/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norman Virus Control?
Fra : jongwoo
Vist : 900 gange
300 point
Dato : 28-05-04 18:06

Hej

Er der nogen der kender til programmet Norman Virus Control?
Hvis der ja, er det program som I kan anbefale?

Mvh.
jongwoo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-04 20:15

Jeg har kigget på anmeldelser af det som et alternativ til Norton antivirus, men der har ikke været noget, der har overbevist mig om at jeg skal skifte! Er ikke så brugervenligt som Norton, men til gengæld skulle det være en anelse bedre til at detekte ukendte vira end Norton! Det der trækker mest fra er at den ikke kan scanne indkommende og udgående emails, men mon ikke det blir rettet snart!

Accepteret svar
Fra : jjn31

Modtaget 300 point
Dato : 28-05-04 20:24

Hejsa

Helt klart værd at anbefale, den virker upåklageligt.
Har selv brugt den i 1½ år og den har fanget meget.
Se bla. her på spywarefri http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm, hehe.. hvad skulle vi gøre uden dem..
Og den scanner både ud og indgående mails.

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 28-05-04 20:26

prøver lige igen, ser ud som om linket ikke duer..
www.spywarefri.dk/virusscannere.htm

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 28-05-04 20:37

Har været meget glad for det

har ikke haft virus siden vi begyndte med det

så kan klart anbefales

JA

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 28-05-04 21:28

hey jjn 31 kender du ander fedt sider hvor man kan læse andet spændende stof om virus og virusprogrammer

til jongwoo har du nogen siden prøvet norton antivirus. jeg er udmærket tilfres og til jeg andre har i ikke nogen andre agomenter i kan jo prøve at omvenede mig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-05-04 21:31

Tedd>> Selvfølgelig kan Norman detecte mails. Der er sket en enorm udvikling med det program som jeg har anvendt i flere år, bl. a. på firma bærbare. Det der med brugervenligheden er noget fra en gammel test.
Jeg kan stærkt anbefale programmet, der oven i købet kan anskaffes til fornuftig pris.

Vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-05-04 21:41

Med hensyn til den påståede manglende e-mail scanning så se lige her:
http://home19.inet.tele.dk/fjord-baad/norman.htm
Oprindelig var der kun almindelig on access scanning, så kom der en ekstern pop3 scanning der nu er afløst af det nuværende stærkt forbedrede program hvor der i øvrigt er glimrende dansk support fra den danske afd. i Odense.

Vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-06-04 15:18

BjarneD> glimrende dansk support fra den danske afd. i Odense.

...og ligeledes fra Spywarefri (23 timer i døgnet). Der er sovepause mellem kl. 4 og 5 om morgenen

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 21-06-04 18:59

Har brugt programmet i et par år, det er installeret på alle familiens pc'er. Fungerer upåklageligt, det er blevet forbedret en del undervejs. Om det er bedre end andre tilsvarende programmer, ved jeg ikke, men det gør jobbet, oven i købet til en rimelig pris. On access scanneren har jeg slået fra, da den bruger ganske meget maskinkraft.

Lejlighedsvis har jeg lavet on-line scanning med Panda for at se, om Norman overså noget, men det har ikke været tilfældet.
Kan anbefales.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-06-04 19:47

AMEN!

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 21-06-04 23:28

AMEN?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-06-04 23:30

Lyder som om Norm er gud

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-06-04 09:48

Du er tydeligvis ikke stærk i teologien, Tedd! (Amen = lad det ske ~enighed). Hvis vi nu kan kalde antivirusprogrammer for noget religiøst.

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 22-06-04 15:46

Tak for svaret jjn31.