/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slettes data ved oprettelse af RAID0
Fra : dr_scooter
Vist : 409 gange
440 point
Dato : 03-06-04 17:48

Slettes dataen på mine Harddiske ved at jeg får dem til at køre RAID0, istedet for som almindelig SATA.

og må de 2 Harddiske godt værre forskellige eller er det mere optimalt med 2 idenstiske
eks. seagate 120 8mb+Maxtor 120gb 8mb, eller 2x Maxtor 120gb 8mb.

/ Anders

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 450 point
Dato : 03-06-04 18:19

Ved raid 0 deler diskene data, Dvs at 2 diske virker som en! Det vil sige at man skal bruge raid 0 fra Operativsystemet bliver installeret og ikke efter data er blevet etableret på diskene! Man skal bruge identiske diske til raid 0, ellers kan man ikke køre det! Desuden sker der det at hvis en disk fejler, fejler begge og kan kun genoprettes efter en backup, så alt i alt vil jeg ikke anbefale det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-04 18:20

genoprettes fra en back up skulle der ha stået

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 03-06-04 18:23

Kanont svar... og dejligt hurtigt, takker her fra det solrige Århus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-04 18:53

Selv tak for det solrige Himmerland Skal lige ud og slå græs inden regnen kommer!