/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator eller hvad?
Fra : Keldd
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 31-05-04 15:17

Jeg har lavet den smøre een gang,et eller andet gik galt,nu kommer den igen.
Altså kig først her: http://www.keldd.webbyen.dk Det er da ikke hvad jeg forstår ved en karburator,(2 sidste billeder)
Okay,jeg har da før set indsugningen sidde på krumtaphuset,men så har karburatoren da siddet i den anden ende af indsugningen.Godt nok har jeg en servicemanual,men den fortæller kun hvordan man justerer tomgangen.
Så er der der nogen af jer der har set det her skæg før?Eller ved hvad man kalder det?
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-04 18:48

Den der bronce-ting men en "klokke" ovenpå kunne minde om en karburator.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-05-04 18:51

Det ser også ud som om den styres af noget vacum. (sort slange over "gn")

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-05-04 19:01

Rent hokus pokus emesen.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-06-04 20:45

Jo, det er sikkert karburatoren den bronceting,det er også der, der sidder en reguleringsskrue(rimeligt stor plastickhåndskrue) kunne ikke få den med på billedet,men jeg forstår ikke hvorfor gasspjældet er så langt væk derfra,
eller hvordan systemet virker.
Den arbejdsmanual jeg har,er et studie i sort(de må godt se at tage sig sammen over hos Koster),duplikeringerne er simpelthen så dårlige,men det kan ikke være anderledes siger de(226kr. ha ha)den er ikke 5 øre værd.
Åh jo,under "Troubleshooting"står der:Hvis motoren ikke vil starte,kig efter om der er benzin på.
Nå ja,det er da rart at vide,men det var ikke lige DET, jeg havde forventet at skulle læse i en arbejdsmanual.
Een af dagene vil jeg ringe til importøren,og spørge om de har noget bedre.
Og emesen,slangen du omtaler,er vacumslangen der åbner for benzinen fra vacumdåsen,se det har jeg fundet ud af.
Men at det sat... spjæld sidder så langt væk,det forstår jeg altså ikke----endnu.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-06-04 20:52

Hvis det s.... spjæld sidder efter vacum slangen så passer det med at slangen styrer benzin/luft blandingen og den har måske også noget seperat olietilførsel.
Det lange rør kan måske bedre blande på vejen ned.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-06-04 21:26

emesen,slangen går direkte til vacumdåsen,der så åbner for benzinen,men fra vacumdåsen går der 2 slanger til karburatoren,der så bliver styret af dem.altså:Een slange der åbner for benzinen,og 2 hen til karburatoren,hvor de gør et eller andet,og så tilløbet til vacumdåsen,altså 4 slanger på vacumdåsen i det hele,og ja,der er seperat olietilførsel(det er der vist på alt i dag).
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 08-06-04 20:35

Tak for svaret emesen.Der ser ikke ud til at være nogen andre der byder på det her spørgsmål,
så jeg lukker det.Rart jeg fik din mening.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 20:39

Ok - men se lige her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/42588
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-06-04 08:42

Tak tak emesen,det må jeg tage til efterretning.
Nu øsregner det ,så man ikke kan komme udenfor en dør.
Hilsen Keldd.