/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
lille spg
Fra : tronddk
Vist : 393 gange
20 point
Dato : 28-05-04 17:49

hvis jeg har du 2 kanarierfugle (en han og en hun ) kan jeg så godt lade hver med og sætte en rede ind for jeg har miste 2 fugle pga de døde på rede nr 3 hun jeg har nu har oxo været på rede 1 gang uden resutat men det fik et sor ben normal ? men kan de leve uden en rede ?

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 28-05-04 20:13

Ja-da, de lever i bedste velgående uden rede.
Naturligvis lægger hun stadig æg, men bare i bunden af buret.
Normalt dør en fugl ikke af ligge på rede, men måske mener du at den døde uden at lægge æg?
Der kan ske det, at hvis fuglen ikke får kalk og vitaminer nok, bliver ægget ikke stærkt nok og kan gå i stykker i fuglen hvilket koster den livet.
Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med "men det fik et sor ben normal?"
Hvis dette ikke er svar nok må du lige uddybe spørgsmålet.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-05-04 20:14

Hej tronddk

De kan sagtens leve uden en rede. Så du kan roligt lade være med at sætte en ind.

Mvh
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 28-05-04 20:16

Tak for svaret dabj.