/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
POW Geforce fx5600xt
Fra : Simmaster
Vist : 706 gange
20 point
Dato : 29-05-04 15:00

Hejsa, jeg har et grefikkort geforce fx5600xt m/256mb ram
Jeg spiller et spil der hedder farcry, men kan kun spille det på low i grafik, nogen der ved om det kan have noget at gøre med at det ikke får strøm nok, isåfald hvor meget strøm skal jeg stille det til i bios?

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 15:36

Det burde ikke være det! Hvad har du af andre specifikationer på dit PC system?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-05-04 15:46

En Amd Athlon 2200+, 1024mb DDR 3200 Ram

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-05-04 15:47

Hmm... Mit bundkort er et MSI KT4AV

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 15:52

Nu er det jo ikke det kraftigste grafikkort, men det burde da kunne køre lidt højere i opløsning! Er det kun Farcry du har problemer med?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-05-04 19:10

ja jeg spiller call of duty og mange og de kører ok ander det kan væer det er et dårlig grafikkort?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 19:43

Spillet sætter jo selv nogle grafik settings! Du kan då prøve manuelt at sætte de forskellige settings højere under options! Prøv med en af gangen og se om det ikke kan køre bedre!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 13:14

Fik du svar?

Kommentar
Fra : joatim

Dato : 30-05-04 13:22

din cpu er ikke den kraftigste dit gfx er ikke det bedste og farcry er et ret krævende spil som nok kun highend maskiner kan kører med alt grafik sat til højest... så det er måske derfor...

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 30-05-04 20:31

Indtil vider har jeg ikke fået svar nok, mener nok jeg burde kunne køre det lidt højere end på low, har også haft kørt det med et ASUS A7N8X Deluxe bundkort, der kørte det også på low....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:35

Har du været inde og sætte grafik settings manuelt i selve spillet? En setting af gangen og så genstarte spillet for at se om det kan køre højere?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:37

Som joatim skriver så er spillet jo MEGET krævende grafisk! Du skal faktisk op i den nye generation af ATI og Nvidia før det kører godt!

Accepteret svar
Fra : bassenborg

Modtaget 20 point
Dato : 30-06-04 01:19

Far Cry kører heller ikke godt på mit system, p.g.a grafikkortet.
Har selv et grafikkort mage til dit, og har tit fortrudt at jeg har givet penge ud til det.
Jeg har været meget skuffet over dets performance.
Jeg har endda overclocket mit med næsten 40%, og det yder stadig ikke særlig godt.
Mit system: AMD Barton 2500+, 768mb pc3200, og så det der GeForce skidt.

Jeg kan godt forstå at det ikke kører ret godt, det gør mit heller ikke.
Så, "bad luck".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 01:27

Jeg har selv et 5900 XT og der kører spillet rimeligt godt i høj opløsning, hvis man sætter nogle af de mest krævende grafikinstillinger ned til mellem! Og det er på en AMD 2400+ med 512 pc2100 ram, og alt er uden overclockning

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:54

Tak for svaret bassenborg.