/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plæneklipperen oser helt vildt
Fra : Melander
Vist : 5819 gange
50 point
Dato : 29-05-04 16:11

hejsa og god pinse

jeg har en plæneklipper af mærket partner model 3546p bio

den er ny, har kun klippet plænen 2 gange, og jeg skulle klippe igen i dag, men jeg nåede kun et par runder, så begyndte den at viberer en del og oser helt vildt, hvad hulen er der galt..

den har ny olie og benzin på, og jeg har haft tændrøret af, og renset det, men det hjalp ikke...øvøvøv

hilsen Melander

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 16:34

Hvis du er 100% sikker på det ikke er knallertbenzin, altså med olie i benzinen du har hældt på, så er der sikkert gået en simmerring, eller stempelring. Der kan selvfølgelig også være en ventil der hænger, men for at ose, skal den begynde at æde af smøre/motorolien, og det er komplet uacceptabel, for så ny maskine.
Jeg vil benytte mig af garantien, hvis jeg var dig.
At den ryster, kan skyldes en kniv eller lign. der sidder fast, eller er faldet af, men kan også skyldes en motorfejl.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Frederik_Gren

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-04 18:39

Der må være fuld returret, hvis det er én du lige har købt. Så send den hellere tilbage i stedet for at rode for meget med den.

Mvh Frederik

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 29-05-04 19:14

Du har fyldt for meget olie på??? tjek med pejl pinden....

Hilsen Colin....

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-05-04 20:34

Hej Melander

Brug oktan 92 (blyfri) Lad være med at komme "bedre" bensin på.

God pinse
Frank

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 29-05-04 21:53

Hvis den har været oppe at "stå" på enten tændrør- eller udstødningssiden, vil den også ryge, men dog kun de første 5-10 minutter. Benyt dig af garantien og lad være med at rode med den. Roder du for meget, er det nemlig ikke sikker, at forretningen godtager den som en garantireperation.

M.v.h.
Peter.
www.bottruphavemaskiner.webbyen.dk ( gid pokker havde det lange navn).

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-05-04 23:15

hejsa igen..

Jeg har kun brugt oltan 92, og kun hældt det olie på, der fulgte med maskinen. men det er ligesom om at den ikke tager fulde omdrejninger, den nærmest så´n vrummm vrummm vrummm hele tiden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-05-04 23:22

Hvis den har været ovre og lægge på kaburatorsiden og der derved er kommet olie i filteret kan den ikke trække luft derfra og så vil den suge luft via slangen fra oliesumpen og derved forbrænde olie og ose vildt hvis det ikke er derfor (det kan du jo hurtigt undersøge)så er det bare ned med den hvor du har købt den for så må det jo være en mandagsmodel
Mvh Sune

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 30-05-04 11:16

hej
hvis den er ny som du skriver
så skal du gå til forhandleren med den
der er noget der hedder garanti
mvh ole

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 31-05-04 15:04

hmmm...

Jeg er sgu godt klar over at jeg skal til forhandleren med den, jeg er jo ikke helt dum.....men forhandleren havde ikke åbent i pinsen, og der skulle jeg slå græs, derfor spurgte jeg herinde.....men det vil jeg da fremover lade være med..

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 31-05-04 21:58

Det synes jeg bestemt ikke at du skal lade være med, men jeg forstår godt din frustration over at det bliver gentaget så mange gange at du skal ned til forhandleren med den. Det er jo gentagelse på gentagelse. Gad vide om de sidste, der har gentaget det, føler sig særlig smarte. Der var da heldigvis også nogen, der forsøgte at hjælpe dig, ikk'?

Peter.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-04 22:52

Melander du svarer ikke på om du har haft den omme på siden ????
Og at der er nogle der bekymrer sig om dig og din maskine skal du da ikke værer ked af
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-06-04 20:35

Nej jeg har ikke haft den oppe på siden, det står der jo utrykkeligt i manualen at man ikke skal....

og så er det for tyndt at skrive at jeg bare skal sende den tilbage til forhandleren, pga. garantien, hvilket jeg nu har gjort, da det ikke længere er helligdag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-06-04 00:00

Ja og for tyndt at der er nogle der advarer dig Vi skulle jo nok have sagt bare kør løs og brænd lortet sammen og så skidt med garantien
At du stiller et spørgsmål startende med god pinse går ikke rigtigt i spænd med dine ytringer her til sidst
Pas på du ikke får mavesår
Sune

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-06-04 20:49

hvem er det lige der har mavesår, faneme ikke mig...

