/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hvilken udbyder anbefales til en "Boligf~
Fra : mariusn
Vist : 656 gange
500 point
Dato : 01-06-04 10:48

Boligforeningen der jeg bor står i den situation at vi muliges skal skifte Internet udbyder.
Boligforeningen består af ca. 140 lejemål. Befinder sig Kbh. SV.
All kabling er lagt osv. Det er primert unge menesker så båndbredde kravet er "stort"

Hvilken udbyder vil i anbefale?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 10:49

Denne her, uden tvivl.
http://www.nordit.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 10:50

Hejsa
Når kravet er stort, så vil jeg kun anbefale 3
1. TDC
2. Cybercity
3. Stofa
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 10:53

NB: Måske værd at gennemlæse / studere lidt http://www.fbr.dk/emner/internet/udbydere/
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 10:56

Til sidst... lidt statestik http://www.internetkvalitetsguide.dk/#

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-06-04 10:59

Jeg ville nok satse på det sikre, da man har hørt negativt omtale af næsten alle end TDC.
Ikke fordi TDC er billigst, men det nok er det mest stabile net.

Siden jeg fik bredbånd for ca. 3 år siden, har jeg, "rør ved træ", ikke oplevet så meget som een dags nedbrud, så er det om man vil vælge det sikre, frem for det billigste.

ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 11:20

Hej ellebye... jeg kan godt komme med et par "gode" om TDC
Selv sværger jeg til CyberCity da jeg som dig, ikke har haft problemer eller "downtime". De har også en ENORM fordel fra de "andre" da de har Boost http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/
Har selv haft CyberCity siden 2001... no problems og rigtig god support mv.
Søren

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 01-06-04 11:27

Det at Cybercitty har boost hjelper vel ikke oss

Vil tro at det er ikke en ADSL løsning som vi skal ha.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 11:31

Hej mariusn
Nej Boost er nok mest baseret på "privat brugeren", men pokker ta' mig skal i ha' ADSL. Du køber vel ikke en stenøkse, når du kan få en motorsav? Det koster godt nok lidt mere, men da I er mange brugere, og nettet sikkert vil være aktivt det meste af dagen, så er det den BILLIGSTE og hurtigste løsning (ADSL).
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 11:33

NB: mariusn... forhør dig også igennem den lokale antenneforening INDEN du beslutter dig for noget

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 01-06-04 11:34

Jeg ved ikke, hvem der ellers er gode udover Stofa, men jeg må advare mod Kabelnettet.dk, som vi har i vores boligforening - der er ikke andet end problemer, og vi har nu i 2 uger ikke haft telefonforbindelse.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-06-04 11:39

CLAN, jeg lægger ikke op til at "skære alle under en kam".

Men mange har skiftet net FRA TDC på grund af deres politikker, og nogle af de andre netudbydere har så ikke kunnet leve op til pludselig at få et større kundegrundlag, hvorfor en del så er gået tilbage til TDC.

Men personligt ville jeg, hvis jeg stod i samme sitiuation, simpelthen sætte mig ned og skrive fordele og ulemper op, for eksempelvis de 3 "sikreste" netudbyder.
Det selskab der så har flest fordele ville jeg naturligvis så vælge.
Det betyder ikke nødvendigvis at være det billigste.

Denne metode med at sætte fordele overfor ulemper, er en gammelkendt metodik, og jeg bruger den stadivæk ved køb af større ting.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 11:40

Hej Hondaen... jeg nævnte også kun EN kabeludbyder, nemlig STOFA alle de andre er noget "bras". TDC kører nu også kabelnet, tag Esbjerg som eksempel, de har nu TDC men startede ned Stofa.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 11:45

elleby... CyberCity køre på TDC's net
og ja lige netop deres politik, fik mig til at skifte fra TDC til CyberCity, men det er en lllaaannnggg historie. Men gud hvor var de åndsvage, og hvem kom og installerede det nye "kobber" for CyberCity... det gjorde TDC (til stor mora for undertegnede).
Søren

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 01-06-04 11:48

Hej CLAN,
jeg snakker om Kabelnettet.dk, bare for at præcisere det - vores boligforening har investeret omkring en halv mio. her, og har fået trukket kabler mm - så vi har 2 mbit til 49 kr/måned, men det virker som et rigtig svindlerfirma, selvom vores hastighed holder - modsat andre boligforeningers (som set i Kontant). Er bange for, at Kabelnettet.dk er i økonomiske problemer, så derfor vil jeg ikke anbefale en større investering/kontrakt her.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 11:54

Alt i alt... så ville jeg (hvis det var min pengepung) køre efter mit første forslag 1. 2. 3. øverst oppe (10:50)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-04 11:56

Så er der Dansk Bredbånd, som kører med en 10 Mbits forbindelse i begge retninger.

http://www.dbnet.dk/index.html

http://itb.dk/arrkal/medlemmer/firmainfo.asp?rid=368

ans

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 12:03

NB: Den der med 2 mbit 49kr/md vil jeg tage med et gran salt... forestil dig en boligforening hvor over 50% er unge mennesker som hver dag (aften) downloader en film på gennemsnitligt 2 x 730MB så skal du bare se løjer

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-06-04 12:05

Alene det med ar reklamere med 2 Mbit, hvor mange "almindelige" mennesker falder ikke i vasker på det?. Vi andre tæller ikke i bit men i byte, og så skal man lige dele de 2 Mbit med 8. Det er ikke snyd, det er blot manipulation.

mariusn, så kunne jeg da foreslå dig at tage CLANs 3 forslag og lave en fordel/ulempe liste, for at finde frem til den optimale.

