/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Skatteprocenten i Tyskland?
Fra : Picasso
Vist : 1449 gange
100 point
Dato : 05-06-02 22:51

Hejsa,

jeg ville bare lige høre om der er nogen, der ved hvor stor en del af lønnen den tyske skat udgør. Og om der ellers er andet man skal tage højde for, ligesom at vi i DK har arbejdsmarkedsbidrag osv. før man kan regne sin løn ud...!

Men vigtigst af alt er at jeg får svar på hvor meget skat de betaler!!!

Og hvis det er bestemt efter region, by... så er det Hamburg i dette tilfælde.

På forhånd mange tak.

MFG. Picasso

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-06-02 00:01

Jeg mener uden at kunne dokumentere, at det ligger på ca. 12-13%

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-06-02 00:03
Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-06-02 00:09

Ups, så at Parkenss allerede havde givet det link, Parkeness, bruger du al din tid foran computeren? *GG*

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-06-02 00:17

mango>> - Må nok indrømme at jeg bruger ret meget tid ved puteren,---nogle gange er der mere lim ved stolen end andre.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 06-06-02 11:22

Hejsa Parkness,
jeg kan bare ikke hitte ud af det... der er jo vildt mange forskellige tal; jeg har ingen børn og flytter alene til Tyskland, da jeg har fået en elevstilling i en butik...! Hvilke af tallene skal man så figurerer med???

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 06-06-02 11:36

Ja sorry jeg glemte helt at komme med en kommentar til hvorfor jeg afviste dit svar, og det er grundet det faktum som i selv har drøftet lidt, at det jo var selv samme Parkenss skrev...! Tippet har jeg bare ikke fået noget ud af endnu... som førnævnt...!

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-02 13:12

Hej igen

Fandt et lidt nyere Link til dig :
http://www.junibevaegelsen.dk/att/htmlfiler/abc/i.html#indkomstskat
Ifølge oplysningerne her er Skatteprocenten i Tyskland 15,9%

Et andet Link du måske ville få gavn af er :
http://www.tyskret.com/dansk/arbejd/arbejd.html

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : Picasso

Dato : 06-06-02 21:34

Tak for svaret PARKENSS, du er super-god til dette. Mig bekendt er det ikke første gang du besvarer et af mine spørgsmål - so keep up the good work.
Jeg har i mellemtiden selv fundet ud af at jeg ikke skal betale af de første 6.000 jeg tjener... så reelt er det ikke særlig mange penge der går til skat - hurra for Tyskland

MFG. Picasso

Ps. til Mango - tæt på (mht. skuddet)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-02 19:14

Picasso wrote:

> Men vigtigst af alt er at jeg får svar på hvor meget skat de betaler!!!
>
> Og hvis det er bestemt efter region, by... så er det Hamburg i dette
> tilfælde.

Spørg den tyske ambassade i Dk.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : sephia

Dato : 05-12-02 14:39

Hej Picasso

Vær opmærksom på at hvis du flytter lige fra dine forældre og til Tyskland eller hvis du bevarer din danske bolig, så vil du stadig være skattepligtig til Danmark.

Du skal altså opsige din lejlighed eller sørge for at bo en periode væk fra dine forældre før du rejser, og det skal registreres som en flytning i cpr registeret på kommunen.

Du skal desuden ikke kun tænke på skat, den sociale sikring i Tyskland er dyrere end de danske arbejdsmarkedsbidrag.

Med venlig hilsen

sephia