Men hvis der var nogen der viste hvad jeg skulle gøre ved den, var jeg jo fri for at vente til efter pinsen med at gøre noget..derfor stillede jeg spørgsmålet herinde, havde vi været efter pinsen havde det sgu da været ligemeget, for så havde jeg bare indleverede den.

det svare til at hver gang en eller anden spørger om et eller andet der er galt med hans/hendes bil, svare man bare at de skal sende bilen på værksted, og så tror man at man score en masse point på det....viiuu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-04 00:49

Du da ligesom sådan nogle man knækker til Jul "en nød"
Du fik vel for håbentlig ikke en ny maskine men må vel gå rundt i osen Hr Mavesur
Og dine pissepoient kan du sku putte skråt op eller med ned i benzinen så du også kan få lidt glæde af røgen fra dem Og så skulle du måske overveje en karriere indefor cirkus som

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 25-06-04 01:33

>Sune. Opfør dig ordentligt. Vi har vel alle prøvet at stå med et problem og så søge hjælp uden egentlig at føle, at man fik den rette hjælp. Hvis nu Melander havde forventet noget mere konkret, kan jeg da godt forstå, hvis han blev skuffet. Det er da også skide træls at købe en hel funklende ny plæneklipper og så lortet ikke vil køre ordentlig. Hvem han giver pointsene til er for mig fuldstændig ligegyldigt. Det er ikke pointsene, der gør, at jeg synes, at Kandu er spændende. Det er tanken om at man måske kan hjælpe andre og få hjælp den dag, man selv har brug for det.

Peter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:17

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 19-07-04 00:15

Lad os da håbe, han har fået byttet den mandagsmaskine. Alt andet er totalt upassende.

Peter.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-07-04 14:14

palleb<<eftersom jeg har været herinde et pænt stykke tid længere end dig, så er jeg udemærket klar over hvordan man accepter et svar, men jeg ved også at det helt og holdent er mig der bestemmer hvornår.........

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-04 14:38

Hvis du også er 2 mdr. om at få byttet din mandagsudgave, så kan jeg godt forstå, du kommer for sent.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-07-04 18:42

min plæneklipper, blev sgu skiftet den 31 maj....2 dage efter dette spørgsmål.....

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-07-04 18:43

undskyld, ikke den 31 maj, men den 1 juni...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-04 20:35

Tillykke, godt du fulgte mit råd, Citat: Jeg vil benytte mig af garantien, hvis jeg var dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-07-04 22:04

Kære Melander. Da du har "udskiftet" din plæneklipper, den 1. juni, går jeg ud fra/håber dit problem er løst. Derfor sletter jeg lige "fluebenet".
Held og lykke med din nye plæneklipper.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:09

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-10-04 13:47

palle har du komplet fis i kasketten, prøv lige at tjekke efter hvor længe jeg har været med her, før du prøver evnesvagt på at lære mig....hvis jeg følte der var nogen her i forummet der fortjente pointene, blev de jo nok delt ud, indtil da står pointene i uvisheden, og der bliver de, og så er jeg da foriøvrigt pisse ligeglad din mening og med point...

hyg dig

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 23-10-04 16:05

Melander; vi må hermed erkende, at selv om man har været med her længe, er det ikke ensbetydende med, at man er klogere end alle andre, snarere tværtimod. Du er da om muligt endnu dummere end våd bølgepap. Hvorfor kan du ikke bare acceptere at spørgsmålet SKAL lukkes, istedet for at gøre dig til Kandu's dummeste deltager.

EN TING ER I HVERT FALD HELT OG ALDELES SIKKERT: JEG BESVARER IKKE FLERE AF DINE SPØRGSMÅL!!!!!!