I den sidste ende vil du blot blive mere i tvivl jo flere der lige netop siger at det de bruger, er det bedste. Undtagen måske lige Kabelnettet.dk.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-04 12:48
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 13:16
Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 01-06-04 15:35

CLAN og Ellebye:
har faktisk testet vores forbindelse flere gange, den er på 2,11, jeg tror det kommer an på, om husstandene får en prioriteret linje hver, eller om den deles - vi er garanteret 2 mbit til hver husstand. Det fungerer i vores boligforening, men åbenbart ikke i andre, som også har Kabelnettet.dk. Mit problem med Kabelnettet.dk er, at jeg tror de går fallit ;(
Ens hastighed kan i øvrigt testes her:
http://www.internetkvalitetsguide.dk
Helt klart et emne, mariusn bør overveje, når de skal vælge udbyder...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-04 19:16

Mariusn er nok li'så tossetforvirret lige nu, som da han stillede spørgsmålet
Der er nok for og imod, men hvis jeg skulle satse, så blev det hos de STORE drenge, og som har bevist at de kan "tåle" branchen. TDC er nok det "klogeste" valg, de har et udmærket "produkt", men langt fra billigt, at TDC's og min kemi så ikke passer sammen, det er i og for sig underordnet.
Jeg vil komme med et lille afsluttende citat:

Citat
Lidt om kvalitet

Der er næppe noget i verden,
som ikke 'en eller anden kan lave lidt
dårligere og sælge lidt billigere,
og folk som kun ser på prisen,
er denne mands lovlydige offer.

Lidt om priser

Det er uklogt at betale for meget,
men det er værre at betale for lidt.
Når De betaler for lidt,
så mister De sommetider alt,
fordi det, De køber
ikke var i stand til at gøre det,
som det var købt til.

Almindelig forretningsgang
umuliggør at betale lidt og for meget -
det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.
Hvis De accepterer det laveste tilbud,
gør De vel i at sikre Dem
en skadesreserve for den risiko,
De løber - og hvis De gør det,
så har De jo alligevel råd til
at betale for den bedre vare.

John Ruskin
Engelsk forfatter, kunstkritiker og social reformator i 1880-tallet

Lykke til
Søren

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 01-06-04 21:48

Tilleggs opplysning.. Lige nu har vi faktisk Kabelnettet...
men som flere andre så har vi haft meget bøvl... og som hondaen skriver så har jeg da også en misstanke om at de er ude på skiteren rent økonomisk..
det skal da også siges at jeg er på langt nær gud i min boligforening, så jeg er kun ude og forhørere meg etter alternativ, som jeg kan foreslå videre.

Det vi mangler er en "fed" kabel inn til huset etter som vi allerede har en meget bra kabelløsning internt på huset med cat6 kabling!! (med serverrom og switches osv..)

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 02-06-04 00:47

Så er mine og Hondaens misstanker bekreftet
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=23911

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-06-04 01:58

Tag de 3 sikreste selskaber og lav dig en fordel/ulempe liste, og du vil finde ud af hvilken der passer til jeres behov.

ellebye

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 02-06-04 19:38

Hej Mariusn, har du set at Kabelnettet har givet sine kunder til broadcom? Ved ikke rigtig, om det også er noget af et svindlerfirma, men nu må vi se...ved ikke, hvad enden på det bliver hos os...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-04 10:32

Det her begynder at ligne en god snak omkring ufoer - never ending story

Kommentar
Fra : ChristianeV

Dato : 04-06-04 10:56

Dansk Bredbånd leverer 10 mbit hver vej via fiber for 295 kr. om måneden plus etablering. Dette inkluderer gratis fastnettelefonabonnement. www.dbnet.dk
Se evt. www.oasenet.dk som er en lokal forening på Frederiksberg som har brugt rigtig meget energi på at undersøge markedet til bunds for at kunne anbefale en løsning til kvarteret.

Kommentar
Fra : ChristianeV

Dato : 04-06-04 10:57

Dansk Bredbånd leverer 10 mbit hver vej via fiber for 295 kr. om måneden plus etablering. Dette inkluderer gratis fastnettelefonabonnement. www.dbnet.dk
Se evt. www.oasenet.dk som er en lokal forening på Frederiksberg som har brugt rigtig meget energi på at undersøge markedet til bunds for at kunne anbefale en løsning til kvarteret.

Kommentar
Fra : ChristianeV

Dato : 04-06-04 10:57

Dansk Bredbånd leverer 10 mbit hver vej via fiber for 295 kr. om måneden plus etablering. Dette inkluderer gratis fastnettelefonabonnement. www.dbnet.dk
Se evt. www.oasenet.dk som er en lokal forening på Frederiksberg som har brugt rigtig meget energi på at undersøge markedet til bunds for at kunne anbefale en løsning til kvarteret.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-04 12:01

tsk, tsk... dbnet er foreslået af ans 01/06-2004 11:56

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 05-06-04 00:08

he he mange gode svar,
gir points når vi beslutter os her jeg bor.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 500 point
Dato : 05-06-04 00:48

Her har du lige en liste over foreslåede selskaber:

nordit
TDC
Cybercity
Stofa
dbnet
bolignet
oasenet

God fornøjelse med udvælgelsen.

ellebye

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 05-06-04 11:18

Ellebye, fisker du efter point? ;)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-07-04 17:12

Honda... Det hjælper vist ikke en døjt at "fiske"

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 04-10-04 11:08

Tak for svaret ellebye.