/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hvor mange KW. pr. m2.
Fra : nejrup
Vist : 3876 gange
50 point
Dato : 28-05-04 16:55

hvor stort skal et oliefyr være ,når huset er 90m2 med gulvvarme og 50 m2 1sal.(3 værelser) ?

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 28-05-04 17:58

Du kan regne det ud med en tommelfingerregel der siger: 100 w/m2 ved sommer-huse/beboelse, 150 w/m2 ved helårsbeboelse og almindelig isoleringstilstand (efter foreskrifterne/lovkravene)

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 28-05-04 23:52

Det kan ikke siges, isolerings tykkelse, hvilken facade, hvilken indermur, hvilken tagkonstruktion. en for stor kedel giver normalt ikke en optimal økonomi.

Kommentar
Fra : old_dane

Dato : 02-06-04 22:26

ca. 20 til 24kw

Kommentar
Fra : Thomas_Birch

Dato : 20-07-04 10:44

En BAXI Block 20 MK 3 er en kedel der er beregnet til den størrelse villa du har, og den er desuden forberedt til 2 varmekredse, eks. en radiator- og en gulvvarmekreds. (Shunten til kreds 2 er ekstraudstyr.) Kedlen er 20 kW med indbygget varmtvandsbeholder. Der kan desuden tilsluttes vejrkompenseringsanlæg til styring af fremløbstemperaturen i h.h.t. udetemperaturen. En Danfoss ECL 200 med P30 programpakke kan styre én varmekreds, og fås som ekstraudstyr med multistik og det hele. En ECL 300 med C62 programpakke kan styre to kredse, men jeg ved ikke om den kan leveres direkte fra BAXI forberedt med multistik til kedlen.
Se evt. brochure på http://www.baxi.dk/commFiles/Info/attachments/283/Brochure_Block_20_MK_3.pdf

Godkendelse af svar
Fra : nejrup

Dato : 02-08-05 18:36

Tak for svaret pallenoc.