/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
facts om Piaggio Zip...
Fra : hvidtiger
Vist : 1597 gange
20 point
Dato : 02-06-04 20:49

1. Er der nogle der kan fortælle mig, hvilken to taks olie jeg skal bruge til en tunet Piaggio Zip?

2. Hvilken gearolie bruger den og hvor meget skal der i?

3. Sidst men ikke mindst, hvor stor er benzintanken på sådan en?

Uha det var mange spørgsmål, men kender ikke lige de ting om den...Sorry jeg ikke har så mange point, håber at det er ok..

Vh Hvidtiger

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 02-06-04 21:06

Hvis det er den nye Piaggio Zip du har så er tanken på 7,5 liter... Lige meget om det er en normal Zip eller en SP-version... spørg hos en autoriseret piaggio/vespa forhandler om gearolien...

mvh: Jesper, Aprilia Sonic

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 02-06-04 21:10

Nej det er en fra 1998...hmmm æv ikke nogen der ved det?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-04 21:13

http://www.otterup-cykelforretning.dk/Vespa.htm
Du kan køre på alle almindelige 2-taktolier, men en havgod er havsyntetisk, og den bedste er altid fuldsyntetisk.
Olie fåes til mange priser, og forskellige mærker, men det må bestemt anbefales at købe en fuldsyntetisk, så vil den også overholde de strengeste krav, dog skal du ikke købe racerudgaver, undtagen din motor er top top top tunet.
Benzin: Blyfri 92 oktan
Bagtøjsolie: Speciel lille tube gearolie, der kun er beregnet til scootere, fåes ved thansen og alle knallertforhandlere:ca 55kr, skal skiftes ca for hver 3000km dog efter de første 1000km
Benzintank 4 L (reserve 0,9 L)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 02-06-04 21:14

Du skal bruge denne olie: 100% full synth. 2T Olie Metrakit Pro Race
Den bliver brugt af de prof som kører scooter bane race!!!!

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 02-06-04 21:28

Mange tak for jeres svar......Men lige et mere, hvor meget gearolie skal der i??...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 02-06-04 22:05

chinabox: Som jeg skriver, køb ikke Race olie, undtagen du kører bane race som pro. Det er beregnet til meget høje temperaturer, lige som outboard er beregnet til meget lave temperaturer.
Olien tømmes først, så hældes hele mængden (100 eller 110 ml) i.:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=262454393&n=323261216&pn=342945214 =39kr
knallertforhandlere:ca 55kr
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 02-06-04 23:08

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen