/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtig opstart af pc/windows
Fra : grynsnapper
Vist : 704 gange
50 point
Dato : 06-06-02 12:32

Hvordan får jeg min pc til at starte/boote så hurtigt som muligt? Det kan da ikke være rigtigt, at konfigurationsfilerne skal opdateres, hver gang systemet booter. Jeg kører win 98se med celeron 800 cpu 256 RAM. Jeg har fjernet windows opstartsbilledet; men maskineriet holder stille i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er klar. Min søn har en tilsvarende pc - købt færdigkonfigureret, og den starter på ca ½ minut.

Venlig hilsen
Grynsnapper

Accepteret svar
Fra : clemmedk

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-02 12:37

installere XP når den er så stor !!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 11:54

"grynsnapper" skrev...
> Hvordan får jeg min pc til at starte/boote så hurtigt som muligt? Det
> kan da ikke være rigtigt, at konfigurationsfilerne skal opdateres, hver
> gang systemet booter. Jeg kører win 98se med celeron 800 cpu 256 RAM.
> Jeg har fjernet windows opstartsbilledet; men maskineriet holder stille
> i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er
> klar.

Prøv med programmet boot-log-analyzer fra
http://www.helmrohr.de/Download/Download.htm#TOC003
Opstart windows med boot-log og kør programmet
bagefter. Om ikke andet kan du se, hvad som
forårsager forsinkelsen.
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 06-06-02 13:26

Du kan vælge hvilken programmer der starter op når windows starter ved at skrive msconfig i "kør". D.v.s tryk startknap og vælg kør.
Der vil være et faneblad hvor tingene står under.
Den langtsomme start kunne måske skyldes en virus, da nogle virusser sløver systemet.
Dydendak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 12:41

>> gang systemet booter. Jeg kører win 98se med celeron 800 cpu 256 RAM.
>> Jeg har fjernet windows opstartsbilledet; men maskineriet holder stille
>> i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er
>> klar.
>
>Prøv med programmet boot-log-analyzer fra
>http://www.helmrohr.de/Download/Download.htm#TOC003
>Opstart windows med boot-log og kør programmet
>bagefter. Om ikke andet kan du se, hvad som
>forårsager forsinkelsen.

Du kan også kigge lidt her for inspiration, selv om det er med Win ME
http://www.microsoft.com/hwdev/archive/newPC/fast-boot.asp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 13:44

"grynsnapper" <grynsnapper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:tNGL8.18636$N46.879555@news010.worldonline.dk...
> Hvordan får jeg min pc til at starte/boote så hurtigt som muligt? Det
> kan da ikke være rigtigt, at konfigurationsfilerne skal opdateres, hver
> gang systemet booter. Jeg kører win 98se med celeron 800 cpu 256 RAM.
> Jeg har fjernet windows opstartsbilledet; men maskineriet holder stille
> i - synes jeg - urimeligt lang tid, og det tager ca 2½ minut, før det er
> klar. Min søn har en tilsvarende pc - købt færdigkonfigureret, og den
> starter på ca ½ minut.
>
> Venlig hilsen
> Grynsnapper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hejsa

Det kunne også være en manglende Tcp/Ip adresse (kun hvis du har netkort i )
Den står standart til DHCP, og derfor bruger den nemlig laaaang til til at
finde en ip adresse.
Det har jeg set mange gange før på Win98SE

Sæt i stedet en fast adresse e.ks : 192.168.0.1 / 255.255.255.0
Og maskinen starter som et lyn....
Håber det kan løse dit problem

B.L

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-06-02 16:37

clemmedk.... ja og hvorfor det ... win98 er et udmærket OS, men det løser ikke lige grynsnappers problem...

Kære grynsnapper....

DU kunne flytte swap-filen over på et andet drev.
SÆtte din maskine til at arbejde som server

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 06-06-02 19:35

Hej

Microsoft har lavet et program der optimer systemet, så filerene som skal loades placeres i starten af disken...
Programmet hedder "BootVis" og findes på http://www.microsoft.com/hwdev/platform/ performance/fastboot/default.asp
Der kan både lave om på hvilke programmer skal startes op eller slå dem fra...

Held og Lykke ...

Kommentar
Fra : grynsnapper

Dato : 06-06-02 19:54

Tak for besvarelserne. Jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage. Med boot-log kan jeg selvfølgelig se en masse ting - måske for mange, for hvordan kan jeg bruge alle disse oplysninger. En foreslår at sætte pc'en som server, men det er en problematik, jeg ikke lige er dus med.

grynsnapper

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-06-02 22:53

Nåja... men den med server er faktisk ligetil.... og du får en øget hastighed ganske gratis