Peter.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 16:43

Jeg er helt enig med dig Botgaard, dog er det synd for våd bølgepap, det kan dog bruges til noget, og er MEGET klogerer end Melander, som knap er så klog som bagsiden af en smiley
http://www.superlaugh.com/1/smileback2.swf
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-10-04 23:02

buuhuuu, hvor er i dumme, jeg skal sgu ikke lukke et spørgsmål, bare fordi i siger det, magen til evnesvagt mundgeil skal man sgu da lede længe efter.. hvorfor trækker I ikke fingeren ud af røven, og fiser ind under den sten, hvor i er kommet fra...

Og lad da for gud´s skyld være med at blande jer i mine spørgsmål igen, intet vil da glæde mig mere, for hvad fanden tror i, i har gang i, med at fortælle mig dit og dat..pas for fanden jer selv......

og palle, du er ellers en af dem herinde jeg har respekteret mest, for som regel altid sober opførsel og gode svar.....æv...

men hvis i gerne vil have et forum hvor i bestemmer hvad folk skal gøre og hvornår. og mener at i kan tillade jer at svine folk til, hvorfor laver i så ikke bare jeres eget forum...???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 00:30

Nåå, du lagde da vist selv op til det, prøv lige at læse dit svar: 23-10-04 13:47
Og om man så er født herinde, eller uanset hvor længe man har været herinde, så er det altså efter 5mdr. "hvor man ikke har fået det svar man ønsker", kutyme at lukke sit spørgsmål. (Specielt når man ikke gider deltage i det selv) Det er ikke noget "vi bestemmer hvad folk skal gøre og hvornår."
Og hvis du gerne vil have et andet svar, så kunne du jo selv deltage i spørgsmålet, som jeg har opfordret dig til, men i stedet vælger du jo bare at nedgøre dem der har prøvet at hjælpe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-10-04 14:12

gider ikke kommentere en komplet idiot. Han har mindreværdskomplekser så det brager. Stakkels dumme Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-10-04 21:51

mindreværkskomplekser....haha nar, få dig dog et liv, det er sgu da dig der ikke har andet at lave end at render rundt og svine folk til...pis af dig gnom

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-10-04 22:29

Gad vide om man kan klage til Kandu? Det tror jeg at jeg vil forsøge.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-05 10:26

Mod Dumhed og Melander kæmper selv guderne forgæves Pak dog din skoletaske og kom videre med dit liv (hvis du har sådan et)
Med de venligste hilsner Sune

Ps. giv dig nu god tid til at studerer hvilke ukvemsord du nu skal vælge over for mig eller.......... det vil du måske ikke nu ?? *S*

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-02-05 19:38

tjaa, eftersom det tog dig 8 måneder så, har jeg masser af tid..

kan du hygge dig og pas på derude, det kan være glat...

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-02-05 19:49

melander
få nu lukket denne streng du kommer jo ikke nogle vejne med at
svine andre til med dine ukemsord
andet end at der nok ikke er mange der gider at hjælpe en anden gang
da jeg kommenterede dit spg. tænkte jeg ikke om det var påske eller pinse
bare et lille råd fra mig ikke andet
men jeg håber at du har fået den lavet og kan gå en god sommer imøde
med din nu ca.8 mdr.plæneklipper

m v h

ole

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-02-05 19:57

hvem sviner jeg til???

jeg svare bare på tiltale...og så lukker jeg denne streg, når jeg engang føler for det..og ikke før, om der så kommer en million indlæg som siger jeg skal lukke den, hjælper det ikke...

og tro mig folk skal nok hjælpe det sikre systemet herinde..

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-02-05 19:59

hvem sviner jeg til???
du er hvis ordblind

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-02-05 15:42

og du kan ikke stave, så vidt så godt....!!!

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 17-12-05 22:27

Tak for svaret Frederik_Gren.

fik en ny

Kommentar
Fra : THest123

Dato : 13-06-23 12:58

Dååå... ham Melander der er sgu da en snotpose. Og så fatter han ikke, at han får alle mod sig. Det er satme ikke hjenemassen der holder ham nede ved jorden.

Kommentar
Fra : THest123

Dato : 13-06-23 13:08

Geniet har garanteret fyldt solsikkeolie på i stedet for benzin. At dømme ud fra hans indlæg her, kan naboen have bildt ham det ind for at tage pis på ham, hahahahaha