/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sommer velkomstdrin
Fra : tjuel
Vist : 1093 gange
200 point
Dato : 31-05-04 22:04

Hej

Jeg skal have en lille havefest om en uge og savner en super ide til en velkomstdrink. Den må gerne være lidt usædvanlig uden af være alt for besværlig (dvs. ikke noget med hvidvin, danskvand og hyldeblomst).

Er der nogen af kandus kloge brugere som har et godt forslag?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 22:06

Kan være du finder noget her.
http://www.drinksdatabasen.dk/

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 31-05-04 22:09

Her er en som ikke kræver mere end to ting

1/3 Pisang Ambon
2/3 appelsinjuice

Serveres afkølet i små glas

Mvh
GCH

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-04 22:10

Du tager et Vandmelonshoved skærer toppen af fjerner lidt af indmaden Moser resten med feks et piskeris hælder lidt vodka og hvad du selv syntes er frisk bla lidt citron ned i og lader det trække en halv dags tid '
hovedet serveres naturel plantet i sukker eller salt i en tallerken så det står fast med en oseske til at øse op i glas med
Med velig hilsen
Sune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-05-04 22:27

hvidvin
dansk vand
hele jordbær
isterninger eller jordbærene som frosne
1 mynteblad

Mvh
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-05-04 22:27

hvidvin
dansk vand
hele jordbær
isterninger eller jordbærene som frosne
mynteblade

Mvh
Hanne

Kommentar
Fra : 888

Dato : 31-05-04 22:40

Lige dele fanta, sprite og rød sodavand.....smages godt til med gin.... Mumz!!!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 31-05-04 22:47

P.s. smager som filur-is...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 31-05-04 23:06

1 del hvidvin (.. er det til piger ? ...bruger du rosé-vin ).
1 del champagne.
1 del danskvand.
1/100 del Hvid Martini.

Friske jordbær i skiver ...og et par citron/lime skiver.
Isterninger.

Serveres i bowle/krystalskål. Hul-ske/'suppeøse" m. hældetud og hældes i ølglas med stilk ved serveringen.

"Side Car" :Blandet tørret frugt og forsk. nødder.
Alternativ : Saltede tørrede græskar-kerner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jullebassen

Dato : 31-05-04 23:52

En RIGTIG god drink er den brasillianske caiparrina, som kun kræver få ingredienser:

lime
lys rom (gerne pitu)
rørsukker
knust is

I hvert glas moser du ca. 1 limefrugt, der er skåret i både. Heri røres ca. 3 tsk. rørsukker. Så toppes med knus is (har du ikke en isknuser, kan du putte isterninger i et viskestykke, der slås mod et bord). Endelig hældes ca. 3 dl. lys rom over.

God fest

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-05-04 23:59

Tuborg / Carlsberg i rigelige mængder (fadøl) .. som serveres i de RIGTIGE fadølsglas med "stilk" og papirmanchet omkring "stilken" .. så véd gæsterne hvad de får !

Hvis dette er for traditionelt, så måske:
Dry Martini med en sjat vodka og et stænk Dansk vand, og en lille GRØN (ikke blå) isterning fra den Grønlandske Indlandsis.
/PG

Kommentar
Fra : kultursupport

Dato : 01-06-04 10:51

En skam du ikke har bedre tid. Men her er en sjov og meget utraditionel idé til næste fest:

BIRKEVIN
Man klipper et skråsnit i en birkegren (lidt tyndere end flaskehalsen) og sætter en flaske fast om snittestedet, Efter et døgn eller to har der samlet sig en del saft i falsken. Denne saft kan du bruge med f.eks. vodka. Du kan også tilsætte lidt vingær, så saften gærer. Efter ca. tre uger har du en sødlig birkevin. Den kan drikkes straks, men bliver dog bedre, hvis den lagres.

Bemærk - denne drik lader sig bedst lave om foråret, hvor birk "bløder" en del ved beskæring.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 01-06-04 13:36

Rød lambrusco, selvfølgelig i champagneglas.
Let, festlig, forfriskende og godt.
ElseR

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 04-06-04 14:17

Hej allesammen!

Tak for de mange gode ideer.