/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst headset til trådløs telefon
Fra : Busken
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 03-06-04 16:21

Vi ønsker et trådløst headset til vores fastnettelefon (Siemens Gigaset 4015 med trådløst håndsæt). Hvad skal man købe, er der noget man skal være opmærkseom på, og er der nogen, der har set et godt tilbud.

Det ville være bedst helt uden ledninger.

Der står noget i specifikationerne om at håndsættet har stik til headset, men jeg kan ikke se stikket, og håndsættet er også forholdsvis stort og tungt at gå med i lommen.

Så måske skal headsettet bare installeres som "endnu en telefon".

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-04 16:57

Du kan se på Sandbergs udvalg her.
http://www.sandberg.it/worldwide/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-04 17:04
Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-04 22:48

Så vidt jeg ved, kan du ikke tilslutte ekstraudstyr til din 4015, jeg har selv en 4010 Micro, den har stik i bunden til udstyr, til min telefon har jeg et headset tilkoblet, købt hos http://www.jansson.dk , det er ikke billigt (ca. kr 1500,-) men det virker og der følger et hav af muligheder med for headsettet, men det er skaffevare. Problemet er at sættet ikke umiddelbart passer til 4010 men kræver et lille adapter-kabel (incl. i prisen), trådløse sæt kender jeg ikke til, men det omtalte sæt fungerer fint for mig i det daglige, telefonen er også så lille at den sagtens kan ligge i lommen. 4010 Micro er dog udgået, istedet findes der én der hedder SL100, nogenlunde samme størrelse.

http://www.siemens-mobile.com/cds/frontdoor/0,2241,hq_en_0_11729_rArNrNrNrN,00.html

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 15-06-04 08:18

Ups

Jeg havde helt glemt spørgsmålet, da ingen havde svaret den første uge...

Vi har købt en anden trådløs med headset hos ergohop.dk - den var GAP kompatibel ligesom vores Siemens gigaset, så det lykkedes os at slutte det nye håndsæt (m/headset) til den gamle hovedstation - så vi undgår 2 hovedstationer.
Vi gav ca. 700,- plus moms for både ny trådløs og headsettet. Jeg skal dog ikke udtale mig for meget om tilbuddet, da det ikke findes mere - i hvert fald fik vi ifølge butikken et alt for godt headset med til prisen :)

Den nye telefon er en DORO 8085 og headsettet Plantronic M170.

Tricket er så vidt jeg kan se, at skaffe en så lille trådløs, at den kan ligge i brystlommen eller hænge i linningen uden at tynge ned og som har udtag til headset -dvs ledning mellem håndsæt og hovedsæt. Ganske vist kan man få helt trådløse headsets til fastnettet nu, men de er meget dyre (2.500-3.000), og så har man jo også senderen lige ved hovedet...

Soenne får pointene - tak for hjælpen.

Min mand nyder rigtigt, at han har armen fri nu - den anden er i gips......

Godkendelse af svar
Fra : Busken

Dato : 15-06-04 08:19

Tak for svaret.