/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
hjemmelavet weight gainer????
Fra : ironfish
Vist : 2517 gange
150 point
Dato : 06-06-02 22:04

Nogen som kender nogen som evt kender nogen som ved hvordan man selv kan blande sin weight gainer. I så fald hvordan????????????
Det kunne jo være smart hvis man kunne blande sin egen, til under butikspris, der typisk løber op i 100 - 200 kr. pr kg.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 07-06-02 10:50

Jeg har desværre ikke en opskrift til dig, men fandt et link hvor der nævnes hvilke ingredienser der er i en weight gainer. Så kunne du måske købe dem seperat og selv blande:
http://www.basisinform.dk/VisDetaljer.cfm?pronr=452

jeg fandt også en kostplan der giver større muskler:
http://www.madogsundhed.dk/artikler/a0000205.htm

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : xsnp

Dato : 07-06-02 23:41

lad være med at købe det s... spis tit og træn hårdt oksekød bananer nødder pastaretter weigth gainer er faktisk fup hvis du kigger på prisen og sammenligner med hvad du kan få af proteiner i almindelig mad du får ikke større muskler af at spise!!! træn hårdt og spis protein holdig mad (vær tålmodig og spar dine penge)

Kommentar
Fra : ironfish

Dato : 08-06-02 17:54

Har trænet i det sidste år, og vil gerne bygge noget masse op. Ved at weight gainer virkerfortrinligt da jeg selv har brugt det med god resultat. Det er selvfølgelig rigtigt at man bare skal spise mad med højt protein indhold og videre. Men jeg tror lige at jeg lader spørgsmålet køre videre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 12:39

"ironfish" <ironfish.news@kandu.dk> wrote in message
news:V9PL8.39553$4f4.1548417@news000.worldonline.dk...
> Nogen som kender nogen som evt kender nogen som ved hvordan man selv kan
> blande sin weight gainer. I så fald hvordan????????????
> Det kunne jo være smart hvis man kunne blande sin egen, til under
> butikspris, der typisk løber op i 100 - 200 kr. pr kg.

Weightgainer er jo egentlig bare en ordentlig dynge kulhydrat med lidt
protein i.

Prøv at læse varedeklarationen på en Mathilde Cacaomælk (og skummet til de,
der ikke vil have helt så meget energi med proteinien) - jeg tror du bliver
glædeligt overrasket. Værsenarti - weight gainer shake til 6-8kr/liter). :)

- Klaus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 15:55

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> wrote in message
news:3d048fcc$0$57528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "ironfish" <ironfish.news@kandu.dk> wrote in message
> news:V9PL8.39553$4f4.1548417@news000.worldonline.dk...
> > Nogen som kender nogen som evt kender nogen som ved hvordan man selv kan
> > blande sin weight gainer. I så fald hvordan????????????
> > Det kunne jo være smart hvis man kunne blande sin egen, til under
> > butikspris, der typisk løber op i 100 - 200 kr. pr kg.
>
> Weightgainer er jo egentlig bare en ordentlig dynge kulhydrat med lidt
> protein i.

Øhh det er vist omvendt. En masse protein og så en smule kulhydrat.
Det er jo ikke de tomme kalorier men proteinen man tager på af.

> Prøv at læse varedeklarationen på en Mathilde Cacaomælk (og skummet til
de,
> der ikke vil have helt så meget energi med proteinien) - jeg tror du
bliver
> glædeligt overrasket. Værsenarti - weight gainer shake til 6-8kr/liter).
:)

Enig - eller tag blot alm. skummetmælk med 3.4 g protein og 0.1 g fedt pr
100 g. og bland det med kakaopulver. En halv liter vil give omkring 15 g
protein.
Dog skal man have mere protein ad gangen for virkeligt at tage på og mælk er
ikke specielt sundt i større mængder.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 22:36

> En masse protein og så en smule kulhydrat.
> Det er jo ikke de tomme kalorier men proteinen man tager på af.

enig - derfor fatter jeg ikk hvorfor at alle produkter der hedder
"weightgainer" består af 30-35% protein, og 70% kulhydrat...?
hvis jeg skal tage på æder jeg "blot" en masse protein pulver hvor
det er 90% protein ca. energi for jeg nok af i kosten.
mvh
bo thomsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 08:34

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message
news:k53N8.1206$GI2.2067@news.get2net.dk...
> > Weightgainer er jo egentlig bare en ordentlig dynge kulhydrat med lidt
> > protein i.
> Øhh det er vist omvendt. En masse protein og så en smule kulhydrat.
> Det er jo ikke de tomme kalorier men proteinen man tager på af.

Rent faktisk ER det netop et energioverskud (kalorieoverskud om du vil), som
du tage på af. Og når man så vil bygge muskler af en del af det
kalorieoverskud, skal der være tilstrækkeligt med protein til rådighed.

Der er ikke noget der hedder tomme kalorier - alle kalorier indeholder den
samme mængde energi - kalorie (eller kcal=kilokalorie, som det egentlig er),
er blot en måleenhed.

Weightgainer er karakteriseret ved et højt indhold af kulhydrater (ofte fra
maltodextrin) og et vist indhold af protein. 25% protein og 70% kulhydrat er
ret normalt.

Så er der andre produkter, der fokuserer mere på protein og mindre på
kulhydrat. De er f.eks. optimale, hvis man ikke vil have al den
energiholdige kulhydrat med i købet (f.eks. hvis man ikke ønsker at tage
på). Der er der typisk 65-90% protein og ikke ret meget kulhydrat.

> Dog skal man have mere protein ad gangen for virkeligt at tage på og mælk
er
> ikke specielt sundt i større mængder.

Din krop kan ikke optage ret store mængder protein af gangen. Jeg har hørt
en tommelfingerregel der hedder max ca. 25 gram protein per servering,
f.eks. lige efter styrketræning, hvor det er meget vigtigt at få noget
protein og kulhydrater hurtigt, for at få det optimale ud af træningen, så
kroppen kan gå igang med at bygge muskler. Indtaget du mere kan kroppen ikke
udnytte det. Derfor skal man sprede sit proteinindtag ud over dagen.

- Klaus

Accepteret svar
Fra : pong

Modtaget 150 point
Dato : 11-11-02 13:37

Hej

Prøv at kigge her:
http://www.bodybuilding.com/fun/bigj3.htm

Don't want to spend the money on a supplement and want to try to make your own gainer? It's quite possible and effective. The easiest thing to do is get a regular protein powder, and mix in a few tablespoons of flax or canola oil and some fruit for flavor. You can also throw in some peanut butter or processed egg whites for more calories and protein. Be creative, you'll be surprised how decent some of it tastes. Here's an example recipe:

16 oz. 2% milk
2 tablespoons canola oil
3 tablespoons peanut butter
1 banana
1 serving whey protein (example Optimum Nutrition's 100% Whey)

Approx. Total: 820 calories
95 g carbs (40g sugars)
48g fat (but only 10g sat fat, plus lots of Omega 3)
53g protein

Håber det virker.

Pong