/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Termovindue
Fra : cccf
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 29-05-04 12:51

Hvor meget skal falsen måle på træet hvis der skal monteres et termovindue
der er 20 m/m tyk hvor højt skal målet være og hvor bredt, der skal jo også være plads til at slå en liste på den udvendige side og termovinduet skal vel også have lidt "slup"
ud til rammen.??
venligst cccf

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-05-04 13:10

Du skal regne med en liste der er 20 * 30 mm. Dog må listen ikke vøre så høj at den går op over den metalliste vinduerne er limet sammen med. Så falsen skal nok være 60 mm.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-05-04 13:13

Du kan nøjes med en 15 mm høj liste istedet for 20 det bestemmes ved hvor meget du lægger under glasset når du monterer overkant af listen skal flugte metallisten i vinduet. Du kan også lave falsen sådan at listerne flugter yderkant af karmen og så bruge en bredere liste forneden som drypnæse.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-05-04 14:10

: :
: : :
___________________________________: :
I :
30 m/m I :
I :
I : 60 m/m
I__________________________
I
er det sådan du mener.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-05-04 14:11

Jeg kan godt se det blev noget volapyk
jeg prøver igen

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-05-04 14:14

hvordan indsætter man en tegning her. ?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-05-04 14:23

Det vil sige jeg kan fræse en fals der er 20 m/m høj og 60 m/m bred
når så vinduet kommer i er der plads til en liste på den udvendige
side der er 30 m/m ?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-04 15:10

Som jeg skrev til sidst hvis du vil have listen til at flugte yderkant af karmen så skal falsen være 15 mm høj og så nøjes du med 50 mm dybde eller bredde hvad du end kalder det. Du må måle dit termovindue, trælisterne skal flugte metallisterne i vinduet, du skal også tænke på at der højst sandsynligt er lidt luft i hullet rundt om glasset, oftest ligger man to støtteklodser under vinduet, det må ikke sidde helt stramt i karmen

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 29-05-04 18:43

Tak for svaret stig54.