/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nybegynder hjælp
Fra : wetche
Vist : 645 gange
12 point
Dato : 31-05-04 21:44

Hej Alle.
Jeg køber snart en Peugeot Speedfight 30km/t knallert, og jeg kan lige så godt sige det som det er, jeg ved stort set intet om scootere og tuning osv.
Derfor vil jeg gerne vide hvad jeg kan gøre for at få accelerationen og topfarten i vejret så nemt og hurtigt som muligt. Og i så fald, hvor hurtig blir den? Kan nogen hjælpe mig?
m.v.h. Anders

Accepteret svar
Fra : gert_k

Modtaget 12 point
Dato : 01-06-04 08:56

pil skiven, og luk blindrør i uds. så kører den nok ca. 70

hvis det ikke er hurtigt nok kan du sætte større cyl på: 48 cylle og 28 mm karbu....så rykker den nok de 100-110 stykker!

den holder nok ikke så længe, og du kan med fordel smide noget racer vario i!

(hvor køber du den? knallert mand? han vil gerne hjælpe dig.... det ville jeg nok gøre hvis jeg viste "intet" om det, ellers har du ikke en ven der ved mere end dig der evt vil hjælpe for en kasse øl eller lig??)

Kommentar
Fra : krlle

Dato : 01-06-04 14:07

Har kun en ting at sige pil ringen så kilremmen kan yde mere.......... hvis du ikke ved hvordan du kan gøre det kan du evt. få en ven/forhandler til at gøre det

Kommentar
Fra : puch_drengen

Dato : 01-06-04 17:37

har også kun en ting at sige er måske meget smart at tilkøre cylinderen inde du fjerner ringen(e) har jeg fået anbefalet

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 02-06-04 21:00

gert_k, hvordan ville du overhovedet få en 48mm cylle af ukendt mærke(tænker du måske på proma) til at køre ordenligt med en 28mm kab? det er umugligt! Køb hellere et sports kit, polini eller malossi, eller køb TP Racing plus cylinder 47mm 70ccm.... Og til den kan du købe en 21mm dellorto kab(er rigeligt) eller en 24mm fladspjælds kab!

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 03-06-04 08:33

min jog har det da fint med den 48 cyl og 28 mm karbu fra protuna jeg har sat på, 15-41 gearing, og polini evo vario...!

kører fint 110 med 3 på!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 03-06-04 18:45

Lyder sgu underligt! HAr selv Polini Evo 70ccm og 21mm dellorto........ det der 48mm, er det ikke Proma?! Når du nu har sådan en stor kab, så køb dog et ordenligt cylinder! :)

Godkendelse af svar
Fra : wetche

Dato : 05-06-04 17:18

Tak for svaret gert_k.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 05-06-04 20:34

det er en noname 48 cyl, køber også mærkevare næste gang, den har det med at blive lige lovlig varm!! :D