/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tattoo i Århus, men hvor?!?
Fra : creamygirl
Vist : 1805 gange
200 point
Dato : 28-05-04 10:27

Hej Alle...!

Da jeg skal have lavet en tatovering og for nylig flyttede til Århus er jeg lidt i tvivl om hvilken tatovør jeg skal vælge?!?

Skal jeg vælge Århus Tattoo Center i Jægergårdsgade eller Tattoo Studio i Havnegade?!?
Er der stor forskel på diverse tatovører og er der ting jeg skal være OBS!! på inden jeg bestemmer mig?!
Håber een eller flere har erfaring fra et af stederne

Til sidst kunne jeg tænke mig at spørge om smerten er meget stor?! - Nogle fortæller mig, at netop det at blive tatoveret over lænden er meget smertefuld, mens andre mener, at der ikke er den store forskel på hvor på kroppen man får lavet en tatovering. Lidt kylling er man vel..Jeg startede med at ville have en af de store over lænden, men er nu mere 'hooked' på kun at få lavet et kinesisk tegn foran ved trussekanten, fordi jeg er blevet nervøs for om jeg kan holde smerten ud. Gør det virkelig så ondt at blive tatoveret?!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-05-04 10:49

Hvilken du skal vælge må du selv afgøre. Hvis begge lever op til både de hygiejniske og etiske regler, er det som sådan kun prisen der afgør det.

Om det gør ondt?. Det er helt afhænig hvor på kroppen man skal tatoveres, hvor tæt nervecellerne sidder i området af hvor man bliver tatoveret, og selvfølgelig, om man er lidt af en "kylling".

Ved lændepartiet sidder nervecellerne ikke ret tæt, så her er smerten ikke så stor.

Uden ellers at nævne lægmesdele, er der mange andre steder på kroppen eksempelvis overfladen af hænderne, hvor ens følesans er meget sart, netop på grund af at nerverne sidder så tæt.

Hvis du har fået at vide, at lige netop lændepartiet skulle gøre specielt ondt, så er du stødt ind i en "kylling", men sådan er vi forskellige hvad angår smerter.

Der er altid et godt råd, hvis du er i tvivl, så lad være. Det er næsten umuligt at gøre noget ved det bagefter hvis du måtte fortryde.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-04 10:54

Hejsa
Personligt er jeg ikke så meget for tatoveringer. Det er lidt dobbeltmoralsk, da jeg selv har en, og vores børn (20 & 22) er også hoppet med på "mode-dillen". Som jeg sagde til dem... og nu dig! Beslut dig for noget du kan udholde at se på resten af livet... og tænk dig nu godt om!
Min blev lavet i København af Tatoo Svend, men det er mange lysår siden. Børnene har derimod været inde hos din sidstnævnte Tattoo Studio i Havnegade.
Jeg må indrømme, at de begge er pæne (flot arbejde), og ud fra hvad Claus & Anita (børnene) fortæller mig, så er de også seriøse, og laver ikke hvad som helst.
Smerte er jo en variabel. Nogen kan tåle meget, men Anita (som fik en af de store over lænden), er lidt af en "kylling", men siger det er til at udholde. Selv syntes jeg ikke det gør ondt, men jeg var også lettere "bedøvet". Den går så ikke i dag, da der ikke tatoveres på unge og fulde... hvis der er tale om en seriøs forretning.
Held og lykke med det... og tænk nu godt over det
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 28-05-04 10:56

NB: Du vælger en skidt årstid... nye "tusser" er ikke glade for sol. De hæver og klør som bare...
Vent evt. til efter sommersolen, så har du også lidt "tænketid"
Søren

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 28-05-04 12:39

Jeg kan varmt anbefale den i jægergårdsgade.
Gå ind og aftal en tid, og så kan du jo lige nappe en af de små sorte på høkeren inden.
MHT smerte kommer det jo lidt an på ens smertetærskel
Synes det er pikant med en tusse ved trussekanten *sf*
Foreslår nu en lille AGF tattoo på skulderen nu du er igang

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 28-05-04 14:35

Tak for hjælpen. Jeg havde slet ikke tænkt på årstiden i den sammenhæng,
så derfor får CLAN point
Den med AGF - ahhh det er for langt ude jeg er jo en pige med absolut 'no interest' for fodbold..heller ikke AGF, selvom de sikkert er gode nok..!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-05-04 15:16

Hej creamy
Takker for points
Jeg skal også lige gøre dig opmærksom på, at det ikke kun er det første år. Min ku' (måske ikke hæve) men klø som bare pokker i 3-4 år efter. Konklutionen må være, at din hud bliver solskoldet noget hurtigere, der hvor man er tatoveret... har lige snakket med Claus, han siger hans klør endnu, når han tager for meget sol, hans er 2 år gammel, og er en tribe på hele ryggen (flot men stor). Altså skal den ha' et ekstra lag solbeskyttelse om sommeren.
Hygge...
Søren