/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Kroatien
Fra : websie
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 28-05-04 10:51

Hejsa er der nogen der har erfaringer med Kroatien som feriested. Min kæreste og jeg vil gerne ned til adriaterhavskysten, men ville godt høre mere om hvor det er godt.????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-05-04 12:51

Efter øen Krk og længere sydpå er adriaterhavskysten dejlig Nord for krk vil jeg ikke anbefale da der ligger en del olierafenaderier som mildest talt stinker og velsaktens forurener temmelig meget Nu ved jeg ikke lige hvor Kroatiens grænse går til (har rejst der meget men mest medens det hed yougoslavien ) men ved byen split og ind i landet nogle få kilometer ligger de skønneste vandfald hvor man kan camperer med brusende vand og åer i massevis
Mvh Sune

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 28-05-04 17:55

Hej websie

Har de sidste par år været i Rijeka flere gange, har ikke været generet af stank fra rafinaderier, hverken i byen eller på vejen til Krk, hvor du finder de skønneste "middelalderlige" landsbyer helt ned til vandet. Virkeligt et besøg værd, men hvis du tænker på at købe sommer/fritidshus, så er du kommet for sent, tyskerne har jaget priserne helt i top, især på Krk (Kærk) - I Rijeka finder du to skilte der viser her sin vej, det ene til Krk og det andet til Trst (Trieste) - men skiltene med FKK er ikke endnu en Kroatisk "forkortelse", men en tysk Frei Körper Kultur (nudister) - så er du advaret !

Og så er der den fordel i Kroatien at deres "kuna" er samme værdi som vores krone - det er da til at finde ud af.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-05-04 12:06

Wiking er du ryger ???? der er noget med lugtesansen der
Nej spøg til side jeg syntes det er virkeligt slemt med den olielugt og jeg var da selv ryger sidst jeg var der meen det er da 4 år siden nu så der kan jo være ændret en del og så har vindretningen da også noget at sige
Mvh og god pinse Sune

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 30-05-04 16:21

Nej Sune, det lader til der er meget ændret de sidste år. Du skriver du ikke lige ved hvor grænsen går, det er heller ikke nemt, en af mine bekendte dernede er født i Jugoslavien, hans børn er født i Kroatien, hans kone i Italien, han far i Tyskland, hans farfar i Østrig(/Ungarn) --- men alle i samme by !!! (Rijeka)

Kommentar
Fra : websie

Dato : 30-05-04 20:53

Tak for alle rådene. det lyder som et enormt spændende land. er der nogen der kan fortælle mig hvor sor Split er? Vi vil helst ikke et sted hen hvor der er for mange turister. på forhånd tak

webs

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-05-04 23:17

Split er vel på størrelse med en mellemstor provinsby Men oppe ved vandfaldene er der ikke andet en sparsommelige landhuse samt omtalte Campingplads som ikke er prangene men enormt hyggelig
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-04 23:16

Husk at lukke spørgsmålet!!!

Kommentar
Fra : bimsemor

Dato : 09-07-04 10:41

Halløjsa

Vi var i Kroatien for et par år siden og ønsker heller ikke de mest turistede steder. På vej ned af Kvarnerbugten, (Dødens landevej) ligger en by der hedder Senj, lidt syd for den ligger en campingplads - vejen skærer den over... men der er en tunnel fra den ene side af pladsen og ned mod vandet under landevejen. En ikke ret stor men hyggelig plads med en lille strand. I byen senj ligger en borg hvor man bl.a kan spise meget hyggeligt. Vi kan også anbefale Plitvich. Det er et sø/vandfaldsområde, hvor der er utrolig smukt og hvor man kan gå/sejle nogle dejlige ture. God ferie