/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
problemer med jpg og wordperfect10
Fra : rolf01
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 28-05-04 23:08

Som oftest kan jeg ikke overføre jpg-filer som jeg har lavet i photoshop til wordperfect10. Alle andre formater jeg gemmer i fungerer glimrende, f.eks. png. Meeen nu er jpg jo ganske glimrende i forhold til filstørrelser til mange former for billeder, så derfor... nogen der har en løsning?

-Rolf

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-05-04 23:49

Du kunne evt bruge ACDsee i stedet for photoshop Du kan hente en trialversion på nettet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 29-05-04 00:06

Jeg kan godt se problemet, men vil nok sige at hvis du i større stil har brug for at indsætte fotos i et tekstbehandlingsprogram, så find dog et dtp-program. Det er lavet til det samme! Det er et tekstbehandlingsprogram jo ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-04 07:30

Undskyld men er wordperfect ikke noget man har på museum.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 29-05-04 09:17

Teil, har du nogensinde prøvet at lave et dokument på over 50 sider i word med billeder indsat på hver side?
nej vel? for det går ned hvert andet minut, på det punkt er wp bedre, det er langt mere stabilt ved meget store filer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-04 09:46

At word "går ned hvert andet minut" er noget sludder.
Det skyldes ikke word. Der ligger fejlen sikkert hos brugeren.
Og 50 sider er ikke det store arbejde.

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 29-05-04 12:05

Hvis du føler at wordperfect er det program du bedst kan bruge til side og billedopsætning, så bliv ved med det, ver.10 er ganske udemærket til DTP arbejde.
Nu er wordperfect jo ikke et ganske nyt program, dengang var det mere udbret at anvende BMP billedfiler, så jeg vil foreslå du prøver dette format.
Du skriver ikke hvad opgaven skal bruges til, hvis det "bare" er til udprintning vil dette fungerer, men skal du ha´trykt dine sider er det klart at du må anvende TIF formatet til dine billeder.
Held og lykke med projektet.
Villy.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-04 17:54

Teil: "Der ligger fejlen hos brugeren"

Altså en "fejl 40"

Hanne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-05-04 12:00

Er det den der sidder 40 cm fra skærmen ????

God dag Sune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-04 17:14

Jeps!

Tak - i lige måde

Hanne

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 31-05-04 15:27

Hvis I ikke har nogen konstruktive forslag til løsning af mit problem forstår jeg ikke helt hvorfor i kommenterer mit spørgsmål. Hvorvidt jeg er en idiot til word og andre programmer eller ej, vedkommer vel ikke sagen. Mit spørgsmål går på WP10 og jpg, det kan jeg ihvertfald ikke se hvad jeg skal bruge til.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-04 15:56
Godkendelse af svar
Fra : rolf01

Dato : 31-05-04 20:56

har selv løst problemet nu, wibbi var da det mest konstruktive, så point værsko !, men dit svar var da inspiration til at få det til at virke