/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Knirkende plankegulv
Fra : salinas1977
Vist : 402 gange
20 point
Dato : 31-05-04 13:51

Hvordan kan man fjerne eller mindske knirkelyd fra plankegulv. Det er kun afgrænsede områder, det knirker fra.

mvh Salinas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-04 14:26

Man kan få nogle specielle skruer der går ned og støtter gulvet op
De fåes vist på trælasten

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-04 18:48

Hejsa

Der er en effektiv måde. Du skal simpelthen have skruet nogle skruer igennem planken og nedt til strø, da gulvet knirker fordi det ikke er fæstet ordentligt.

Hvis du ikke så gerne vil have det synligt, kan du bore nogle små huller som du sp propper med træpropper når du har skruet skruen fast.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : salinas1977

Dato : 31-05-04 21:21

Tak for svaret henningborchert.

...men bor i lejelejlighed - så må nok hellere orientere udlejer inden jeg begynder på noget Havde håbet på noget lidt mindre drastisk! :)

- men hvis det er det der skal til, så forøger han vel også værdien ved lejligheden, så det vil også være en fordel for ham!