/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Afblegning af mørkt hår
Fra : Nadia_fie
Vist : 5582 gange
100 point
Dato : 31-05-04 19:06

Jeg har farvet mit hår mørke brunt.. næsten sort. Nu vil jeg have det lyst. Er der nogen der har efaring med nogle produkter fra matas og sådan, som kan få meget mørkt hår lyst?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 31-05-04 19:09

Du skal købe noget afblegnings-dims fra matas eller parfumeshoppen. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men min kone har brugt det et par gange. Det får selv helt sort hår lyst. Loreal har også et godt produkt. Spørg i matas, får jeg kan ikke huske hvad det hedder. Det koste ca. 120 kr. Og har du langt hår, skal du nok bruge to stk.

Mordex.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 31-05-04 19:15

Kunne du høre hende hvad det hedder?

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 31-05-04 19:42

Jeg ville helt klart høre min frisør først, om det overhovedet kan lade sig gøre - hvis det går helt galt kan du ende med grønligt hår, for det gjorde min veninde.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 31-05-04 19:48

Hun kan heller ikke huske navnet på produktet.
Men jeg vil lige prøve at finde ud af det til i morgen.

Mordex.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 31-05-04 19:51

Jeg har afbleget mit hår mange gange og er ALDRIG endt med grønt hår.
Tak for det mordex

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 31-05-04 19:51

Jeg har afbleget mit hår mange gange og er ALDRIG endt med grønt hår.
Tak for det mordex

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 31-05-04 20:23

Nadia_fie

forklar lige når du har gjort det mange gange, hvad er grunden til dette spørgsmål så ????

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 31-05-04 20:27

Fordi at mit hår altid er blevet orange eller gult. Derfor spørg jeg så om, nogen kender en hårfarve der gør håret lyst!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 31-05-04 20:33

ok

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-04 21:16

Jeg vil ikke tør binde an på noget fra Matas..Spørg din frisør - jeg er temmelig sikker på at du skal have den mørke farve trukket så meget som muligt ud af dit hår, før du bleger det igen. Netop det med at dit hår bliver gult eller orange, er meget typisk for disse hjemmeprodukter. Du risikerer blot at skal betale både for disse produkter, for så bagefter at skal til frisøren for at rette skaden op igen...!

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 31-05-04 21:18

Når man har fået gult hår, så er det vl muligt at få lyst hår ved bare at afblege det en gang mere?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 31-05-04 21:20

Ja, det er muligt at få gult hår lyst ved at afblege det igen, men du skal vente mindst to uger mellem den første og anden afblegning, da det skader håret meget.

Mordex.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-04 21:29

Nej det tror jeg ikke du skal regne med. Alle de produkter jeg har forsøgt mig med har ikke opfyldt ønsket om en pæn afblegning. I Matas kan de rådgive dig om det produkt der giver det lyseste resultat, men en ligeså perfekt afblegning som den man får hos frisøren skal du ikke regne med at opnå..

Du kan måske i stedet starte med at lægge lyse striber ind i den mørke farve.. Det synes jeg ofte er pænere end en total afblegning, som meget let kommer til at se meget kunstigt ud..Og så gør det heller ikke noget at striberne ikke er hvide - snarere tværtimod. Efter et stykke tid kan du så udføre processen igen - på den måde bliver håret jo lysere omend det ikke er en ren afblegning du udsætter det for. Gevinsten ved denne metode er at udvoksningerne ikke ses så tydeligt som efter en afblegning..!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 31-05-04 22:44

Gå til en frisør!!!!!!! Hvilken hårfarve har du i virkeligheden?? En mørkhåret vil aldrig kunne blive ordentlig blond uden at smadre håret fuldstændigt........desuden er det ikke ret flot med helt ensfarvet blond hår....få lagt lidt farver og effekter i............

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 31-05-04 23:09

Nadia_fie

hva skal alle kropshårene have en omgang ?? skal du være blondine eller hva fie.

per

Kommentar
Fra : jullebassen

Dato : 31-05-04 23:57

Jeg kan kun tilslutte mig dem, der siger du skal gå til frisør - men det skal være en dygtig en. Min søster, der er naturligt mellemblondt, farvede sit hår mørkt. Efter et halvt års tid ville hun gerne have det lyst igen og gik til en elendig frisør, hvilket resulterede i, at hendes hår blev fuldstændig ødelagt. Halvdelen knækkede af og resten var som høstak. Det er først blevet normalt nu, tre år efter. Så pas på

Kommentar
Fra : jullebassen

Dato : 31-05-04 23:57

Jeg kan kun tilslutte mig dem, der siger du skal gå til frisør - men det skal være en dygtig en. Min søster, der er naturligt mellemblondt, farvede sit hår mørkt. Efter et halvt års tid ville hun gerne have det lyst igen og gik til en elendig frisør, hvilket resulterede i, at hendes hår blev fuldstændig ødelagt. Halvdelen knækkede af og resten var som høstak. Det er først blevet normalt nu, tre år efter. Så pas på

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-04 18:10

Hej Nadia-fie.
Jeg har prøvet at afblege håret flere gange efter hinanden fordi jeg ikke syntes, det blev lyst nok. Og derfor lod jeg også cremen sidde i rigtig længe. Nogle steder fik håret nærmest konsistens som tyggegummi. Det ligesom gav sig hvis jeg kom til at trække i det da jeg skyllede cremen ud. Jeg tabte en del hår den dag....

Men hvis du ikke har langt hår, og hvis du er parat til at løbe den risiko, så kan du da forsøge dig frem. Det er helt op til pengepung og tålmodighed hvor forsigtigt du vil gå frem. Du kan jo som foreslået lade gå 14 dage imellem lysningerne. Og du kan nøjes med en kortere lysningstid. Men processen med flere sæt affarvnings shampooer vil nok blive så dyr, at det næsten bedre kan betale sig at gå til frisør.

Hår er jo noget relativt harmløst noget at eksperimentere med. Hvis det går helt galt, så kan man klippe det af, og så vokser det jo ud igen.

Accepteret svar
Fra : golsen

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-04 17:38

Kære Nadia_fie.

Du skal ikke rette dig efter de svar du har fået.
Gør du bare som du selv vil.

Kys fra golsen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-06-04 23:47

Ja selvfølgelig skal Nadia_fie bare gøre som hun selv vil..Sig mig lige golsen: hvorfor hulen tror du hun har oprettet dette spm?!

Og Fie, mon ikke det er på tide du lukker dette spm - eller spørger dybere ind til, hvad det er du søger besvaret, som ikke allerede er blevet nævnt?!

Godkendelse af svar
Fra : Nadia_fie

Dato : 15-06-04 22:50

Tak for svaret golsen.

Kommentar
Fra : trinececilie

Dato : 15-06-04 23:10

Jeg har selv samme problem..
Men lyse striber lidt ad gangen, lader til at være den bedste muligehed + det sundeste for håret! Og så husk på at sommersolen også gør sit til at få det lysere