/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilsyn
Fra : mingg
Vist : 1789 gange
50 point
Dato : 03-06-04 20:36

er der nogen der ved hvor lang tid det tager efter sidste dato for bilsyn at politiet kommer og klipper pladerne

Accepteret svar
Fra : o_k

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-04 20:43

ca 3 mdr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-04 20:44

Der står ikke hvor mange dage der går, men du får først en erindringsskrivelse. Hvis du stadig ikker får bilen synet så kommer politiet.

5.2. Indkaldelse til periodisk syn
Statens Bilinspektion indkalder køretøjer til periodisk syn. Spørgsmål om periodisk syn, herunder spørgsmål om, hvornår der udsendes tilsigelse, skal derfor rettes til Statens Bilinspektion.

Den lokale bilinspektions adresse og telefonnummer findes på www.bilsyn.dk

Bilinspektionens synsrapport giver oplysning om sidste periodiske syn. Den seneste synsrapport bør derfor følge køretøjet i forbindelse med salg.

5.3. Erindringsmeddelelse
Hvis et køretøj, der er tilsagt til periodisk syn, ikke møder til syn inden den anførte seneste fremstillingsdato, erindrer Bilinspektionen køretøjets ejer (bruger) om tilsigelsen.

5.4. Udeblivelse fra periodisk syn
Hvis køretøjet fortsat ikke fremstilles efter udsendelse af erindringsmeddelelse, kan politiet inddrage nummerpladerne

Ovenstående fra denne side http://www.politi.dk/nummerplader/Side_5_perodisk_syn.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : H2

Dato : 03-06-04 21:33

Hvis du kommer i en politi kontrol eller bliver stoppet af politiet og de kontrolere dit registrerings nr klipper de pladerne og giver en bøde. ellers kan der gå fra ca 2mdr til 1,5 år. det er meget forskellig.
Henrik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-04 22:34

Jeg tror nu ikke, at der går ret lang tid, hvis man også ignorerer erindringsmeddelelsen før politiet er der.

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 03-06-04 23:52

hei!!!
vores ene bil skulle have været synet 2. feburar, og nu har vi fået papirer fra synshallen at vi har 3 uger til at aflevere pladerne ellers kommer politiet og klipper lidt.. det er vist meget afhænig af hvor man bor mht hvor lang ventetid der er på synshallerne. men uanset hvad vil man altid få brev om at nu har men 3 uger tilbage...

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 04-06-04 08:52

en af mine venner har en opel stående (på sin egen adresse) som ikke kan køre, den skulle ha været synet for over et år siden, det er over 6 måneder siden han modtog ovenstående brev: "du har nu 3 uger til at...." der er stadig plader på bilen, de har ikke besøgt ham endnu, men som H2 siger er det MEGET forskelligt fra kreds til kreds....!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 08:58

Som alle skriver, så er det meget forskelligt alt efter hvor man bor, og hvor "heldig" man er
Husk blot... hvis du bliver "snuppet", så er det DIG der skal gå fra bilen (står alene ude på larstyndski** marker), og det er DIG som skal fjerne "vraget" derfra - det kan godt være "lettere" dyrt og irriterende, men det er op til dig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-07-04 17:10

Hvis du er lige så langsom til at få bilen synet, som til at lukke dit spørgsmål... ja så HAR du helt sikkert selv fundet ud af hvordan det "fungere"
Go' sommer
Søren

Godkendelse af svar
Fra : mingg

Dato : 31-07-04 21:23

Tak for svaret o_k.