/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
investering i lejlighed
Fra : viskinge
Vist : 623 gange
200 point
Dato : 06-06-02 21:04

Er der nogle der kender skattereglerne (og andre regler) for følgende:
Hvis man køber en 3 vær. lejlighed og indretter den som 2 værelser for studerende (udlejning).
Jeg skal ikke selv bo i lejligheden.
Det er planen at beholde lejligheden i en årrække.
Skal man lave et selskab?
Hvad kan man trække fra?
Hvad skal der betales skat af?
Jeg ved at, hvad lejligheden evt. er steget i pris ved salg (efter f.eks. 10-20 år) er skattefri.
Nogen der har erfaring inden for dette område?
MVH
viskinge

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-06-02 22:42

Hej Zonker
værdi forøgelsen på lejligheden (over en år række er skattefri!!! ny regel
investeringen er ikke tænkt på som indtægt, kun at den skal hvile i sig selv.
MVH
viskinge

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 06-06-02 23:49

For at slippe skat af værdistigningen ved salg kræves det at du selv har beboet lejligheder - loven nævner intet om længden af din beboelse; men skattevæsenet er meget grundig med at checke at du har flyttet telefon, aviser m.m i den periode du bebor lejligheden.

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 200 point
Dato : 06-06-02 23:55

Her kan du få svar på alt det du har brug for:

www.ejdadm-ja.dk/lejeskatfuld.htm

wwwskattenet.dk/Brevkassen-svar.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-02 18:16

viskinge wrote:

> Jeg ved at, hvad lejligheden evt. er steget i pris ved salg (efter
> f.eks. 10-20 år) er skattefri.
> Nogen der har erfaring inden for dette område?

Næ, viden,
og din er helt forkert, så start med lidt hjemmearbejde,
internetarbejde, toldskat.dk er helt fin at starte med.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 08-06-02 17:44

Tak for svaret food_life.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 10:43

Davs viskinge,

Hvis du sælger din ejendom skal der betales skat af din ejendomsavance
medmindre du selv har boet i ejendommen.
(der er ingen nedre grænse for hvor lang tid du skal have boet i ejendommen)

skattereglerne i lejeperioden kan du læse mere om her:

http://www.ejdadm-ja.dk/lejeskatfuld.htm

Ellers bare spørg løs.. det er jo det man har Nyhedsgrupperne til.

- Michael -