/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
hjælp til convertering avi til vcd
Fra : niklasss
Vist : 309 gange
50 point
Dato : 01-06-04 22:00

hej håber der er nogle computer hejer der kan hjælpe mig jeg har fået anskaffet et program til at conventere avi til vcd så jeg kan conventere en film mit program hedder mainconcept jeg kan ikke finde ud af det da jeg conventerede min film så var der kun lyd og ingen billed den spurte om video og da jeg prøvede at ligge en film der sagde den at der ikke var video men kun audio altså lyd forstår det ikke håber der er en der kan hjælpe mig eller anbefalge mig et andet program på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-04 22:20

Hej niklasss
Jeg vil vælge Nero som brænderprogram

Citat
Fremstilling af en video-CD
Vi vil nu skridt for skridt vise dig, hvordan du benytter Nero til at fremstille og indspille en video-CD. Vi lader alle valgmuligheder stå med deres oprindelige indstilling.

Følg vejledningen nøje. Held og lykke!

Maak eerst de videobestanden aan die u op de video-CD wilt branden. Nero heeft een intelligente detectie voor video-gegevensstromen en kan uw video-CD aanmaken vanuit MPEG1-bestanden, niet-gecomprimeerde AVI-bestanden en vanuit MPEG1-bestanden die zijn gecodeerd in een formaat dat niet overeenkomt met de video-CD.
Klik på video-CD'ens ikon i dialogvinduet Ny kompilering, der åbner, når du starter Nero. Hvis du allerede har åbnet Nero, kan du komme til dette dialogvindue via ikonen til Ny kompilering..
Klik nu på knappen Ny til højre. Det tilsvarende tomme kompileringsvindue for video-CD åbner. Dette vindue kombinerer CD-ROM (ISO)-vinduerne med en liste over MPEG-filer - lige som kompilering i Mixed-Mode. CD-ROM-kompileringen indeholder alle de nødvendige filer og biblioteker. De kan ikke slettes.
Hvis Filgennemsyn endnu ikke er åbnet, kan du gøre det nu ved at gå ind i VIS>Ny filgennemsyn kommandoen eller ved at klikke på ikonen Filgennemsyn.
Klik på de ønskede filer i Filgennemsyn med musen og træk dem herefter til listen i den nederste del af vinduet. Du kan også tilføje de andre filer til CD-ROM-sektionen, f.eks. afspilningssoftware til din computer.
Vigtigt: når du trækker en MPEG-fil ind i CD-ROM-sektionen, bliver den ikke gemt i et videospor, dvs. den vil ikke blive fundet af en video-CD-afspiller og kræver mere plads på CD'en - se teknisk baggrund for video-CD.
Nu skal du åbne dialogen Skriv. Den nemmeste måde at gøre det på er at klikke på ikonen Skriv CD i værktøjslinjen. Du skal herefter gå til dialogboksen Skriv CD, som du utvivlsomt vil nikke genkendende til: det er samme boks, som du så til fremstilling af en ny kompilering, men nu vises egenskabsarket Brænd øverst.
Du vil se flere bokse, hvoraf nogle allerede er valgt. Alle præferencer kan nu undersøges og ændres, hvis det ønskes.
Nu kan du bekræfte ved at klikke på knappen Skriv. Alle de valgte trin kan nu udføres i rækkefølge, inklusive brændeprocessen, så du kan følge nøjagtig, hvad der sker; der vises et statusvindue, hvori de individuelle trin er opført.
Som sidste trin vil du se en meddelelse som f.eks. "brændeprocessen er vellykket udført med 12x(1800 KB/s)".
Til sidst vil CD'en blive skudt ud.
Du kan nu selv kontrollere, hvad der er skrevet over på din nye CD ved at sætte CD'en ind igen og klikke på ikonen CD info.

Kilde: Hjælpefunktionen i Nero

Held og lykke med Nero, det fås i alle computer forretninger til 100-200 kr.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 22:22

NB: Nero's hjemeside http://www.nero.com/en/index.html

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 01-06-04 22:38

cucusoft avi to vcd www.cucusoft.com

Kommentar
Fra : niklasss

Dato : 04-06-04 14:00

jamen kan det der nero godt conventere

Kommentar
Fra : niklasss

Dato : 04-06-04 14:02

jeg skal jo conventere til en anden fil kan nero godt det

Godkendelse af svar
Fra : niklasss

Dato : 03-05-06 15:29

Tak for svaret CLAN.