/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er mit bundkort i stykker???
Fra : skaarupman
Vist : 430 gange
200 point
Dato : 01-06-04 21:20

Hej!

Jeg har været i gang med at installere et floppy drev A:.... Men efter installationen er mit cd - rom drev og brænderdrev pludseligt blevet væk! Dvs, inde i "denne computer" er de der ikke længere - kun min harddisk!
Kan det være mine IDE porte som er futtet af eller lign... ?

Håber på svar
Med venlig hilsen Skaarupman...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-04 21:23

Tror det er dine bios indstillinger der er gået ged i!! Sæt alle din drev til Auto inde i bios!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-04 21:32

Du har nok en HD på samme IDE port som den ene CD-rom.
Hvis din Cd-rom og brænder er på samme kabel og sat som cabel select, så er det ene kun halvt på plads.
Har du vendt kablet rigtigt på det nye Adrev
sidder kablerne rigtigt i bundkortet og helt nede.
strøm kablerne er vel ikke faldet af.
Emesen.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-06-04 21:47

Alle kablerne sidder fast og det hele virkede lige indtil jeg installerede A drevet... Derefter var det eneste jeg kunne se min harddisk som er partioneret op i C og D..... Dvs. Jeg kan se C og D og A... Men ikke E og F som HAR været der

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-06-04 21:49

inde i BIOS findes drevene heller ikke mere??????????
Hjæææælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-04 21:51

nej de skal sættes til Auto, ellers prøv autodetect!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-04 21:51

Hvis din HD er master så sæt det ene CD som slave til samme kabel som HD.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 21:57

Fjern A-drevet og prøv om du kan se de andre drev igen.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-06-04 22:06

alt er at til AUTO , men virker stadig ikke
jeg prøver lige at fjerne A - drevet og skriver tilbage om 5 min.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-06-04 22:22

Jeg har afinstalleret A drevet , men jeg kan stadig ikke se nogle cd rom drev... De findes heller ikke inde i BIOS

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 210 point
Dato : 01-06-04 22:31

Se efter om alle ledninger sidder ordentligt og på samme plads som før problemet opstod.
Tryk til hver kontakt, især fladkablerne.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 01-06-04 23:00

Hej Teil... Jeg gjorde som du sagde og fandt ud af at 1 af kablerne vendte forkert.. Problemet er løst - utroligt at der går koks i det hele pga et af kablerne vender forkert.. Nå - men jeg blev da klogere..
Mange tak

Godkendelse af svar
Fra : skaarupman

Dato : 01-06-04 23:05

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 23:06

Det var lige min teori, at gå tilbage og se efter fejl
du selv kom til at lave.
Tillykke med fejlfindingen.