/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mailserver
Fra : EazyOne
Vist : 442 gange
200 point
Dato : 04-06-04 01:09

Jeg har gennem længere tid benyttet MDaemon til mailserver, men er på det sidste druknet i spam, selvom jeg opsætter nye filtre næsten dagligt.
Er der en bedre måde at frasortere spam, allerede inden de bliver distribueret fra MDaemon, eller findes der et andet mailserver-program der er bedre?..

Hilsen
EZ1

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-06-04 09:03

Jeg er bange for, at alt kun er en stakket frist. Jeg selv har TDC, og får pt. ca 10 spam-mails om dagen.
Et spamfilter kan være godt nok, men hvordan kan filtret kende forskel på spam og rigtige mails. Man skal jo først definerer en spam som spam før man kan filtrerer mailen fra, og jeg ser lige nu ingen andre muligheder end at blokere disse.

Det ville nok være bedre at skifte sin mailadresse ud noget oftere, så får man en pause, indtil de igen kommer væltende, så mit råd, skift mailadresse ofte, så minimerer du for en periode antallet af spam.

ellebye

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 04-06-04 09:36

Hey Eazy1

Er man først fanget af en robot der har opsnappet din adresse, så er det umuligt at få det stoppet.
Du kan dog undgå at spamrobotterne opfanger din adresse førstegang.
EVT via dette tip, som et posted af Molokyle : http://www.kandu.dk/dk/tip/4429

Mvh KoL