/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Formatere en pc
Fra : mubbur
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 30-05-04 13:51

Hej kan nogen hjælpe mig ,jeg skal til at formatere en gammel pc den har win 98 og har hengt mig at lægge win me ind ,men den vil ikke formateres,har prøvet flere gange

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-04 14:29

Med denne diskette kan du slette og formatere.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg på skrivebord > dobbletklik på den og vær klar med en diskette.
Start computeren med disketten.
Er der en lille partition på ca. 2 mb må du ikke slette denne lille partition.
Kan den ikke slette/formatere så afslut (stadig med disketten i)
Ved A skriver du:
A:\>fdisk /mbr og tryk enter (den arbejder et lille øjeblik)
Genstart comp med diskette og nu kan du slette/oprette/formatere
Efter endnu en genstart kan du starte win98 indstallationen med disketten.
Eller brug 98 Cd hvis den er bootable.
Emesen.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 30-05-04 15:24

Hej Tak for svaret
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-05-04 15:36

Hej mubbur.
Du fik et rigtig godt svar fra emesen, så hvis formateringen er lykkedes for dig, og især da, var det vel helt på sin plads at acceptere hans kommentar som svar, og dermed give ham de 100 point.
mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 31-05-04 12:27

Tak for svaret har haft problemer net nettet så det kommer nu
Hilsen óli