/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
fransk mundtlig eksamen
Fra : Deigaard
Vist : 1126 gange
20 point
Dato : 01-06-04 18:23

Hej allesammen

Jeg skal til fransk eksamen imorgen, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke består...
Jeg kan ikke forstå noget somhelst og jeg ved jeg bare kommer til at sige: je ne sais pas...
Hvad fanden skal jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 30 point
Dato : 01-06-04 18:41

deigaard
der er jo ikke andet for at du her i aften terper alt hvad du kan (ikke hele natten), få dig en god nats søvn og vær fuld af selvtillid i morgen.(det er sgu også lidt sent du kommer i tanke om det, hva ?) Husk det er bedre at sige meget selvom der er småfejl - end slet ikke at sige noget. pøj pøj - håber det går.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 01-06-04 18:43

ps.: kender du evt. nogen der er rimelige til fransk - så prøv at få dem til at hjælpe dig i aften. men lad vær med at læse hele natten og i morgen - det hjælper ikke - det er min erfaring.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-06-04 19:06

LÆS INTET i aften.
Det hjælper overhovedet ikke.

Gør i stedet følgende:
Går der tilfældigvis en fransk film i en biograf nær dig?
Der er desværre intet på de danske kanaler.
Har du mulighed for at se en fransk kanal på tv?
Har du en fransk cd?
Hvad som helst, hvor du hører fransk.

Prøv evt.
http://windowsmedia.com/radiotuner/FindStations.asp?locale=406&search=france
Der er adskillige franske radiostationer.

Bon chance!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 01-06-04 21:43

Deigaard

Jamais trop tard, n'est ce pas?

Il faut prendre la bonne réponse donné par Frieda -- rien ne peut se changer pendant un jour. Mais si tu as un DVD, il y aura peut-être quelques films que tu connais bien en Anglais. Alors, la possibilité est de changer l'Audio pour que la langue parlé est le Francais....

Relaxez et une bonne nuit de sommeil vous donnera au moins la confience d'entrer avec l'air fraiche pour l'examen!

Bonne chance...

--
Amicalement

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 01-06-04 22:04

Har samme problem, bare med tysk..

Godkendelse af svar
Fra : Deigaard

Dato : 03-06-04 19:40

Tak for svaret ahtn.

Det var rart med noget responds...
foresten gik det, jeg bestod med et syv tal...

Kommentar
Fra : Deigaard

Dato : 03-06-04 19:41

hej alle sammen og tak for hjælpen... Ville bare lige sige at jeg bestod med et syv-tal... kærligst Katrine

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 03-06-04 22:53

Deigaard
TILLYKKE !!! det var godt gået !
mvh ahtn.