/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
pattegris i webergrill
Fra : ekelin
Vist : 1915 gange
200 point
Dato : 03-06-04 19:12

er der nogle der ved hvorlænge en pattegris på 8 kg skal have i grillen?jeg har søgt på nettet men det er nogle meget størrer grise til størrer grill og den er også udbenet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-04 20:37

Ring til en slagter og spørg ham. Så får du sikkert også nogle "fif" af ham.

Velbekomme.

ans

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 03-06-04 20:54

Altså man plejer at sige en time pr kg men er det i en lukket weber vil jeg skyde på under den halve tid.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-06-04 21:11

Lige en fidus.
Jeg købte et digitalt stegetermometer med langt følerkabel i Føtex for 100 kr.
Termometret kan gå ned gennem spjældet i en Weber og anbringes midt i det tykkeste sted i grisen (formodentlig skinken).
Den medfølgende brugsanvisning fortæller hvilken temp. termometret skal indstilles til.
Når grisen er færdig alarmerer termometret.
Nemt og enkelt og så lukker du ikke varme og fugt ud af grillen hver gang du ellers skal se til "svinet"

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-04 22:40

> Sune
En helstegt/fyldt pattegris på 12-15 kg. skal have 5-5½ time over åben ild.

> ekelin
Denne opskrift er på en fyldt pattegris på ca. 12-15 kg.
http://www.dk-kogebogen.dk/visopskrift.php?id=3134

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-04 22:45

Fremgangsmåde:
Alt efter hvilken slags grill I bruger svinger stegetiden fra 4 ½ til 6 ½ time.
Men spørg der hvor I køber grisen og lejer grillen.

Sørg for at grisens svær er snittet, gnid den godt ind i salt.
Kom den over på den forvarmet grill, lad den forstege 1 times tid.

Fra denne side http://www.kokkeleg.dk/default.asp?content=opskrift&id=988
Du kan selv ændre i opskriften øverst på siden ved at skrive hvor mange personer I skal være.

mvh ans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-06-04 16:24

Øhh de gange jeg har været til den slags var der altid noget af det inderste der skulle have ekstra timer
Hej Mvh Sune

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 08-06-04 19:18

hej Sune du kom tættest på grisen skulle have godt 4 timer med god varme mvh ekelin

Godkendelse af svar
Fra : ekelin

Dato : 08-06-04 19:19

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-04 19:22

Hvor meget skulle din pattegris så have?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-06-04 09:29

Takker og Bukker
Bon Appetit