/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skift grafikkort?
Fra : dbl
Vist : 2527 gange
100 point
Dato : 03-06-04 11:53

Jeg skal til at skifte mit grafikkort ud.
Men jeg kan ikke lige huske hvordan man gør. Er der ikke noget med at driverne til det gamle skal væk inden man sætter det nye i. Hvis JA, hvor er det så lige jeg gør det?

Mvh.
dbl

PS! Jeg skal bare bruge et svar engang i eftermiddag, for jeg skal lige sove lidt først.....Go'nat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-04 11:57

Sæt bare det ny kort i og installere driveren.
Du kan se i enhedshåndteringen om det er på plads.
Den gamle driver generer ikke. Du kan jo slette den.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-04 13:47

hvis du skal skifte mellem f.eks ATI og nvidia, kan der godt komme lidt problemer, med rester fra gamle drivere! men de er til at løse f.eks via et driver cleaner program, man kan downloade!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-04 16:11

1.) Fjern driver fra: Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System-> fanebladet : Enhedshåndtering ; Skærmkort !!!
2.) LUK COMPUTER
3.) Ud med kortet.
4.) I med det nye.
5.) Start computer (...hav evt. skærmkort producentens eller din 'Windows' disketter/CD-ROM parat !)
6.) Installér.
7.) REBOOT
8.) Rens din registreringsdatabase med et af disse programmer : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-04 16:12

Ps.

9.) REBOOT

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 03-06-04 16:51

tedd!

Sjovt nok så har jeg skiftet fra nvidia til ATI. Og det virker da også meget fint, men....
Nu ligger der en rest fra nvidia når jeg går ind i (Tilføj eller fjern programmer). Og når jeg klikker på den for at afinstaller den, siger den at den mangler eller ikke kan få adgang til en DLL fil. Så kender du et NEMT driver cleaner program? Jeg har været inde på download.com og søge på "driver cleaner" men der kom ikke noget frem.

Mvh.
dbl

PS! Der ligger også noget i (Tilføj eller fjern programmer) der hedder NISTDC på ca. 70MB. Jeg kan ikke huske om det er en del af nvidia eller det er en del af min norton

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 04-06-04 17:14

her er en driver cleaner
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745
men jeg er ikke klar over om den tager din nye driver med i købet ellers må du jo indstalere den igen
med hensyn til nistdc tog det mig lige under et halvt minut på google at finde ud af at det er en sikkerhedsfil i norton

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 04-06-04 19:03

Tak for svaret tedd.

Og desværre phg1, så fandt jeg selv et driver cleaner program inden du skrev...sorry

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 04-06-04 19:35

det gør ikke noget,vi er her for at hjælpe hinanden