/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Scan disk
Fra : hvrt
Vist : 327 gange
10 point
Dato : 28-05-04 13:15

har problemer med at scanne disken.. halvvejs igennem bliver computeren ukontaktbar og reagere ikke.. jeg har genstartet utallige gange.... Men scan disk vil ikke fungere..
Er min pc kassabel eller er det noget der kan løses.....
HJÆLP!
Er ny på dette forum, så bær over med mig...

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 28-05-04 13:30

Prøv at slukke for din computer, tag netforbindelsen ud af stikket, start op igen og kør scandisk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-04 13:33

Luk alle kørende programmer også dem på processlinien.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-04 13:59

Gå ind i fejlsikker tilstand og brug scandisk der

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-05-04 14:24

Nu har de andre svaret ganske udemærket, så det vil jeg ikke komme ind på...

Men jeg vil gerne lige kommenterer:

<citat> Er ny på dette forum, så bær over med mig... <citatslut>

Det skal du da ikke undskylde...Det er da helt ok, at man er ny her...Alle kan jo ikke være "gamle" af gårde, vel?

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 10 point
Dato : 28-05-04 20:39

Hej hvrt.

Jeg havde samme problem i sidste uge. Jeg sad og prøvede mange gange, med samme resultat. Når jeg var lige knapt halvvejs, stoppede den.

Så prøvede jeg en virus-scanning. Det hjalp ikke. Så prøvede jeg at kører Ad-Aware. Den fandt 41 filer, som jeg slettede. Genstartede computeren, og så kørte scandisk upåklageligt igen.

Ad-Aware, kan du hente her:

http://www.verdensnavle.dk/adaware.html

CCleaner kan du hente her:

http://www.kandu.dk/dk/tip/7705

Bare kom i gang.
Venlig hilsen og god pinse

Frank

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 29-05-04 16:17

Har lige prøvet ad-aware og scan disk bagefter, men det hjalp ikke......
Og fejlsikker tilstand aner jeg ikke hvad er.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-04 16:57

Hvis du bruger XP så tryk F8 under opstart af computeren, så får du valget at gå ind i fejlsikker tilstand!

Godkendelse af svar
Fra : hvrt

Dato : 29-05-04 18:11

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-05-04 21:01

hvrt

Prøv lige at hente:

CCleaner kan du hente her:

http://www.kandu.dk/dk/tip/7705

Det er jeg sikker på hjælper dig. Hvis ikke, så kom tilbage

Mvh
Frank

Go' pinse

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 15-06-04 13:41

hey..
har forsøgt at downloade ccleaner, men kan ikke installere det på computeren.. Ccleaner vises kun under temporary internetfiles?? Har et Stinger-program, som måske vist nok er noget af det samme?? Jeg har windows98 og kan ikke hitte ud af at komme ind i fejlsikker tilstand..
og scan disk fungerer stadig ikke:(

mvh
hvrt

Kommentar
Fra : hvrt

Dato : 21-06-04 14:47

JAHHHHHHH
Nu fik jeg scandisk til at virke; det var noget med nogle filer i et fotoredigeringsprogram... mauelt fjernede jeg filerne og så kørte scandisk upåklageligt. :)
mvh
helene