/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
seqencer på computer
Fra : anderswium
Vist : 420 gange
270 point
Dato : 30-05-04 20:55

Jeg vil gerne i gang med at lave midifiler, eller rette i eksisterende.
Jeg har programmet logic på min computer, men aner ikke hvad (og hvordan) jeg skal bruge for at komme i gang med det. (Kabler fra keyboard til computer mv.) Jeg har spillet i masser af år, men er bagud i teknikken. Jeg har ledt efter kurser, men ikke kunnet finde noget.
Jeg vil blive meget glad for nogen input.
På forhånd tak.
Bedste hilsener fra
Anders Wium

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-05-04 12:29

Med hensyn til Keyboard, skal der helst være et midi interface på keyboard og PC. Har du det? På PC'en bliver det et osse kaldt en joystick indgang og sidder på eller ved lydkortet bagpå!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-05-04 12:31

Hej.

Så vil et program som musikator lige være noget for dig.

Du kan læse mere om programmet her:

http://www.musicator.com/

Desværre findes der ikke nogen steder i danmark hvor man kan få undervisning i brugen af programmet, men man kommer langt ved selvstudium.
Jeg har selv en af de første udgaver der kom, og har haft meget glæde af programmet og alle de finesser det kan.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-05-04 12:34

Jeg skal lige tilføje, at musikator er noget lettere at arbejde med, end logic.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-05-04 12:36

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor, men der findes faktisk kurser i brugen af disse musikprogrammer:

http://www.koegemusikskole.dk/pckursus.htm

eksempelvis her.

Kommentar
Fra : anderswium

Dato : 31-05-04 15:28

Hej Ellebye og Tedd.
Tak for kommentaren.
Jeg vil gå videre med det. Men jeg prøver lige spørgsmålet en gang til.
Ærgerligt at alt det spændende nye her ikke er mere tilgængeligt for sådan en gammel "hejre" som mig. Jeg mangler virkelig nogle manualer der beskriver hvordan man gør, men ok. Inputs er også gode.
VH.,
Anders - Sjælland.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 270 point
Dato : 31-05-04 16:46

du kunne jo starte med et midi-keyboard , jeg er sikker på at der følger noget program med
http://www.ke-musik.dk/main.asp?page=showcategory&Flag=True&CategoryID=62

en søgning på google
http://www.google.dk/search?q=midi+keyboard&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
så er der lidt at gå til.
Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : anderswium

Dato : 31-05-04 20:41

Tak for svaret natmaden.