”medicin” som i nogle eller mange tilfælde ”dulmer” symptomerne. – Det er det jeg kalder ”Hovsaløsninger”!

Jeg siger gerne at sådanne ”Hovsaløsninger” svare til, at hvis jeg pludselig fik ondt
under foden når jeg gik. - Så puttede jeg en slags ekstra sål i skoen, så den sten
jeg havde fået i skoen holdt op med at genere mig så meget,
indtil den fik gnavet sig igennem sålen.

Jeg går ud fra, at du forstår hvad jeg mener!
Så nu tilbage til ”mato02” nr. 1. – Vil du prøve det på din datter?

Og ”mato02” nr. 2. + nr. 3. – Der findes ingen garanti for at alle de såkaldte naturprodukter
virker helbredende eller at de er uskadelige, der er i hvert fald mange eksempler på det modsatte!

Hvad siger du så ? – Vil du lade dit barn være ”prøveklud”, eller ønsker du at dit barn
skal få et godt helbred ?

Jeg ser frem til – på et eller andet tidspunkt at få tid til - at gå ind på Kandu
og se din reaktion på mine kommentarer.

Med venlig hilsen
Steen Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-07-04 08:09

Steen Hansen
Jeg er helt enige med dine betragninger om det etablerede lægesystrem.
Ens egen læge har så bred en uddannelse, at "han" ikke er specialist, og henvises man til sygehusene, er lægerne så optaget af at gøre kariere at de "glemmer" patienterne. At være børnelæge indenfor et sådant område, kan jeg heller ikke forestille mig er populært, da der ikke er mange karieremuligheder inden for noget defust sygdom. Desværre.
Jeg er principelt ikke tilhænger af naturmedicin, men lige nu, hvor lægerne mere eller mindre har opgivet ævredt, så syntes jeg at naturmedicinen skal have en chance.
Det ville vi andre også gøre i sådanne tilfælde.

Tl sommer, ja hvor blev den sommer af, kommunen skulle bevilge dig og dit barn på et 5-ugers ophold ned til varmen.

I den tidligere tråd du havde, skrev jeg om en positiv oplevelse med mit eget barn, for de 27 år siden, der ville man simpelthen finde årsahen til min datters feber, og de gjorde det, heldigvis. Omvendet har jeg selv en oplevelse, som jeg skal undlade at skrive om, men her har lægerne også for længst opgivet at finde årsagen, man får blot slynget en tilfældig diagnose i hovedet, (et er en nerve der trykker på mørbraden), og hvad kan man så bruge det til??

Jeg kender ikke ret meget til alternative behandlingsmetoder, men jeg syntes du bør prøve det nu, men inderst inde føler jeg alligevel at det etablerede lægesystem ikke har gjort deres optimale endnu.

Med håb om snarlig bedring
Ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-07-04 08:09

Steen Hansen
Jeg er helt enige med dine betragninger om det etablerede lægesystrem.
Ens egen læge har så bred en uddannelse, at "han" ikke er specialist, og henvises man til sygehusene, er lægerne så optaget af at gøre kariere at de "glemmer" patienterne. At være børnelæge indenfor et sådant område, kan jeg heller ikke forestille mig er populært, da der ikke er mange karieremuligheder inden for noget defust sygdom. Desværre.
Jeg er principelt ikke tilhænger af naturmedicin, men lige nu, hvor lægerne mere eller mindre har opgivet ævredt, så syntes jeg at naturmedicinen skal have en chance.
Det ville vi andre også gøre i sådanne tilfælde.

Tl sommer, ja hvor blev den sommer af, kommunen skulle bevilge dig og dit barn på et 5-ugers ophold ned til varmen.

I den tidligere tråd du havde, skrev jeg om en positiv oplevelse med mit eget barn, for de 27 år siden, der ville man simpelthen finde årsahen til min datters feber, og de gjorde det, heldigvis. Omvendet har jeg selv en oplevelse, som jeg skal undlade at skrive om, men her har lægerne også for længst opgivet at finde årsagen, man får blot slynget en tilfældig diagnose i hovedet, (et er en nerve der trykker på mørbraden), og hvad kan man så bruge det til??

Jeg kender ikke ret meget til alternative behandlingsmetoder, men jeg syntes du bør prøve det nu, men inderst inde føler jeg alligevel at det etablerede lægesystem ikke har gjort deres optimale endnu.

Med håb om snarlig bedring
Ellebye

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 09-07-04 18:56

Tak for svaret mato02.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-07-04 19:03

steen, har jo haft kontakt til dig før, men uden resultat... ???
Du fortalte aldrig andet end at det var en holdning eller så´n, der skulle ændres, men jeg har ingen ide´ om hvordan man ændre holdning/indtilling hos et barn på 2 år...