/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
FWA-netværk
Fra : Splazz
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 07-06-02 00:04

Hej..

Jeg har Sonofon's Bredbånd FWA, jeg har to computere, en med W2k prof og en med XP prof, som er sat op i et netværk med en switch. Problemet er at jeg ikke kan få internettet til at virke på min xp-comp, og når jeg skal overføre data fra den ene til den anden comp er jeg nødt til at slukke for modemet, ellers tager det flere dage.

På forhånd tak!!

Med venlig hilsen Splazz

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-02 07:11

Hej Splazz

Jeg har næsten haft sammen problem. Jeg har dog TDC, bredbånd, og to computer, med XP og win 98. Min switch Longshine(et eller andet), ville ikke godkende det netkort jeg havde i Xp- maskinen. Så da jeg skiftede, fungere det uden problemer.

Kan du pinge fra XP maskinen til W2K prof? Prøv det!

Jeg håber det kan hjælpe, det er dog et "lidt dyrt" tip. Et netkort koster 80-150 kr, efter kvalitet...

MVH
Martinussen

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-06-02 07:28

Martinussen det er sgu da ikke et svar han kan bruge til noget

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 07-06-02 07:37

Du har da ikke et svar der er bedre, faktisk har du ikke skrevet noget fornuftigt endnu, til Splazz`s spørsgmål.

Hvad skal jeg ellers skrive. Det passer 99%, at det hjælp ved mig da vi skiftede netkort.

Jeg synes, vi skal lade være med at diskutere, og så hjælpe Splazz i stedet. For jeg ved at det er MEGET træls ikke at kunne få netværket til at kører.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 07-06-02 09:17

Dette er blot et gæt:
Måske har du en konflikt med ip-adresser.
Har modem en ip-adresse ? Hvis den har, er den så forskellig fra xp-comp's ip-adresse?
Der er jo ikke noget i vejen med dit netværk når modemet ikke på, så derfor tror jeg at det er det der kan være problemet.
Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-06-02 15:40

Lad den ene maskine, den med modemet fungere som server og gateway.
Sæt derefter din ip-adresse på klienten, så den ikke konflikter med de andre enheder (netkort og modem).
husk at sætte dns i klienten til den maskine som fungerer som server...

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 07-06-02 15:48

Hej alle

tak for de indtil videre udmærkede svar. Modemet deler selv IP-adresser ud til pc'erne i netværket, så de kører med dynamisk IP, men det kan da godt være at det er netkortet i xp-comp'en, da det er rimelig gammelt

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 08-06-02 18:42

Har du så husket at xp-maskinen også får tildelt en ip og ikke står på fast ip ?
Dydendak

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 10-06-02 19:47

de står begge på dynamisk ip..

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 10-06-02 20:04

nu har jeg fundet ud af hvorfor xp-comp'en ikke kan komme p nettet, min switch (level1 FSW-2105TX) vil kunne slutte port et på modemet.. er der nogen der ved om det er fordi det er sat forkert sammen, eller er det switchen den er gal med?