/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
hjælp her inde
Fra : tronddk
Vist : 307 gange
20 point
Dato : 03-06-04 13:40

hej jeg har lige fundet en dynamo ( en til og lave strøm ) men de ledninger der skal bruges til det er taget af den er der nogle af jer der har en tegning lignene så jeg kan få den til og virker igen (virker men der er ikke nogle ledninger)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 03-06-04 13:41

ups glemte at sige at der er sådan en som man oxo har brug på cykkel ( men der er ikke ret mange tilbage)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-04 13:50

Der skal sidde en ledning i bunden og en til stellet (hvor som helst på dynamoen).

Du har iøvrigt stillet spørgmålet under Computerspil ! Du burde nok have stillet det under : Anden videnskab istedet, da du så nok havde en større mulighed for at få et brugbart svar

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 03-06-04 13:55

Ps. Dvs. hvis du skal montere den på en cykel skal der være kontakt mellem stellet på cyklen og dynamoen. Dernæst skal der trækkes en ledning fra bunden til lygterne's pærefatning (..der også skal have kontakt til stel).

For at skabe denne stelkontakt, må du nok skrabe lidt af lakken der du montere dynamoen og lygterne.

Hvis der skal sidde en lygte på en plastikskærm må du forbinde lygtefatningens ene pol med stellet via en ledning og den anden pol med dynamoen direkte

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 03-06-04 14:15

HAR STILT SPG INDE I DET STED HVOR DU SAGE SÅ LUKKER DEN HER INDE