/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HJÆÆÆÆÆLP, jeg har virus!
Fra : cecilinien
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 06-06-02 16:38

Jeg har fået en virus der hedder worm_klez.h. Er der nogen der kender noget til hvordan man afliver den. Mit virusprogram Tend Pcillin 7 virker ikke og i dag prøvede jeg at downloade Norton og det går fint igang og er blevet installeret, men efter 10 sekunder stopper det og vinduet forsvinder fra skærmen.

Jeg har Windows 98.

Mvh Cecilie

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-02 16:43

og så kan du samtidig installere avp, den ville have taget den i opløbet, den finder du her :

http://www.avp.ch/E/download.htm#evals

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 15:36

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> wrote in message
news:SnKL8.39427$4f4.1524089@news000.worldonline.dk...
> Jeg har fået en virus der hedder worm_klez.h. Er der nogen der kender
> noget til hvordan man afliver den. Mit virusprogram Tend Pcillin 7
> virker ikke og i dag prøvede jeg at downloade Norton og det går fint
> igang og er blevet installeret, men efter 10 sekunder stopper det og
> vinduet forsvinder fra skærmen.

dk.edb.sikkerhed.virus !!!

> Jeg har Windows 98.

Det kan du jo ikke gøre for, men du kan gøre noget ved det:
www.freebsd.org ;-P

mvh
db

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 15:59

On Thu, 06 Jun 2002 14:37:40 GMT, "cecilinien"
<cecilinien.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har fået en virus der hedder worm_klez.h. Er der nogen der kender
>noget til hvordan man afliver den. Mit virusprogram Tend Pcillin 7
>virker ikke og i dag prøvede jeg at downloade Norton og det går fint
>igang og er blevet installeret, men efter 10 sekunder stopper det og
>vinduet forsvinder fra skærmen.
>
>Jeg har Windows 98.

Du får ikke installeret Norton Antivirus, før W32.Klez er fjernet.

På: http://securityresponse.symantec.com/ kan du hente W32.Klez
removal tool.

M.v.h.
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-06-02 18:25

Da Klez er et rigtigt dumt svin, som Hænger på alt muligt som en anden snylter, vil jeg anbefale, at du downloader F-PROT gratis her: http://www.avirus.dk/
Den fylder to disketter og fjerner den fra DOS, altså inden du har startet windows op.
Gratis, lidt langsom, men uhyre sikker til remowe af ca. 65000 vira.
mvh
summer

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-06-02 20:03

Du har ikke din pc-cillin opdateret min ven, for så havde du ikke fået klez. Når du ikke holde din virusscanner opdateret, så er det såmen lige meget om du har Norton, PC-cillin eller noget tredje for du skal nok få din virus. Du har verdens bedste scanner (PC-Cillin), men holder den ikke opdateret. For mig uforståeligt, men prøv summers forslag herover. F-Prot er god.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-06-02 21:27

Jeg har haft den samme virus inde og det er et stædig satan. Mit antivirusprogram har fanget den i opløbet hver gang, men har ikke kunnet slette den. Jeg håber ikke du har åbnet den vedhæftede fil - ved faktisk ikke hvad der så sker, da jeg ikke har gjort det selv. Men jeg har fået den fra alle mulige og umulige mennesker, de umulige er dem jeg ikke aner hvem er.

Det antivirusprogram jeg kører med er Computer Associates InoculateIT Personal Edition og det er gratis Jeg har kun haft gode erfaringer med det og den har taget alt hvad jeg har fået ind undtagen den orm der. Du kan hente det her: http://cws.internet.com/virus-inoculate.html

Men den har fortalt mig hvor den lå (Midlertidige Internet filer) og hvad den hed. Jeg fjernede selv virusen ved at søge efter filer med det navn og hvad der lå tæt op af i de midlertidige filer, og simpelthen slette dem. Det stoppede ormen....... Måske det virker for dig også.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-06-02 23:59

InoculateIT Personal Edition er ikke gratis længere. Kun for dem der har det installeret: http://cws.internet.com/reviews/virus-inoculate5.html#note
Note: As of June 7, 2001, InoculateIT PE has been discontinued in favor of the commercialware eTrust EZ Armor. The scanner will continue to be available for download and definition updates will continue to be made available until May 15, 2002.
mvh
summer

Godkendelse af svar
Fra : cecilinien

Dato : 07-06-02 13:11

Tak for svaret zonker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 09:23

Daniel Blankensteiner wrote:
> "cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> wrote in message
> news:SnKL8.39427$4f4.1524089@news000.worldonline.dk...
>
>>Jeg har fået en virus der hedder worm_klez.h. Er der nogen der kender
>>noget til hvordan man afliver den. Mit virusprogram Tend Pcillin 7
>>virker ikke og i dag prøvede jeg at downloade Norton og det går fint
>>igang og er blevet installeret, men efter 10 sekunder stopper det og
>>vinduet forsvinder fra skærmen.
>
> dk.edb.sikkerhed.virus !!!
>
>>Jeg har Windows 98.
>
> Det kan du jo ikke gøre for, men du kan gøre noget ved det:
> www.freebsd.org ;-P

var FreeBSD ikke lige i overkanten for en som ikke kan finde ud af at
fjene en virus.. ? (no offence Cecilie)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 11:02

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote in message
news:ae1nls$f8l$4@phys-news1.kolumbus.fi...
> >>Jeg har fået en virus der hedder worm_klez.h. Er der nogen der
kender
> >>noget til hvordan man afliver den. Mit virusprogram Tend Pcillin 7
> >>virker ikke og i dag prøvede jeg at downloade Norton og det går fint
> >>igang og er blevet installeret, men efter 10 sekunder stopper det og
> >>vinduet forsvinder fra skærmen.

> > dk.edb.sikkerhed.virus !!!

> >>Jeg har Windows 98.

> > Det kan du jo ikke gøre for, men du kan gøre noget ved det:
> > www.freebsd.org ;-P
>
> var FreeBSD ikke lige i overkanten for en som ikke kan finde ud af at
> fjene en virus.. ? (no offence Cecilie)

Tjooo, det var vist også kun en joke

mvh
db

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 11:37

Daniel Blankensteiner wrote:
>
> > >>Jeg har Windows 98.
>
> > > Det kan du jo ikke gøre for, men du kan gøre noget ved det:
> > > www.freebsd.org ;-P
>
> Tjooo, det var vist også kun en joke

Jeg synes den var sjov.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 12:12

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message
news:3D048132.956C8DD3@daimi.au.dk...
> > > > Det kan du jo ikke gøre for, men du kan gøre noget ved det:
> > > > www.freebsd.org ;-P
> >
> > Tjooo, det var vist også kun en joke
>
> Jeg synes den var sjov.

mvh
db

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 18:57

"cecilinien" <cecilinien.news@kandu.dk> wrote in message
news:SnKL8.39427$4f4.1524089@news000.worldonline.dk...
> Jeg har fået en virus der hedder worm_klez.h. Er der nogen der kender
> noget til hvordan man afliver den. Mit virusprogram Tend Pcillin 7
> virker ikke

Hent følgende verktøj så får du nok udryddet Klez:
http://updates.pandasoftware.com/pq/gen/klezi/pqremove.com

Læs følgende instruktioner før du går igang:
http://www.pandasoftware.es/library/W32KlezI_en.htm#3

Med venlig hilsen
Arne Bolen

--
Træt af infektioner?
http://www.novirus.dk