/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Færdsel i privat skov/mose.
Fra : tullenulle
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 28-05-04 21:37

Hej.

Hvem kan hjælpe mig med hvad der står i loven om færdsel i en privat skov/mose ?
Kan jeg forbyde det ?
Tænker på her i bukkejagten da det rent ud sagt er pisse træls at sidde og vente på bukken, og så kommer der vadende nogle og
fører sig frem med deres hund, og når så man prøver at forklare dem at jeg altså er på jagt, bliver man overfuset og får slynget i hovedet at jeg ikke har nogen ret til at sige de ikke må færdes i skoven/mosen. Hvad ville de mon sige hvis jeg tog en rundtur på søndag i samtlige haver inde i byen mens de sidder og drikker kaffe og lod min hund rende rundt, eller bare lige plukkede den der lille blomst som jo bare sådan ville pynte hjemme i min have.
Det kan rent ud sagt bringe en vis flydende væske i min krop i kog.

Håber jeg kan få et svar eller et link til en side hvor der skulle være skrevet noget om loven på dette område.

På forhånd tak.

RTN.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-05-04 21:44

Hej tullenulle (et sødt navn)

Du kan læse regelerne her:

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11314

Mkh
Frank

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-05-04 22:08

Jeg vil foreslå du sætter skilt med "Jagt" op ved de naturlige indgange til din skov.

Det vil holde en del væk.

Men det er vel begrænset, hvor ofte du driver jagt i det tidsrum, som de fleste "turister" frekventerer skoven.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-04 23:41

http://www.jaegerforbundet.dk/499
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20000084205-regl
Citat
§ 6. Ejeren kan forbyde adgang på dage, hvor der holdes selskabsjagt, eller i områder, hvor der foregår intensivt skovningsarbejde

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 29-05-04 06:41

Hej!
De jægere jeg kender går på bukkejagt tidligt om morgenen og da du kan forbyde adgang før kl 7, skulle det vel kunne løse problemet. Ellers må du være kreativ. Hvad med at dele skoven op, hvis den er større end 5 HA og lade familiemedlemmer købe dele af den. Det kan også være selskabsform.Man har jo ret til at forbyde færdsel på skove under 5 HA.

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 29-05-04 09:03

takker for svarene.

Nu er det sådan at jeg går på jagt morgen og aften, så den med før 7 duer jo ikke rigtigt om aftenen..

M.V.H RTN.

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 29-05-04 09:05

Tak for svaret Teil.
og Frank, ville gerne have givet jer begge point men kunne ikke finde ud af at dele dem..