/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problem med forstærker
Fra : supermand81
Vist : 796 gange
240 point
Dato : 29-05-04 13:39

Hej Alle.

Jeg har en MDS classic amp 2 forstærker i min bil, her for noget tid siden stoppede den med at give lyd til mine højtalere...

Jeg har efterfølgende kontrolleret alle kabler, de er i orden. Den anden dag målte jeg lidt på skidtet, der er godt nok strøm til 11,62 V mellem Batt. + og GRND

Der er 2 LED's på siden af forstærkeren, en til Power og en til Protection... ingen af dem lyser.

Jeg har set på sikringen den er også i orden.

Er der nogen der kan hjælpe mig så ville det være mega nice...

På forhånd tak.!

Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-05-04 14:59

prøv at sætte en anden højtaler på..måske har den futtet dine højtaler af.. tænder forstærkeren når du tænder radioen ?? måske er det tænd kablet som er hoppet af/knækket

Junior

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 16:39

Er der ikke en anden sikring på forstærkeren?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : supermand81

Dato : 29-05-04 17:55

Der sidder en sikring i forstærkeren det er den jeg har kontrolleret...

Kom lige til at tænke på at jeg målte gennemgang mellem samtlige højtalerklemmer båden mellem + og - men også mellem klemmerne til højre og venstre højtaler.

Alle kabler incl. remote er ok, jeg vil prøve med en anden højtaler men det lyder lidt underligt at begge er røget fuldstændig på samme tid... Eller hvad?

Selv om remote kablet er ok kommer der ingen lys i LED på forstærkeren, kan det være udgangen fra radioen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 18:44

Det kan da ikke være højtalerne, når led ikke lyse, så er det da kun forstærkeren der er fejl i.
Mål igen om der er gennemgang i sikringen, og sørg for den har god kontakt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 29-05-04 20:21

Sørg for at du har ordentlig stel !!!! Du burde også have en sikring på dit batteri kabel, har du tjekket den ??

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 29-05-04 20:48

Hey,,, jeg har osse haft en forstærker der ikke ville tænde.. Dengang skyldes det den "remote" ledning der kom fra radioen. (typisk blå) sikring deri var røget spørg mig ikke hvordan.. men prøv at giv den 12volt så skal forstærker tænde..

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 30-05-04 20:42

Når så du har prøvet alt det der står herover, og du er sikker på at der ikke er fejl i hverken sikringer eller kabler.
Ja så piller du din forstærker ud og aflevere den til rep. hos en radio mekaniker. Han vil herefter sikkert konkludere at dine udgange er brændte. Du kan altid få et tilbud på rep. for ca. 200 kr. og der er stor sansynlighed for at det kan betale sig at lave den.

MVH

Søren

Kommentar
Fra : supermand81

Dato : 10-06-04 06:08

Jeg har ledt lidt efter en sikring der evt. er sprunget... hvor sidder sikringen til Remote kablet i en Corolla fra 95?

Kommentar
Fra : supermand81

Dato : 10-06-04 17:09

Jeg har kontrolleret alle de sikringer jeg kunne finde både i motorrum, kabine, radio og forstærker... ingen er sprunget.
Jeg har testet mine højtalere, de er sprunget! Men hvorfor er der stadig ingen lys i LED på forstærker???

Det her er et større mareridt end jeg troede!!! ;(

Foreløbigt tak til alle der har kommet med forslag... Dog er der staig problemer!!!

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 10-06-04 23:34

Hejsa igen.

Det kunne godt lyde som om dine udgange i forstærkeren er brændte, og at fejlen har revet dine højtalere med i faldet.
Som jeg har sagt før, du kan altid få et tilbud på rep. til ca. 200,- og det lyder på fejlbeskrivelsen som noget du ikke bare kan reparere med en sikring.

MVH Søren

PS. hvis du bor i nærheden af Fredericia, så smid forstærkeren af hos Linnemann Radio & TV, vi kan sku hurtigt finde ud af hvad bæstet fejler.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 16:51

Jeg tror ikke på at både forstærkeren og højtaleren står af samtidig, kør lige forbi en specialist i dit område:
http://www.bilstereoportalen.dk/forhandlere/

http://bilstereoforum.dk/topic.asp?TOPIC_ID=3051
http://bilstereoforum.dk/topic.asp?TOPIC_ID=4346
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 12-06-04 14:12

=> Palle hansen
Teknisk set kan det sagtrens lade sig gøre, hvis udgangs transistorene ryger, så kortslutter de desværre for det meste.
Så hvis forstærkeren er bygget på en måde hvor 12V fra bil batteriet ryger direkte ud over dine højtelere, så giver det 12 V over 4 ohm det er 3 A, eller 36W konstant, det er der ikke mange højtalere der kan tåle.

Men tro hvad du vil.

MVH Søren

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-06-04 11:00

Jeg holder med Zufra.. Din forstærker er da stået af.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 28-06-04 21:47

har du kontrolleret remote ledningen fra radioen.? (styrestrømmen på 12volt som skal tænde forstærkeren) prøv at måle ledningen med et ohmmeter fra radioen til forstærkeren med strømmen taget fra..
eller kig ud på mit værksted i kbh så skal jeg se på det.

mvh Nicolai

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 28-06-04 21:47

har du kontrolleret remote ledningen fra radioen.? (styrestrømmen på 12volt som skal tænde forstærkeren) prøv at måle ledningen med et ohmmeter fra radioen til forstærkeren med strømmen taget fra..
eller kig ud på mit værksted i kbh så skal jeg se på det.

mvh Nicolai

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:18

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 19-08-04 21:00

>>> Zufra - det regnestykke med Ohm og Watt, hvordan regner du det ud, og hvordan afgør du, om højtaleren kan tåle det?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 19-08-04 21:02

>>> Zufra - det regnestykke med Ohm og Watt, hvordan regner du det ud, og hvordan afgør du, om højtaleren kan tåle det?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 19-08-04 21:05

>>> Zufra - det regnestykke med Ohm og Watt, hvordan regner du det ud, og hvordan afgør du, om højtaleren kan tåle det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:10

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen